  • 1. Data: 2012-01-06 13:46:00
    Temat: Czy to jest droga gruntowa ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Takie coś:

    http://tinyurl.com/7t4qjpa

    Dzisiaj słyszałem że jeden ze sprawców kolizji z tramwajem uzasadniał że
    tramwaj zajechał mu z drogi gruntowej (acz równoległej do jezdni).
    Ponieważ takich miejsc mam bardzo dużo w okolicy to zastanawiam się czy
    pownieniem ustepować czy nie. Podobnie sprawa ma się z tramwajem na
    rondzie ktore ma torowisko w trawie przecinając rondo ...

    Więc, czy to torowisko znajduje się na droze gruntowej? Czy też sam fakt
    istnienia torów robi z niej magicznie drogę utwardzoną (ale przepisy
    mówią co to jest droga utwardzona i jakoś nie pasuje to do torów).

  • 2. Data: 2012-01-06 14:14:39
    Temat: Re: Czy to jest droga gruntowa ?
    Od: "szteffi" <S...@w...pl>

    >pownieniem ustepować czy nie. Podobnie sprawa ma się z tramwajem na

    wiesz, zamiast zadawać trywialne/głupie pytania lepij przeczytać kodeks
    drogowy gdzi edefinicja zionie oczywistościom

    Stefan

  • 3. Data: 2012-01-06 14:35:28
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-01-06 14:14, szteffi wrote:
    > wiesz, zamiast zadawać trywialne/głupie pytania lepij przeczytać kodeks
    > drogowy gdzi edefinicja zionie oczywistościom

    OczywistościĄ jest że już tam zerkałem. Dotyczy torowisk w "obrebie tego
    pasa". A jesli torowisko odległe jest o kilka metrów od krawężnika i
    tory leżą w trawie? To dalej "w obrębie pasa drogi"? Zdjęcie nie oddaje
    sytuacji, torowisko jest oddalone od chodnika o kilka metrów.

  • 4. Data: 2012-01-06 14:42:22
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 06 Jan 2012 13:46:00 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > Dzisiaj słyszałem że jeden ze sprawców kolizji z tramwajem uzasadniał że
    > tramwaj zajechał mu z drogi gruntowej

    Ciekawe. A czasem nie jechał jednak po torowisku?

    --
    ___________ (R)

  • 5. Data: 2012-01-06 14:58:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-01-06 14:42, Adam Płaszczyca wrote:
    > Ciekawe. A czasem nie jechał jednak po torowisku?

    Zapewne. Ale co to ma do rzeczy?

    "Kierujący pojazdem znajdującym się na części jezdni, po której jeżdżą
    pojazdy szynowe, jest obowiązany ustąpić miejsca nadjeżdżającemu
    pojazdowi szynowemu"

    "Jezdni". Czy torowisko w krzakach jest cześcią jezdni?

  • 6. Data: 2012-01-06 15:26:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > szynowemu"
    >
    > "Jezdni". Czy torowisko w krzakach jest cześcią jezdni?

    A zderzyli się jeszcze w krzaczorach, czy już na jezdni jednak?

  • 7. Data: 2012-01-06 15:27:04
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

> [...]
    > pojazdowi szynowemu"
    >
    > "Jezdni". Czy torowisko w krzakach jest cześcią jezdni?

    A czy tramwaj przeskoczył przez te krzaki na jezdnię? A tak naprawdę
    polecam art. 25.

    Piotr

  • 8. Data: 2012-01-06 15:28:26
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    On 2012-01-06 14:42, Adam Płaszczyca wrote:

    > Ciekawe. A czasem nie jechał jednak po torowisku?

    Jak poczytam grupę, to zaczynam się bać po ulicach jeździć.

    Piotr

  • 9. Data: 2012-01-06 15:42:29
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 06 Jan 2012 14:58:23 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > pojazdowi szynowemu"
    >
    > "Jezdni". Czy torowisko w krzakach jest cześcią jezdni?

    Litości. Art. 25 u. 2 i u. 3...

    --

  • 10. Data: 2012-01-06 15:52:22
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-01-06 15:26, Cavallino wrote:
    > A zderzyli się jeszcze w krzaczorach, czy już na jezdni jednak?

    Ale trawmwaj w tej sytuacji właczał się do ruchu. Więc co to ma do rzeczy.