  • 1. Data: 2016-10-16 19:49:59
    Temat: Czym smarować mechanizmy magnetofonów?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Trafił mi się ostatnio porzadniejszy Deck Technics. Mechnika jednak
    szwankuje i przypuszczam że 25 letni smar wymaga wymiany bo ogólnie
    działa poprawnie tylko czasem autostop załacza z powietrza i jakoś tak
    cieżko czasem działa. Troche szkoda bo gra znakomicie.

    Czym powinienem po wyczyszczeniu go nasmarować? Byłem pewien że na
    allegro dostanę wszelkie rodzaje a tu nic pod hasłem smar do magnetofonów :)

  • 2. Data: 2016-10-16 20:18:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W magnetofonach wszystko co sie obraca ma lozyskowanie na tulejkach ze spiekow. Jak
    smarowac tulejki ze spiekow patrz temat o wentylatorku zefir. Plasticzane
    wspolpracujace elementy smaruje sie smarem do plastikowych elementow.

  • 3. Data: 2016-10-16 21:48:51
    Temat: Re: Czym smarować mechanizmy magnetofonów?
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Sun, 16 Oct 2016 19:49:59 +0200, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    >
    > Czym powinienem po wyczyszczeniu go nasmarować? Byłem pewien że na
    > allegro dostanę wszelkie rodzaje a tu nic pod hasłem smar do magnetofonów :)

    Kilkanaście lat temu kupiłem puszeczkę smaru silikonowego przeznaczonego do
    konserwacji mechanizmów magnetowidów (wg treści etykiety). Przez te lata nie
    zmienił konsystencji ani (o ile potrafię stwierdzić) właściwości, a smaruję
    nim wszystkie drobne mechanizmy w domu. Przypomina wyglądem oryginalny smar
    na plastikowych zębatkach. Poszukaj może smaru silikonowego, bywa chyba też
    z dodatkiem teflonu.

    --
    Artur Stachura

  • 4. Data: 2016-10-17 20:06:46
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-10-16 19:49, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    >
    > Czym powinienem po wyczyszczeniu go nasmarować? Byłem pewien że na
    > allegro dostanę wszelkie rodzaje a tu nic pod hasłem smar do

    Wujka googla pomęczyć:
    http://www.tapeheads.net/showthread.php?t=23021

    Włodek

    P.S.
    sensowniej pytać o smar do serwo RC, do magnetowidu itp.

  • 5. Data: 2016-10-19 12:55:33
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-17 o 20:06, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Wujka googla pomęczyć:
    > http://www.tapeheads.net/showthread.php?t=23021
    >

    > Włodek
    >
    > P.S.
    > sensowniej pytać o smar do serwo RC, do magnetowidu itp.

    Dobrze sprawdza się też smar do automatycznych ekspresów do kawy. Jedyny
    problem to wyższa cena, wynikająca z bezpiecznego składu chemicznego.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam