  • 1. Data: 2016-02-11 20:20:54
    Temat: Czym wywiercić otwory
    Od: r...@g...com

    Chciałbym się was poradzić w jednej sprawie.
    Otóż chodzi oto ze robię zabezpieczenie do mebli w warsztacie () lubię zabawy z
    metalem. W ziołem z warsztatu ojca płaski 2mm grubości płaskownik. I tu pojawia się
    problem bo tego płaskownika za huja nie da sie przewiercić! Próbowałem twierdzić 3
    rodzajami wierteł. wiertło kobaltowe wyszło zwycięsko w tego pojedynku ale nie
    przewierciło płaskownika na wylot lecz tylko zostawiło malutką kropkę podobną do tej
    jaką możną punktakiem zrobić. wiertło po prostu nie wierciło. n\a początku próbowałem
    małymi obrotami ze zwykłą siłą nacisku. zdołało tylko zrobić ten punkcik. potem
    próbowałem wiercić naciskając wiertłem na metal całym ciałem, nadal nic. podobną
    sytuacje miałem jak chwiałem wywiercić otwór w rękojeści w nożu. nie chciało za huja
    iść. myślałem że to wina moja, ale przed wierceniem w tym płaskowniku wierciłem
    większym wiertłem w dużo grubszej stali i szło jak w masło. Tak się zastanawiam czy
    aby to nie jest płaskownik z tej samej stali co nóż. może ktoś wie jak wywiercić
    otwór w tak twardej stali jak te co robi się noże?

  • 2. Data: 2016-02-11 21:07:08
    Od: 4...@g...com

    Na elektrodrazarce. Jak podoba Ci sie praca z metalem to moze idz do jakiejs szkoly o
    kierunku zwiazanym z obrobka metalu. Fajnie uczyc sie tego co sie sie lubi. Praca w
    ulubionym fachu to jak hobby za ktorego uprawianie placa.

  • 3. Data: 2016-02-12 02:01:04
    Temat: Re: Czym wywiercić otwory
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 lutego 2016 20:20:54 UTC+1 użytkownik r...@g...com
    napisał:
> [...]
    aby to nie jest płaskownik z tej samej stali co nóż. może ktoś wie jak wywiercić
    otwór w tak twardej stali jak te co robi się noże?

    Twój stary potajemnie czołgi buduje, zajumałeś mu kawałek pancerza i się dziwisz że
    twardy. Panzerfaustem spróbuj!

  • 4. Data: 2016-02-12 10:22:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 11 Feb 2016 11:20:54 -0800 (PST), r...@g...com
    wrote:
    > I tu pojawia się problem bo tego płaskownika za huja nie
    > da sie przewiercić! Próbowałem twierdzić 3 rodzajami wierteł.

    Przełącz wiertarkę na prawe obroty.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2016-02-12 14:54:07
    Od: r...@g...com

    W dniu piątek, 12 lutego 2016 10:22:58 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > Przełącz wiertarkę na prawe obroty.

    Też se kurwa odpuść takie docinki! Niby na jakich obrotach się wierci według ciebie?!
    na lewych.

    zmieniłem dzisiaj na zwykły płaskownik i wszystko cacy jest.

  • 6. Data: 2016-02-12 15:00:21
    Od: r...@g...com

    W dniu piątek, 12 lutego 2016 02:01:06 UTC+1 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
> [...]
    otwór w tak twardej stali jak te co robi się noże?

    > Twój stary potajemnie czołgi buduje, zajumałeś mu kawałek pancerza i się dziwisz że

    nie mój stary nie buduje czołgów. po prowstu jest mechanikiem i w swoim warsztacie ma
    mnóstwo żelastwa bo często resztki z pracy przywozi. widać akurat ten kawałek był
    hartowany, bo dzisiaj zmieniłem na grubszy płaskownik i poszło jak w masło.

  • 7. Data: 2016-02-12 17:33:19
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > może ktoś wie jak wywiercić otwór

    Plasma cut?
    P.S. Tamto slowko sie pisze przez "ch"

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2016-02-12 17:38:15
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 12.02.2016 15:00, r...@g...com wrote:

> [...]
    > przywozi. widać akurat ten kawałek był hartowany, bo dzisiaj
    > zmieniłem na grubszy płaskownik i poszło jak w masło.

    Sprawdź, czy jakiś odłamek (kto to wie, co się na poligonie
    czołgowym dzieje) nie uszkodził ośrodka poczucia humoru.

    Do stali hartowanej chyba trzeba by podejść wiertłem
    z węglika spiekanego. Dość drogie. Albo przynajmniej
    takim z 'płytką z węglika'.

    Kobaltowe też kobaltowemu nierówne, tych HSSów sporo gatunków
    w różnych jakościach.

    pzdr
    bartekltg

  • 9. Data: 2016-02-12 17:59:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-02-12 o 14:54, r...@g...com pisze:
    > odpuść takie docinki! Niby na jakich obrotach się wierci według ciebie?! na lewych.
    Może miałeś lewe wiertło? ;-)

    Robert

  • 10. Data: 2016-02-13 09:48:21
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 12 Feb 2016 05:54:07 -0800 (PST), r...@g...com
    wrote:
    > Też se kurwa odpuść takie docinki! Niby na jakich obrotach się wier
    > ci według ciebie?! na lewych.

    Oj wyluzuj, wbrew pozorom często się zdarza, ostatnio byłem świadkiem
    jak dorosły mężczyzna lewymi obrotami widią męczył w betonie.

    --
    Marek