  • 1. Data: 2019-03-18 13:49:55
    Temat: Czy zasilacze "cegielki" maja jakies zabezpieczenie?
    Od: ń <k...@t...sie>

    Czy zasilacze do laptopów tzw. cegiełki (powiedzmy, że markowe tj. HP / Dell /
    Lenovo) mają wewnętrzne zabezpieczenie przed wiecznym
    spaleniem?
    Takie, które pozwoli na powtórną pracę zasilacza po zmniejszeniu obciążenia /
    ostygnięciu?

  • 2. Data: 2019-03-18 14:41:59
    Od: mirekc <m...@i...pl>

    W dniu 18.03.2019 o 13:49, ń pisze:
> [...]
    > Dell / Lenovo) mają wewnętrzne zabezpieczenie przed wiecznym spaleniem?
    > Takie, które pozwoli na powtórną pracę zasilacza po zmniejszeniu

    Niektóre mają. Mam taki jeden, akurat niemarkowy, który po podłączeniu
    do laptopa z wewnętrznym zwarciem wykazał ten fakt (poprzez miganie
    diody), przeżył i nawet się bardzo nie nagrzał (ograniczył prąd
    wyjściowy). Ale ten zasilacz ma wyraźnie określone w specyfikacji, że
    posiada zabezpieczenie przeciwzwarciowe. Co do markowych nie mam
    doświadczenia, na wszelki wypadek staram się ich nie narażać na stresy. ;)