  • 1. Data: 2020-03-19 09:18:11
    Temat: Czytniki kart
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Testuję m.in. prędkość różnych posiadanych kart SD/micro i zauważyłem, że o ile różni
    się w nich prędkość zapisu (od do ), to
    prędkość odczytu wszystkich bez wyjątku oscyluje wokół 30 MB/s.
    Sugeruje to, iż wąskim gardłem jest zapewne prędkość odczytu przez adapter karta SD
    -> USB 3.0
    Akurat teraz używam czytnika Transcend RDF5 (kupiony w 2014 za raptem 5 funtów),
    sprawdzę też innym czytnikiem Kingston MobileLite
    G4, który zwykle uważałem za szybszy.
    Ale pytanie:
    Które czytniki USB 3.0 kart SD/microSD pozwalają na prędkości odczytu rzędu 200-300
    MB/s?

  • 2. Data: 2020-03-19 11:51:12
    Temat: Re: Czytniki kart
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 19.03.2020 09:18, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > zwykle uważałem za szybszy.
    > Ale pytanie:
    > Które czytniki USB 3.0 kart SD/microSD pozwalają na prędkości odczytu

    Czy aż tyle to nie wiem, ale według moich obserwacji bardzo szybki jest
    czytnik Kingston: https://www.ceneo.pl/30911073

    Sprawdziłem go przed chwilą programem H2testw, z kartą SanDisk Extreme
    Pro 128 GB wyszła prędkość zapisu 82,3 MByte/s, odczytu 89,7 MByte/s
    (specyfikacja techniczna karty mówi o maksymalnych czasach odpowiednio
    90 i 170 MByte/s). Tyle że te czytniki czasami podobno mają problemy
    gniazdami USB3 na przednim panelu.

  • 3. Data: 2020-03-19 13:41:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To jest ten Kingston, który i ja mam (za jakieś $9 z amazon).

    I też ma kłopoty z Win 10 - czasem przy podłączaniu i odłączaniu słychać "gong", ale
    ani karty ani czytnika w Win 10 nie widać pod
    USB 3.0 (a widać w gniazdach USB 2.0).
    Miałem to nawet dzisiaj, pomogło włożenie czytnika i karty (niewidoczne), po czym
    zrestartowanie Win 10 (widoczne).
    Może sterownik jest niedopracowany.
    U mnie menedżer urządzeń pokazuje, że to chip Realtek:
    Hardware IDs: USB\VID_0BDA&PID_0326&REV_1124

    Twoje wyniki mnie cieszą.

    Swoje testy powtórzę formatując wszystkie karty SDFormaterem do formatu exFAT (część
    miałem w NTFS co mogło mieć wpływ na wyniki
    testu).
    Poza tym pisząc to pukam się w głową, bo nie sprawdziłem ustawienia buforowania (w
    Win 10) dla tych czytników (Policies).
    No tak, w menedżerze urządzeń muszę przestawić we właściwościach kart na 'Better
    Performance' (zamiast 'Quick Removal') i testować
    od nowa!!

    -----

  • 4. Data: 2020-03-19 15:33:58
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > Miałem to nawet dzisiaj, pomogło włożenie czytnika i karty
    > (niewidoczne), po czym zrestartowanie Win 10 (widoczne).

    Też mam Windows 10 i czytnik działa bez problemów na ustawieniach
    domyślnych. Aha, sprawdziłem, ma przednim panelu transfery są dokładnie
    dwukrotnie niższe. Czytnik zawsze miałem podłączony przez przedłużacz do
    gniazda na płycie (prędkość nie zmienia się po podłączeniu bezpośrednio
    do płyty). Dziwne to jest, bo według mnie ten przedni panel też jest
    podpięty po prostu przedłużaczem, bez żadnej dodatkowej elektroniki.

    > U mnie menedżer urządzeń pokazuje, że to chip Realtek:
    > Hardware IDs: USB\VID_0BDA&PID_0326&REV_1124

    Mam dokładnie to samo.

    > No tak, w menedżerze urządzeń muszę przestawić we właściwościach kart na
    > 'Better Performance' (zamiast 'Quick Removal') i testować od nowa!!

    Nie ruszałem na razie tych ustawień, ale według mnie nie powinno to
    robić dużej różnicy, ponieważ z tego co wiem ten tryb "Quick Removal" po
    prostu buforue kopiowanie, więc prawdziwe kopiowanie (do zakończenia
    fizycznego zrzutu na dysk) powinno być mniej więcej takie same.

    Dzisiaj zamówiłem nowszy czytnik Kingstona (bo i tak potrzebowałem
    jeszcze jednego), który podobno w odczycie wyrabia do 300 Mbyte/s:

    https://www.x-kom.pl/p/550477-czytnik-kart-usb-kings
    ton-mobilelite-plus-sd-usb-32-gen1.html

  • 5. Data: 2020-03-19 17:01:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pamiętam, że przy podpinaniu zewnętrznych HDD w obudowach (2 1/2'' i 3 1/2'')
    włączenie buforowania zrobiło różnicę.
    Z tym, że dla zewnętrznego HDD to dodatkowe opcje (dwa dolne ustawienia) sa
    osiągalne, a przy kartach i pendrajwach te dwie dolne (w
    oknie 'Policies') nie dadzą się włączyć.
    !! MS dwie-trzy poprawki temu zmienił ustawienie domyślne "Quality first" na "Quick
    removal first".

    -----

  • 6. Data: 2020-03-19 17:08:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dzięki za dobrą i niedrogą sugestię, choć jeśli kupię kolejny, to ze slotem na format
    Sony (gdyby fonowi się padło).

    -----
    > Dzisiaj zamówiłem nowszy czytnik Kingstona, który podobno w odczycie wyrabia do 300
    Mbyte/s:

  • 7. Data: 2020-03-20 08:26:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Spróbuj wejść w Device Manager -> View -> Devices by connection i sprawdzić czy
    gniazda są podłączone do tego samego sterownika.
    Problematyczny sterownik usuń (Uninstall), powinien się zainstalować na nowo.
    To może, choć oczywiście nie musi, pomóc.

    -----

  • 8. Data: 2020-03-20 18:52:51
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/03/2020 09:18, ąćęłńóśźż wrote:
    > wszystkich bez wyjątku oscyluje wokół 30 MB/s.

    W tej okolicy jest mniej więcej maksymalna prędkośc czytników USB2. Mam
    ten czytnik (RDF5), a przynajmniej wygląda identycznie. Wyciąga o wiele
    więcej.

    Stawiam że port wynegocjował USB2.

  • 9. Data: 2020-03-20 21:07:43
    Od: "Kamil" <nospamtlen.pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał"

> [...]
    > jest, bo według mnie ten przedni panel też jest podpięty po prostu
    > przedłużaczem, bez żadnej dodatkowej elektroniki.

    Sprawdź na płycie jakie to USB. Bo bywa różnie.

    pzdr

  • 10. Data: 2020-03-21 17:50:57
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-03-20 21:07, Kamil wrote:
    > Użytkownik "Uncle Pete"  napisał"

    > Sprawdź na płycie jakie to USB. Bo bywa różnie.

    Wiem, jaki, sam składałem. I na tych gniazdach dyski zewnętrzne tej
    przypadłości nie mają.