  • 1. Data: 2017-02-22 17:56:16
    Temat: Czy to jest coś warte ? prądowa przystawka cęgowa CP-10 80A AC/DC
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Witam
    Od czasu do czasu mam potrzebę poogladac przebiegi prądu na oscyloskopie
    czy taka przystawka jest coś warta ?
    nie potrzebuje precyzji i dokładności, jedynie oszacowania co się dzieje w
    badanym układzie
    zazwyczaj wystarcza mi zakres do kilkunastu A sporadycznie więcej
    pasmo przydało by się do 100kHz tak jak chodza przetwornice.
    może ktoś ma jakieś inne amatorskie pomysły home made ?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2017-02-22 18:01:08
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Szumek" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pasmo przydało by się do 100kHz tak jak chodza przetwornice.
    > może ktoś ma jakieś inne amatorskie pomysły home made ?

    zapomniałem link do przypadkowej aukcji
    http://allegro.pl/80a-ac-dc-cegowa-przystawka-pradow
    a-cp-10-cem-i6659877440.html

    od razu się zapytam o coś w rodzaju sondy różnicowej home made, oczywiście
    bo
    fabryczne ceny sa dla mnie za wysokie
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2017-02-22 18:15:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-02-22 o 18:01, Szumek pisze:
> [...]
    a-cp-10-cem-i6659877440.html

    > od razu się zapytam o coś w rodzaju sondy różnicowej home made, oczywiście

    Wg mnie bez sensu, na znanym portalu aukcyjnym wrzucasz hasło
    "Przekładnik prądowy LEM" i wybierasz np 50A LA55-P
    w nocie masz zakres DC-200khz, jedyna wada że potrzebuje symetryczne
    zasilanie +-15V no i trzeba przewód przewlec, ale cena 35-55zł
    rekompensuje niedogodności :) z pudełkiem i zasilaczem wyrobisz się w
    <100zł.

    Pozdr
    Janusz

  • 4. Data: 2017-02-22 18:37:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał
> [...]
    >zasilanie +-15V no i trzeba przewód przewlec, ale cena 35-55zł
    >rekompensuje niedogodności :) z pudełkiem i zasilaczem wyrobisz się w

    Jak chcesz sobie przetwornice w kilku miejscach przemierzyc, to sie
    pogodzisz z wiekszym wydatkiem

    Choc tak prawde mowiac ... jesli przetwornica na plytce, to i tak
    trzeba jakies przewody wlutowac, zeby cegi na nie zalozyc, to moze i
    LEM podobnie wygodny :-)

    Mozna tez wlutowac opornik 0.01 ohm, a oscyla kupic z izolowanym
    wejsciem lub sonda roznicowa :-)

    J.

  • 5. Data: 2017-02-22 18:49:56
    Temat: Re: Czy to jest co? warte ? pr?dowa przystawka c?gowa CP-10 80A AC/DC
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    W dniu 22.02.2017 o 17:56, Szumek pisze:
    > Witam
    > Od czasu do czasu mam potrzeb? poogladac przebiegi pr?du na oscyloskopie
    > czy taka przystawka jest co? warta ?
    > nie potrzebuje precyzji i dok?adno?ci, jedynie oszacowania co si? dzieje w
    > badanym uk?adzie
    > zazwyczaj wystarcza mi zakres do kilkunastu A sporadycznie wi?cej
    > pasmo przyda?o by si? do 100kHz tak jak chodza przetwornice.
    > mo?e kto? ma jakie? inne amatorskie pomys?y home made ?
    > pozdrawiam

    Mam taką w robocie. Do przetwornic słabo, chyba że do jakiś większych
    mocy, gdzie będziesz miał prądy rzędu dziesiątek amperów. Nie radzi
    sobie przy prądach poniżej 1-2 amperów - za duże szumy i offset. Wąskich
    szpilek też raczej nie obejrzysz, ale nada się jak będziesz chciał
    zobaczyć czy masz na wyjściu falownika sinus czy prostokąt.

    Jakub Rakus

  • 6. Data: 2017-02-22 23:12:29
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-02-22 o 18:01, Szumek pisze:
    [...]
    > od razu si? zapytam o co? w rodzaju sondy r?nicowej home made, oczywi?cie
    > bo
    > fabryczne ceny sa dla mnie za wysokie

    W jednym ze starych wydań polskiego Elektora był opis całkiem fajnej
    sondy do 20MHz.

    P.P.