  • 1. Data: 2014-09-30 01:43:20
    Temat: Czy tylko ja mam takie problemy z Farnellem ??
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Kupuję u nich regularnie - co parę tygodni. Mam otworzone jakieś tam
    ichnie "konto", płatność w ciągu miesiąca. I gitara, towar przychodzi
    szybko, z tym nie ma kłopotu.

    Mam jeden stały problem z nimi - prawie zawsze muszę się prosić o
    wysłanie faktury. Ostatnio to już się zrobiła mała afera, bo oczywiście
    przez 2 miesiące nie doczekałem się faktury, zapomniałem zapłacić, i
    dopiero przy następnym zamówieniu zgłosił się jakiś dział, że zawieszają
    zamówienie, bo poprzednie niezapłacone...

    Pisałem już o tym do nich parę razy - przysyłają fakturę, i historia się
    powtarza przy najbliższej okazji.

    Też tak macie ??

  • 2. Data: 2014-09-30 08:14:23
    Temat: Re: Czy tylko ja mam takie problemy z Farnellem ??
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    > Pisałem już o tym do nich parę razy - przysyłają fakturę, i historia się
    > powtarza przy najbliższej okazji.

    Przecież masz specjalny panel dostępny po zalogowaniu gdzie możesz sobie
    wydrukować fakturę - jako oryginał.

    A Urząd Skarbowy Cię nie wezwał do wyjaśnienia dlaczego nie zgłosiłeś
    nabycia??

    MiSter

  • 3. Data: 2014-09-30 09:21:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Sep 2014 08:14:23 +0200, MiSter
    <U...@w...pl> wrote:
    > A Urząd Skarbowy Cię nie wezwał do wyjaśnienia dlaczego nie
    zgłosiłeś
    > nabycia??

    Jakiego nabycia?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2014-09-30 09:59:10
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2014-09-30 09:21, Marek pisze:
    > zgłosiłeś
    >
    > Jakiego nabycia?

    wewnątrzwspólnotowego

  • 5. Data: 2014-09-30 10:34:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Sep 2014 09:59:10 +0200, Bool <n...@n...com> wrote:
    > wewnątrzwspólnotowego

    Masz na myśli deklarację vat-ue składaną raz na kwartał, gdy
    występuje nabycie? Dlaczego zakładasz, że sundayman nie zna
    przepisów?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2014-09-30 12:28:11
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2014-09-30 08:14, MiSter pisze:

> [...]
    > wydrukować fakturę - jako oryginał.
    >
    > A Urząd Skarbowy Cię nie wezwał do wyjaśnienia dlaczego nie zgłosiłeś

    Nie ma takiej możliwości żeby wydrukować sobie fakturę ze swojego konta.
    Jest to nieco dziwne, ale tak jest.
    Można aktywować tylko e-invoice i dostawać fakturę na e-maila z automatu.

    Adam Górski

  • 7. Data: 2014-09-30 13:29:56
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    W dniu 30.09.2014 o 01:43, sundayman pisze:
> [...]
    > zamówienie, bo poprzednie niezapłacone...
    >
    > Pisałem już o tym do nich parę razy - przysyłają fakturę, i historia się

    Nie. Fakturę na papierze, bizantyjską w formie, dostaję na papierze z
    paczką.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 8. Data: 2014-09-30 13:32:50
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Nie ma takiej możliwości żeby wydrukować sobie fakturę ze swojego konta.
    > Jest to nieco dziwne, ale tak jest.
    > Można aktywować tylko e-invoice i dostawać fakturę na e-maila z automatu.

    Znam przepisy :) Te faktury oczywiście w końcu do mnie trafiają, tylko
    zawsze pod koniec kwartału muszę ich poganiać...

    Z panelu można aktywować e-invoice ? Kuśwa, przeoczyłem ?

  • 9. Data: 2014-09-30 13:38:12
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2014-09-30 10:34, Marek pisze:
    > Masz na myśli deklarację vat-ue składaną raz na kwartał, gdy występuje nabycie?
    Dlaczego zakładasz,
    > że sundayman nie zna przepisów?

    Ja nic nie zakładam. Napisałem tylko o jakie nabycie chodzi, bo o to pytałeś.

  • 10. Data: 2014-09-30 14:38:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 30 Sep 2014 13:32:50 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Znam przepisy :) Te faktury oczywiście w końcu do mnie trafiają,
    tylko
    > zawsze pod koniec kwartału muszę ich poganiać...

    Ignorowanie przez nich "problemu faktury" pewnie wynika z tego, że
    kraje bardziej rozwinięte przykładają mniejszą wagę do znaczenia
    faktury niż jest to traktowane z nabożeństwem u nas jako dokument o
    mocy urzędowej czy niemal państwowej. jak kult pieczątki. Dla nich
    jest to papier na poziomie paragonu.
    To zjawisko jest dość skrajne na południu Włoch, gdzie lokalni
    "przedsiębiorcy" w ogóle nie chcą wystawiać żadnego dokumentu
    sprzedaży ;)

    --
    Marek