  • 11. Data: 2018-01-05 12:44:37
    Temat: Re: Czym skleić porcelanę ze stalą?
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Ja kiedyś mosiądz do miedzi i do czegoś tam kleiłem Distalem,
    trzymało, zmiany temperatury były też w tych granicach chyba.
    Może wypróbuj, to chyba nadal można kupić w kiosku za rogiem? ;)

    L.

  • 12. Data: 2018-01-05 13:00:34
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Lisciasty <l...@p...pl> wrote:

    > Ja kiedyś mosiądz do miedzi i do czegoś tam kleiłem Distalem,
    > trzymało, zmiany temperatury były też w tych granicach chyba.
    > Może wypróbuj, to chyba nadal można kupić w kiosku za rogiem? ;)

    W sumie nawet mam -- jakieś dwa epoksydowe i distal. Pamiętam za to, że
    inny epoksydowy (nie pamiętam nazwy, jakiś marketowy syf) bardzo słabo
    kleił się do mosiądzu i do miedzi...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 13. Data: 2018-01-05 15:39:29
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2018-01-05 o 11:30, Adam Wysocki pisze:

    > Czemu?

    Łatwiej oddać ciepło do jakieś metalowej ożebrowanej obudowy. Inną opcją
    są rezystory z obudową metalową z otworami montażowymi.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 14. Data: 2018-01-05 16:21:37
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 stycznia 2018 15:14:26 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:
> [...]
    >
    > Dodatkowe pytanie to czym najlepiej przykleić ten sam kawałek blachy do
    > kawałka drewna, ale tu pewnie będzie większy wybór...

    Grzałka stolika z taniej drukarki 3D.

  • 15. Data: 2018-01-06 05:03:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-05, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    > Przewodzące (prąd) też może być, końcówek nie będę kleił :)

    No ale potencjalnie tworzysz dodatkowy kanał przewodzacy i wzdłuż
    rezystora i do płyty. Jak opornośc mała to pewnie pomijalne, ale jak
    duża, to bym uważał.

    > Ale tak, klej do LEDów mocy to ciekawy kierunek. Może ten?
    > http://allegro.pl/klej-termoprzewodzacy-ag-thermoglu
    e-10g-i7006822038.html

    Wygląda dobrze, szczególnie przy 8zł :)

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2018-01-08 13:24:10
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    > No ale potencjalnie tworzysz dodatkowy kanał przewodzacy i wzdłuż
    > rezystora i do płyty. Jak opornośc mała to pewnie pomijalne, ale jak
    > duża, to bym uważał.

    Tylko jeśli zaleję też końcówki. Planuję zalać klejem tylko porcelanowe
    "czoło" rezystora, to przykładane do blachy.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 17. Data: 2018-01-08 13:26:16
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    PeJot <P...@n...pl> wrote:

    > Łatwiej oddać ciepło do jakieś metalowej ożebrowanej obudowy.

    Łatwiej tzn. lepsza przewodność cieplna?

    > Inną opcją są rezystory z obudową metalową z otworami montażowymi.

    No tak... tylko ja chcę, żeby ta blacha była z drugiej strony gładka.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 18. Data: 2018-01-08 13:43:25
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Konrad Anikiel <a...@g...com> wrote:

    > Grzałka stolika z taniej drukarki 3D.

    http://allegro.pl/heatbed-mk2b-grzalka-stolu-do-druk
    arek-reprap-3d-i5821536249.html

    Jest tanie (choć nie tak tanie, jak 8 rezystorów), ale zbyt mocne. Chcę to
    zasilać zasilaczem 12V 2A, pobierając z niego 1.5A. Do podgrzania podłoża
    terrarium o kilka stopni powinno wystarczyć. W pokoju zakładam 21-24
    stopni, pająki potrzebują 28-30 (będzie termostat), więc w najgorszym
    przypadku musimy podgrzać o 9 stopni.

    Osobna sprawa to to, że ja jedynie szacuję tę moc. Nie wiem, jak to
    obliczyć (nie mam pojęcia, jaką rezystancję termiczną założyć, zarówno
    na złączu podstawka-terrarium jak terrarium-otoczenie).

    Teraz mi się przypomniało, że jak zakładałem podgrzewanie lusterek w
    samochodzie, to kupiłem takie maty grzewcze:

    http://allegro.pl/podgrzewane-lusterka-mata-grzewcza
    -gb10s-140x80-i6989137089.html

    Wygląda na to, że mają po 12W. Może zamiast rezystorów podkleić cztery
    takie maty i podłączyć je szeregowo, tak żeby całość miała 12W... będzie
    drożej, ale bardziej równomiernie.

    Tyle że to nie dla mnie, więc nie ja płacę, a cena jest ważnym kryterium,
    więc pewnie zostaną rezystory...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 19. Data: 2018-01-08 18:45:10
    Od: Kojletjo <k...@j...pl>

    W dniu 04.01.2018 o 15:14, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    >
    > Dodatkowe pytanie to czym najlepiej przykleić ten sam kawałek blachy do
    > kawałka drewna, ale tu pewnie będzie większy wybór...

    Silikonem lub klejem do szyb samochodowych.

    --
    Rgds
    STQ

  • 20. Data: 2018-01-09 01:20:41
    Od: 4...@g...com

    Postaw pudelko z pajakami na poduszce elektrycznej. Jest gotowa i do kupienia od
    reki, nic nie trzeba rzezbic. Ma kilka zakresow mocy i dobrze bedzie pracowala z
    regulatorem temperatury.