  • 1. Data: 2020-01-19 00:59:09
    Temat: Czy są pendrivy z zabezpieczeniem przed zapisem?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Widze że wszystko idzie w tę stronę:
    Niegdyś Bios był w ROM, a teraz wirus może go modyfikować.
    Niegdyś instalowało się z read-only CD/DVD, teraz z USB i nie widzę na
    Allegro żadnego klucza USB, który byłby mechanicznie zabezpieczany przed
    zapisem.
    Teraz wirus który siedzi w Biosie mógłby modyfikować USB.

  • 2. Data: 2020-01-19 09:02:48
    Temat: Są.
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

  • 3. Data: 2020-01-19 12:31:04
    Temat: Re: Są.
    Od: "jedrek" <w...@...on>

    Jak są takie peny z RZECZYWISTĄ blokadą zapisu to wskaż które to.
    Pendrive, który będzie miał mechaniczną wajchę, która podaniem stanu
    logicznego na jakieś tam wejście zezwalające kości sterującej penem
    zablokuje możliwość pisania, a tylko da możliwość odczytu.
    I nie chodzi o pseudoblokadki mechaniczne jak karta SD (podobne to do
    blokady w epoce dyskietek czy wyłamanego ząbką w kasiecie magnetofonowej),
    gdzie można to programowo obejść.

    Przydałby się taki zablokowany pendrive, bo można go wpinać gdziekolwiek bez
    ryzyka, że coś tam podejrzany system u kogoś coś nam wpluje na takiego pena.
    Tak aby pen był jak wyśmażona z zamkniętą sesją płyta CD-R, wirus żaden jej
    nie skasuje. Skasować można tylko mechanicznie.

  • 4. Data: 2020-01-19 12:47:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ja znam (przykładowo amazon czy ebay), ale z "wajchą" tanie od Chińczyka, więc tak
    czy inaczej bym nie używał.
    Choć w sumie do instalki, którą możesz od nowa załadować, to pewnie można.
    A z lepszych firm są z czytnikami linii lub klawiaturą do kodu, nie sprawdzałem czy
    jest opcja blokady samego zapisu czy razem z
    odczytem.

    -----

  • 5. Data: 2020-01-19 12:57:34
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-19 o 12:31, jedrek pisze:

    > Jak są takie peny z RZECZYWISTĄ blokadą zapisu to wskaż które to.

    Nie wiem czy są z rzeczywistą. Trzeba by kupić i rozebrać.
    Zrobisz to?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2020-01-19 14:19:00
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 19 Jan 2020 00:59:09 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e239bcd$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    od Borneq <b...@a...hidden.pl> :

    Netac U335S.

  • 7. Data: 2020-01-19 14:32:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 19.01.2020 o 00:59, Borneq pisze:
> [...]
    > zapisem.
    > Teraz wirus który siedzi w Biosie mógłby modyfikować USB.

    U chińskich bracie są dostępne Netac U335S oraz U208S. Pierwszy USB3.0
    drugi 2.0, mam oba i blokada działa tak jak powinna.

  • 8. Data: 2020-01-19 15:02:48
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 19 Jan 2020 14:32:05 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5e245a55$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    od nadir <n...@h...org> :

    >U chińskich bracie są dostępne Netac U335S oraz U208S. Pierwszy USB3.0
    >drugi 2.0, mam oba i blokada działa tak jak powinna.

    Inny wariant, dwie partycje, jedna malutka z programem szyfrującym, druga
    zaszyfrowana.
    Podłączanie zaszyfrowanej partycji w trybie RO, upierdliwe, ale da się zrobić.

  • 9. Data: 2020-01-19 17:08:52
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/01/2020 00:59, Borneq wrote:
    > Allegro żadnego klucza USB, który byłby mechanicznie zabezpieczany przed
    > zapisem.

    Kup kartę SD i czytnik w cenie pendrive. Gabarytowo to samo.

    Karty SD mają przełacznik.

  • 10. Data: 2020-01-19 18:50:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pytanie, czy każdy sprzęt wystartuje z czytnika.
    Ale kupowanie kart może być na dłuższą metę bardziej opłacalne, bo np. do aparatu da
    się wsadzić, a pendrajwa nie.

    -----