  • 11. Data: 2018-08-23 12:27:24
    Temat: Re: Czy urządzenia Bluetooth mają "sygnaturę" niepowtarzalną?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale to jednak $1600, wiec jak kupisz jeden taki blok, to po co placic
    > za drugi ?

    Żeby klient przeglądający listy przydziałów mógł powiedzieć: oho, ci już
    kupili dziewiąty blok, to nie jest firma krzak.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2018-08-23 12:34:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Queequeg pyta:

    > Czyli ok. 6k PLN za pulę 16,7 milionów adresów?

    Coś koło tego, dokładnie to tylko w księgowości wiedzą. Pierwszy trafiony
    link:

    http://www.electronic-products-design.com/resources/
    customer-guides/manufacturing/obtaining-mac-addresse
    s-for-product-with-an-ethernet-interface

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2018-08-23 12:39:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2018 12:27:24 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Żeby klient przeglądający listy przydziałów mógł powiedzieć: oho, ci już
    > kupili dziewiąty blok, to nie jest firma krzak.

    Jeden blok to jest 16 mln urzadzen.
    To juz nie jest firma krzak :-)

    No dobra, nie musieli tylu zrobic, ale musieli zainwestowac $1600, co
    juz o czym swiadczy :-)

    J.

  • 14. Data: 2018-08-23 12:49:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2018 12:24:31 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Tak to się przeważnie tłumaczy. Ale zwykle do tego jest pamięć OTP,
    > a w "mądrzejszych" urządzeniach pamięć flash. Ustrojstwo jest (powinno
    > być) testowane, do testów można dołączyć procedurę nadawania adresu.
    > Tylko trzeba chcieć.

    Albo nie jest testowane bo testowanie kazdej sztuki kosztuje, a jesli
    produkcja daje 99% dobrych, to sie nie oplaca :-)

    Ewentualnie ... jest testowane, i to sa odrzuty z testow, ktore nie
    przeszly kontroli, wiec im nie nadano MAC.
    A ktos te odrzuty kupil po cenie zlomu, albo nawet za darmo przyjal do
    utylizacji ...

    P.S. W dawnych czasach dosc dobre drivery do "dongli" BT pod XP robila
    firma ... wyleciala mi. I kiedys mi napisali "sorry - duzo firm
    produkuje taki sam hardware, i dołącza nasze oprogramowanie bez
    kupienia licencji, wiec sie zabezpieczylismy - dziala tylko z
    licencjonowanymi urzadzeniami. A pan pewnie kupil taniego klona"
    Co i tak jest lepiej niz podejscie FTDI ... ktore w sumie sluszne bylo
    :-)

    J.

  • 15. Data: 2018-08-23 12:50:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Jeden blok to jest 16 mln urzadzen.
    > To juz nie jest firma krzak :-)

    Jak więcej bloków, to nawet z krzaków powstanie niezły lasek.

    > No dobra, nie musieli tylu zrobic, ale musieli zainwestowac $1600,
    > co juz o czym swiadczy :-)

    Więcej przecież muszą inwestować w ludzi, choćby w kogoś, kto poświęci
    dwa tygodnie na ogarnięcie tych adresów. Mnie nurtuje co innego --
    adresy są tak tanie, a firmy nie wykupiły jeszcze wszystkich, by je
    zakisić w piwnicy.

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2018-08-23 12:55:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Albo nie jest testowane bo testowanie kazdej sztuki kosztuje, a jesli
    > produkcja daje 99% dobrych, to sie nie oplaca :-)

    Jak jest flash, to trzeba go zapisać. Wtedy jest czas na nadanie numeru.

    > Ewentualnie ... jest testowane, i to sa odrzuty z testow, ktore nie
    > przeszly kontroli, wiec im nie nadano MAC.
    > A ktos te odrzuty kupil po cenie zlomu, albo nawet za darmo przyjal
    > do utylizacji ...

    W przypadku wspomnianego wcześniej modemu nikt nie znalazł niczego,
    co by nie było takim "odrzutem". A na jakość raczej nie ma narzekań.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2018-08-23 13:57:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Aug 2018 12:50:38 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > dwa tygodnie na ogarnięcie tych adresów. Mnie nurtuje co innego --
    > adresy są tak tanie, a firmy nie wykupiły jeszcze wszystkich, by je

    nie tak znow tanie, 16mln*$1600 = 25 mld $

    Spora kwota do kiszenia.

    I po co - konkurencja uzyje swoje ponownie, albo nielegalnie wejdze w
    te zakiszone, albo wymysli nowy standard.
    Albo da opcje "nadaj sobie nr sam", z wykupionej jednej puli ...

    J.

  • 18. Data: 2018-08-24 14:53:16
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2018-08-22 o 14:01, BaSk pisze:

    > i teraz pytanie brzmi:
    > czy to, że smartfon nie pytał mnie o autoryzację połączenia z zegarkiem
    > stanowi stuprocentowe potwierdzenie mojego przypuszczenia, że to
    > dokładnie ten sam zegarek, czy też możliwe jest, aby inny egzemplarz
    > miał tą samą "sygnaturkę" / wizytówkę? Bo w to ostatnie to szczerze wątpię!

    Jak już koledzy napisali, ten sam MAC to nie jest rzadkość.
    W czasach kiedy BT wchodziło na rynek, miałem tani adapter USB-BT,
    niestety z MAC adresem tak "popularnym", że zbanowanym przez soft
    Widcomm (najlepszy ówczesnie do obsługi BT na windowsy).

    Żona w służbówce ma jakiś tani zestaw BT, najprawdopodobniej z
    nie_unikalnym MAC. Gdy stała na czerwonym, to jej BT połączył się z
    komórką kolesia stojącego na sąsiednim pasie. Pewnie tak jak Ty, miał
    już sparowany telefon z jakimś zestawem słuchawkowym o tym samym MAC. W
    efekcie odebrała jego połączenie, bo akurat mu zadzwonił telefon :)

    --
    viktorius

  • 19. Data: 2018-08-24 15:46:24
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 24.08.2018 o 14:53, viktorius pisze:

> [...]
    > już sparowany telefon z jakimś zestawem słuchawkowym o tym samym MAC. W
    > efekcie odebrała jego połączenie, bo akurat mu zadzwonił telefon :)

    To jakaś kicha bt był.
    Jeśli host (sink) ma zapamiętany mac urządzenia, z którym jest już
    sparowany, nie sparuje się ponownie sam z innym.
    Tak samo telefon, jeśli jest sparowany z jakimś urządzeniem, nie
    podłączy się jeśli nawet inne będzie w pobliżu z takim samym mac.
    Adresy mac są zapisywane w par list.

    Jak i telefon tak i blue muszą mieć siebie na wzajem w sofcie.
    Inaczej się nie sparują same, musisz obydwa urządzenia usunąć.
    Sama zmiana mac nic nie daje, telefon nie próbuje się parować a łączyć.
    Jeśli nie jest sparowany, nie dojdzie do połączenia.
    Ale to już zależne jest od softu w hoście.

  • 20. Data: 2018-08-24 15:53:59
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

> [...]

    Adresy mac są zapisywane w par list.

    Jak i telefon tak i blue muszą mieć siebie na wzajem w sofcie.
    Inaczej się nie spodłączą same, musisz obydwa urządzenia usunąć i
    sparować ponownie.