  • 1. Data: 2016-08-26 19:42:17
    Temat: Czy tym skasuje eproma ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Mam na oku taką ładną lampke, różową:

    http://allegro.pl/lampa-uv-elektroniczna-do-paznokci
    -36w-4-zarowki-t-i6292964853.html

    Czy skasuje nią eproma? Pytam serio. Trafiło mnie nagle że musze
    zaprogramować staruszka, pod ręką nie mam czystego, stara lampa poszła
    na śmieci wieki temu i zostałem z niczym. EEprom nie może być bo ma być
    retro :D Internety mówią że te lampki dają radę.

    Skasuje czy nie? Powiedzmy że może sobie świecić i 10 godzin.

    A może to zadziała:

    http://allegro.pl/lampa-latarka-uv-led-utwardza-hybr
    yde-baterie-hit-i6254529520.html

  • 2. Data: 2016-08-26 20:52:13
    Temat: Re: Czy tym skasuje eproma ?
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

> [...]
    > retro :D Internety mówią że te lampki dają radę.
    >
    > Skasuje czy nie? Powiedzmy że może sobie świecić i 10 godzin.

    Ładna pogoda jest, połóż rano na parapecie jak masz od słonecznej strony.
    Nie to, żebym sprawdzał czy zadziała, ale nie zdziwiłbym się.

    Pozdrawiam

    DD

  • 3. Data: 2016-08-26 21:14:32
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-26 20:52, Dariusz Dorochowicz wrote:
    yde-baterie-hit-i6254529520.html
    > Ładna pogoda jest, połóż rano na parapecie jak masz od słonecznej strony.
    > Nie to, żebym sprawdzał czy zadziała, ale nie zdziwiłbym się.

    To ja wiem, ale epromy kasowane słońcem uzywałem i mialy zdumiewające
    cechy tak jak gdyby nie do końca się kasowały. Czytasz niby puste,
    programujesz i częśc bitów się poprzestawiała sama z siebie.

  • 4. Data: 2016-08-26 22:12:14
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > To ja wiem, ale epromy kasowane słońcem uzywałem i mialy zdumiewające
    > cechy tak jak gdyby nie do końca się kasowały. Czytasz niby puste,
    > programujesz i częśc bitów się poprzestawiała sama z siebie.

    A no to nie wiem, jak miałeś takie doświadczenia, to może też być że z
    tymi lampkami też może być podobnie.
    Może prościej i taniej będzie poszukać blisko kogoś, kto ma prawdziwy
    kasownik? No chyba, że w razie czego będzie komu oddać lampkę ;) to
    wtedy inna bajka :)
    Albo po prostu kupić nową kostkę, OTP całkiem sporo jeszcze jest zdaje
    się, gorzej jak ma być okienko.
    U mnie gdzieś się jeszcze chyba kasownik poniewierał, ale czy działa to
    nie wiem. No i jednak trochę daleko zdaje się.

    Pozdrawiam

    DD

  • 5. Data: 2016-08-26 23:33:33
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-26 22:12, Dariusz Dorochowicz wrote:
    > Może prościej i taniej będzie poszukać blisko kogoś, kto ma prawdziwy
    > kasownik? No chyba, że w razie czego będzie komu oddać lampkę ;) to
    > wtedy inna bajka :)

    Przeciez lampka przyda się do paznokci a córka rośnie ... :D

    > Albo po prostu kupić nową kostkę, OTP całkiem sporo jeszcze jest zdaje
    > się, gorzej jak ma być okienko.

    Nie, chodzi o to żeby nie popsuć wyglądu. Eprom padł, czytają się bładne
    dane i trzeba by je wrzucić ponownie.

    > U mnie gdzieś się jeszcze chyba kasownik poniewierał, ale czy działa to
    > nie wiem. No i jednak trochę daleko zdaje się.

    Dzieki, w razie czego wyciągnę jeszcze ze strychu świetlówkę do
    sterylizacji, tylko jak to w życiu bywa - oprawy znowu nie mam :D

  • 6. Data: 2016-08-26 23:41:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały napisał:

    > To ja wiem, ale epromy kasowane słońcem uzywałem i mialy zdumiewające
    > cechy tak jak gdyby nie do końca się kasowały. Czytasz niby puste,
    > programujesz i częśc bitów się poprzestawiała sama z siebie.

    Chyba kiedyś o tym wspominałem. W czasach przedflashowych, to ciężko
    było, tak ogólnie. Te same stuktury mikrokontrolerów sprzedawano
    w dwóch opakowaniach. Ceramiczna obudowa z kwarcowym okinkiem,
    do prototypowania. Albo zalane plastikiem, jako produkcyjne, do
    jednorazowego zaprogramowania. Te pierwsze oczywiście wielokrotnie
    droższe. Dało się je kasować rentgenem -- u dentysty czy w innej
    przychodni.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2016-08-26 23:48:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Nie, chodzi o to żeby nie popsuć wyglądu. Eprom padł, czytają się bładne
    > dane i trzeba by je wrzucić ponownie.

    Można *doprogramować* bez kasowania. To działa! Oczywiście jeśli zawartość
    ta sama.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2016-08-27 00:56:56
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    > Cześć.

    Cześć!

    Sebastianowie najczęściej kasują epromy w BMW-icach na drzewach
    przydrożnych. Zwłaszcza że większość tych Sebixowych be-emek to jest
    właśnie z epoki epromu :D

  • 9. Data: 2016-08-27 08:45:41
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Przeciez lampka przyda się do paznokci a córka rośnie ... :D

    O to właśnie - łączyć przyjemne z pożytecznym :)

    > Nie, chodzi o to żeby nie popsuć wyglądu. Eprom padł, czytają się bładne
    > dane i trzeba by je wrzucić ponownie.

    A to Jarek dobrze pisze - spróbuj ponownie zapisać. Jeżeli komórki masz
    pokasowane to będzie OK, a jeżeli ponadpisywane, to raczej i skasowanie
    nic nie da.

    Pozdrawiam

    DD

  • 10. Data: 2016-08-27 09:33:58
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-08-27 o 08:45, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > O to właśnie - łączyć przyjemne z pożytecznym :)

    Tylko trzeba pamiętać, żeby Najszanowniejszej nie urazić przy okazji...
    A to w takiej sytuacji może być zbyt łatwe ;)

    Pozdrawiam

    DD