  • 1. Data: 2017-01-15 02:53:50
    Temat: Czyszczenie wybieraka w multimetrze
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Znalazłem na dnie szuflady fajny multimetr. Problem jest z nim taki, że
    pokazuje bzdury w zależności od ustawienia wybieraka, dlatego wrzuciłem go
    kiedyś do szuflady i zapomniałem o nim. Teraz chciałbym go zregenerować.

    Rozebrałem wybierak, ale i styki i płytka, po której jeździł, były ładne,
    czyste. Spryskałem oba sprayem Kontakt, wytarłem ręcznikiem papierowym i
    spryskałem jeszcze raz przed złożeniem.

    Różnicy brak. Nadal pokazuje bzdury, a te bzdury zmieniają się w
    zależności od poruszania wybierakiem (w obrębie jednej pozycji). Ma
    momenty, że pokazuje dobrze, trzeba trafić, ale to loteria.

    Jak można go jeszcze spróbować wyczyścić?

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 2. Data: 2017-01-15 09:58:57
    Temat: Re: Czyszczenie wybieraka w multimetrze
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 15 Jan 2017 01:53:50 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > Różnicy brak. Nadal pokazuje bzdury, a te bzdury zmieniają się w
    > zależności od poruszania wybierakiem

    IMO czystości to tam już wystarczy. Może za słaby docisk i w niektórych
    pozycjach suwak/styk się haczy o coś i nie styka? Może zapadka źle
    centruje bo sprężynka za słaba? Może jakiś niedokładny lut? Poprawiłbym
    wszystkie.
    --
    Jacek
    I hate haters.