  • 1. Data: 2015-05-27 07:11:31
    Temat: Czym grozi jazda z uszkodzoną dwumasą
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Mechanik przy wymianie tarczy sprzęgła stwierdził, że luz na kole
    dwumasowym jest 2x większy od dopuszczalnego, ale nic nie szarpie, nie
    drży a więc zdecydowałem, że jeszcze teraz zostawię 2500 zł w kieszeni i
    nie wymieniłem. Sprzęgło mam za to nowe.
    W miarę upływu czasu pojawiają się coraz to nowe efekty "perkusyjne"
    pracy tego koła. Na wolnych obrotach pobrzękuje, a podczas jazdy przy
    każdym odjęciu gazu robi głośne "cyk". Przy zapalaniu wydaje odgłosy,
    jak potrząsane metalowe wiaderko z kamieniami. Żadnych innych objawów
    nie ma. Nadal pracuje płynnie.
    Teraz pytanie do Was: czym grozi jazda z takim kołem dwumasowym?
    Jacek

  • 2. Data: 2015-05-27 08:36:41
    Temat: Re: Czym grozi jazda z uszkodzoną dwumasą
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > każdym odjęciu gazu robi głośne "cyk". Przy zapalaniu wydaje odgłosy,
    > jak potrząsane metalowe wiaderko z kamieniami.
    czyżby opel diesel?
    > Żadnych innych objawów
    > nie ma. Nadal pracuje płynnie.
    > Teraz pytanie do Was: czym grozi jazda z takim kołem dwumasowym?
    > Jacek
    u mojej mamy w Agili skończyło się to jazdą na lawecie do mechanika, a
    kilka dni później rachunkiem za nową dwumasę, nowe sprzęgło i wymianę.
    naszczęście ubezpieczenie ac pokrywało koszty lawety
    ToMasz

  • 3. Data: 2015-05-27 09:22:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Jacek pisze tak:

> [...]
    > kamieniami. Żadnych innych objawów nie ma. Nadal pracuje płynnie.
    > Teraz pytanie do Was: czym grozi jazda z takim kołem dwumasowym?

    Taka "cicha" dwumasa przy 200tyś km zablokowała wał. Odpadł kawałek od
    tortu i wpadł pomiedzy nią a obudowę skrzyni. Żadnych sygnałów
    ostrzegawczych nie było.

    W moim samochodzie po wymianie dwumasy bardzo poprawiło się odczuwanie
    jak bierze sprzęgło i hamowania silnikiem. Po wymianie przegubów było
    lepiej ale po wymianie dwumasy to rewelacja. Jej luz jest bardzo
    uciążliwy przy jeżdzie szczególnie w miescie.

    --
    Piter

    golf mk2
    a jak twój samochód będzie jeździł po 28 latach?

  • 4. Data: 2015-05-27 11:02:10
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2015-05-27 o 07:11, Jacek pisze:
> [...]
    > nie ma. Nadal pracuje płynnie.
    > Teraz pytanie do Was: czym grozi jazda z takim kołem dwumasowym?
    Na długo starczyło po wymianie sprzęgła?
    Chyba nie zaoszczędziłeś, lecz dołożysz do tych 2500 koszty powtórnego
    montażu.

  • 5. Data: 2015-05-27 11:27:03
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Jacek" <k...@a...com> wrote in message
> [...]
    > wiaderko z kamieniami. Żadnych innych objawów nie ma. Nadal pracuje płynnie.
    > Teraz pytanie do Was: czym grozi jazda z takim kołem dwumasowym?

    za 500zł zrobią ci regenerację wg. nie warto oszczędzać biorąc pod uwagę koszt
    robocizny przy wymianie. Jakie auto?

    Pzdr
    Piotr

  • 6. Data: 2015-05-27 15:00:21
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-05-27 o 11:02, t-1 pisze:
    > Chyba nie zaoszczędziłeś, lecz dołożysz do tych 2500 koszty powtórnego
    > montażu.
    Wiesz, na tym kawałku naszej "zielonej wyspy", gdzie ja gospodaruję
    wystarczyło mi tylko na opłacenie ZUS, PIT i VAT i na to, co najbardziej
    konieczne, więc nie doradzaj w temacie oszczędności.
    Jacek

  • 7. Data: 2015-05-27 15:17:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Wiesz, na tym kawałku naszej "zielonej wyspy", gdzie ja gospodaruję
    >wystarczyło mi tylko na opłacenie ZUS, PIT i VAT i na to, co
    >najbardziej konieczne, więc nie doradzaj w temacie oszczędności.

    No bo jesli poprzednio tez tak zaoszczedziles, to sie nie ma co dziwic
    :)

    Dobra, przytyki przytykami, jak ci wkrotce przyjdzie ponownie zaplacic
    za wymiane dwumasy, to na zus nie starczy ...

    J.

  • 8. Data: 2015-05-27 19:09:28
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 27 May 2015 08:36:41 +0200, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    wrote:

    >u mojej mamy w Agili skończyło się to jazdą na lawecie do mechanika, a
    >kilka dni później rachunkiem za nową dwumasę, nowe sprzęgło i wymianę.
    >naszczęście ubezpieczenie ac pokrywało koszty lawety

    Znane są też przypadki uszkodzenia obudowy skrzyni biegów (Laguna II).

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 9. Data: 2015-05-27 19:10:58
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 27 May 2015 10:27:03 +0100, "X-Man" <k...@w...pl>
    wrote:

    >za 500zł zrobią ci regenerację

    Regeneracja koła dwumasowego to loteria. U jednych takie koło
    wytrzymuje ponad 100 tys. km, u innych pada bardzo szybko.

  • 10. Data: 2015-05-27 19:25:14
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2015-05-27 o 15:00, Jacek pisze:
> [...]
    > wystarczyło mi tylko na opłacenie ZUS, PIT i VAT i na to, co najbardziej
    > konieczne, więc nie doradzaj w temacie oszczędności.
    Źle mnie zrozumiałeś. Nie miałem zamiaru ci dokuczać.
    Pytałem się ile wytrzymała dwumasa po wymianie sprzęgła?