  • 11. Data: 2019-01-09 16:05:45
    Temat: Re: Czy tylko ja uważam, że...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dantes" napisał w wiadomości grup
    Dnia Wed, 9 Jan 2019 00:57:00 -0800 (PST), s...@g...com
    napisał(a):
> [...]
    rczy-dla-polskiego-wojska-roboty-patrolowe

    >Jak wiadomo, wszystko co poświęcone jest lepsze.
    >Czy zatem poświęcony "sprzęt bojowy" zabija lepiej?

    Akurat ten ma szczytny cel, wiec oczywiscie - poswiecony robot lepiej
    rozbraja bomby rozne, no i okres trwalosci ma wiekszy :-)

    J.

  • 12. Data: 2019-01-09 16:41:01
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2019-01-09 o 11:18, Marek pisze:
    rczy-dla-polskiego-wojska-roboty-patrolowe

    > Ceny określa się ta samą metodą co w przypadku tego urządzenia do
    > programowania wody z wątku obok:
    >
    > https://quintsysteme.com/shop/produkt/quintdrink/

    Ciekawe co można zaprogramować w wodzie podczas 10 sekund z mocą
    pobieraną z sieci 3.6W.
    Chociaż się przyznają:
    Diese Prinzipien sind wissenschaftlich nicht anerkannt, die Wirkung ist
    wissenschaftlich nicht erwiesen.
    Czyli: nie udowodniono naukowo działania.

  • 13. Data: 2019-01-09 23:27:25
    Od: Jawi <g...@b...pl>

    W dniu 2019-01-09 o 02:21, sundayman pisze:
    > 2.300.000 zł za 50-kilogramowego robocika gąsienicowego o wysokości
    > metra ??
    Fakt dużo.
    Robot TALON, woskowy, hamerykański. Sprawdzony w Iraku, Bośni i
    Afganistanie. Koszt to koło 250tys $.
    Znając polskie realia, mogli wydać te 80 baniek na roboty francuskie lub
    dać na świątynie opatrzności lub nowe studnie dla Rydzyka.

  • 14. Data: 2019-01-10 00:36:07
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    J.F. napisał(a) w wiadomości: <1...@4...net>...

    >Po pierwsze - nie czytaliscie umowy, moze tam jest opracowanie nowego
    >projektu, moze dodatkowe wymagania - np konstrucja niemetalowa,
    >bezpieczne systemy lacznosci. Moze drugie tyle w zestawie czesci
    >zamiennych. Dodajcie szkolenia w calym kraju, serwis, i gwarancje na 5
    >lat w warunkach poligonowych.

    Gwarancja to jedno - zwykle 2 lata ale może być np. wymóg naprawy
    do 72 godzin. Do tego wymóg zapewnienia serwisu producenta przez
    kolejne np. 15 lat. A gdy producenci podzespołów dawno ich nie
    produkują...
    Śmigłowce na naszych fregatach niedługą będą latać gdyż producent
    tych śmigłowców zaprzestał produkcji części zamiennych - miał
    zapewnić je "tylko" przez 25 lat od zakończenia produkcji seryjej.
    Na pocieszenie - te śmigłowce mamy akurat z ostatniej serii
    więc najmłodsze.

    Pamiętam rozpiętość cen jakiegoś scalaka z przed chyba 20 lat
    zależnie od wykonania:
    C - commercial (domowe, po polsku tzw. ESPU) 1$
    I - industrial 3$
    M - military 10$
    Jakie wymogi ma spełniać to wiedzą ci którzy zapoznali się
    z terminem "odbiór wojskowy". Do zwykłej bateryjki strzelają
    by sprawdzić czy nie wybuchnie, a jak się zapali czy sama
    zgaśnie.

    Nie znam umowy na tego robota ale jeżeli ma to być propozycja
    ceny seryjnej bez B+R (to pewnie było z innego budżetu) albo
    też tylko "demonstrator technologii" to przegięcie.

