  • 21. Data: 2018-08-24 15:54:11
    Temat: Re: Czy urządzenia Bluetooth mają "sygnaturę" niepowtarzalną?
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 24.08.2018 o 15:46, wchpikus pisze:

> [...]
    > Jeśli host (sink) ma zapamiętany mac urządzenia, z którym jest już
    > sparowany, nie sparuje się ponownie sam z innym.
    > Tak samo telefon, jeśli jest sparowany z jakimś urządzeniem, nie
    > podłączy się jeśli nawet inne będzie w pobliżu z takim samym mac.
    > Adresy mac są zapisywane w par list.
    >
    > Jak i telefon tak i blue muszą mieć siebie na wzajem w sofcie.
    > Inaczej się nie sparują same, musisz obydwa urządzenia usunąć.
    > Sama zmiana mac nic nie daje, telefon nie próbuje się parować a łączyć.
    > Jeśli nie jest sparowany, nie dojdzie do połączenia.
    > Ale to już zależne jest od softu w hoście.

    A może tamten gość miał rozładowany/wyłączony swój zestaw, a u drugiej
    osoby w telefonie BT był wyłączony, wtedy może się sparować po mac.

  • 22. Data: 2018-08-24 15:55:40
    Od: BQB <a...@s...com.invalid>

    W dniu 24.08.2018 o 15:53, wchpikus pisze:

> [...]
    > Jeśli nie jest sparowany, nie dojdzie do połączenia.
    > Ale to już zależne jest od softu w hoście.

    MAC mógł być taki sam i np nazwa domyślna również taka sama, więc się
    połączyło :P

  • 23. Data: 2018-08-24 16:06:12
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2018-08-24 o 15:46, wchpikus pisze:
    > W dniu 24.08.2018 o 14:53, viktorius pisze:
    >

    > To jakaś kicha bt był.
    > Jeśli host (sink) ma zapamiętany mac urządzenia, z którym jest już
    > sparowany, nie sparuje się ponownie sam z innym.

    Zestaw BT w samochodzie żony nigdy nie był sparowany z czymkolwiek, żona
    używa własnej słuchawki. Może zestaw wtedy permanentnie jest w trybie
    parowania, może akceptuje wywołania jak leci.

    > Jeśli nie jest sparowany, nie dojdzie do połączenia.
    > Ale to już zależne jest od softu w hoście.

    I tu pies pogrzebany, nie wiemy jak bardzo ten zestaw BT jest zgodny ze
    standardem. Łączy się, da się porozmawiać, da się rozłączyć, to
    wystarczy, żeby sprzęt zacząć sprzedawać. Przecież nikt nie przyjdzie z
    reklamacją, że jakiś szczególny scenariusz nie został uwzględniony.
    Szczególnie, że pierwszą wadą jest brak unikalności MACów, więc już na
    początku poskąpili kasy na zakup puli, to i urządzenia na certyfikację
    na 100% nie wysłali.

    --
    viktorius

  • 24. Data: 2018-09-06 22:28:05
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    wchpikus pisze:
    > W technologii bluetooth rozpoznawany jest mac urządzenia.
    > Jeśli jest ten sam, prawdopodobnie jest to te same urządzenie..chyba ze
    > został zmieniony.

    Albo producent sprzętu, za psie pieniądze, zarezerwował sobie psi zakres
    MAC-adresów, a potem w kolejnych partiach sprzętu je powtarzał. A na
    koniec, pogubił się, do którego odbiorcy, w którym zakątku świata sprzęt
    z której partii wysłał. CE bez właściwego odstępu, czyli China Export -
    ile się napiepszyliśmy z cudami w systemie, nim doszliśmy, że trzy
    urządzenia, mające trzy różne IP mają ten sam MAC-adres i co chwila nam
    się podmieniają... To ja już nie wiem co na tym świecie jest pewne - nie
    chcę wiedzieć, że pewną nie jest nieskończoność głupoty ludzkiej (chodź
    powyższy przykład raczej to potwierdza, ale kto wie?).

    --
    Darek

  • 25. Data: 2018-09-17 09:08:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Sep 2018 22:28:05 +0200, Dariusz K. Ładziak napisał(a):

> [...]
    > ile się napiepszyliśmy z cudami w systemie, nim doszliśmy, że trzy
    > urządzenia, mające trzy różne IP mają ten sam MAC-adres i co chwila nam

    Taka zabawka dla dzieci - robocik Clementoni.
    Sterowany przez Bluetooth LE ... i adres 02:03:04:05:06:73

    Byc moze tylko ten taki ma i dlatego nie dziala, ale podejrzewam, ze
    wszystkie maja jeden ... ciekawe, czy blizniaki sie moga bawic dwoma

    J.