    W woju są inne przegięcia. W amoku weryfikacji co działa
    a co przydać się może zarządza się modernizację staroci bo
    nie ma kasy by kupić coś nowszego. Do tego szkolenia na
    zmodernizowanym sprzęcie. Na szkolenia przysyłają kucharzy
    i intendentów, którzy o poprzedniej wersji też nie mieli
    pojęcia i dają do zrozumienia, że i tak nie będą tego sprzętu
    używać.
    Przychodzi następny minister i złomuje to co niedawno
    modernizowane i zamawia nowe, niechby i w polskiej firmie.
    Kupi jedną sztukę, po paru latach może ze 2 następne...
    Albo odgrzebuje projekt uwalony przez poprzednika
    (autentyczne - Błaszczak vs. Macierewicz).
    To jak ma być tanio?

    Arek

  • 15. Data: 2019-01-10 01:01:17
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Afganistanie. Koszt to koło 250tys $.

    Wersja podstawowa 60.000 , wersja SWAT 180.000 - 230.000

    Ale nasze Polskie Narodowe Roboty Ludowe są na oko 3 x lepsze.
    Trzeba im doprawić skrzydła to będzie Polska Husaria Elektryczna, kurwa.

  • 16. Data: 2019-01-10 01:06:02
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Mój znajomy kiedyś otwierał punkt demontażu samochodów czy jakoś tak.
    Przychodzi pan urzędnik ;
    - dzień dobry czy ma pan zbiornik nachujwieco ?
    - mam. Proszę ! Działa.
    - Jakiej firmy ?
    - Zenon Products. Za 5000. Działa świetnie.
    - Do dupy. Nie może być. Musi być z PIAP. Cena 16.000.
    - Dlaczego ??
    - Takie som przepisy. Musi być ten z PIAP, bo ma
    bardzoważnompieczontkie. Ale pan się nie martwi. Pan teraz może dostać z
    unii dotację. Pierwsza część z tej dotacji będzie akurat na ten dyks.
    Płaci pan od razu czy na raty ?

    I co ? Kolega musiał kupić to gówno z PIAP, które się do niczego nie
    nadawało, mimo , że konstrukcja cepa jest bardziej wyrafiniowana.
    Można się bawić ? Można, tylko trzeba mieć odpowiednich kolegów w
    odpowiednich urzędach.

  • 17. Data: 2019-01-10 01:16:16
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-01-10 01:01, sundayman wrote:

    > Wersja podstawowa 60.000 , wersja SWAT 180.000 - 230.000
    >
    > Ale nasze Polskie Narodowe Roboty Ludowe są na oko 3 x lepsze.
    > Trzeba im doprawić skrzydła to będzie Polska Husaria Elektryczna, kurwa.

    Odnosze wrażenie, że od pewnego czasu doskonali się jedynie środki
    umożliwiające przeciwdziałanie 'warchołom i wichrzycielom'.

  • 18. Data: 2019-01-10 02:15:08
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Odnosze wrażenie, że od pewnego czasu doskonali się jedynie środki
    > umożliwiające przeciwdziałanie 'warchołom i wichrzycielom'.

    I oczywiście "grupom wyrostków i bandytów inspirowanych przez określone
    koła na zachodzie".

  • 19. Data: 2019-01-10 02:20:10
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-01-10 02:15, sundayman wrote:

    > I oczywiście "grupom wyrostków i bandytów inspirowanych przez określone
    > koła na zachodzie".

    Może to z przedawkowania filmów na youtube, ale takie mam wrażenie.

    https://www.youtube.com/watch?v=W9vROz8VtI8&feature=
    youtu.be&t=215

  • 20. Data: 2019-01-10 02:39:52
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Może to z przedawkowania filmów na youtube, ale takie mam wrażenie.

    Mam to samo wrażenie bez YT. To raczej kwestia doświadczenia życiowego,
    wyniesionego z PRL. Oraz oceny określonych cech osobowościowych
    przedstawicieli obecnej elity intelektualnej narodu (nie mogłem se
    darować żartu).