  • 11. Data: 2020-03-22 07:59:54
    Temat: Re: Czytniki kart
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale zewnętrzne z własnym zasilaczem?
    Czy np. zewnętrzne SSD?
    Może to gniazdo lub kabelek z chińskiej stali nie dają rady prądowo?
    Niektóre pendrajwy, szczególnie te najszybsze, potrafią mieć spory peak.
    Rozwiązaniem byłoby pociągnięcie dodatkowego zasilania 5V do przedniego gniazda
    (jakieś "Y").

    -----

  • 12. Data: 2020-03-22 12:13:47
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2020-03-22 07:59, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > Niektóre pendrajwy, szczególnie te najszybsze, potrafią mieć spory peak.
    > Rozwiązaniem byłoby pociągnięcie dodatkowego zasilania 5V do przedniego

    Zewnętrzne dyski (HDD 2,5") działają bez zarzutu na zasilaniu przez te
    frontowe gniazda USB3. Uruchamiają się bez problemów także na USB2 z
    ograniczeniem prądu 0,5A, więc z USB3 (2A) tym bardziej problemów nie
    ma. A że taki dysk na pewno pobiera prądu więcej, niż czytnik kart,
    problem ma polegać na czymś innym. Aha, z czytnikiem gniazda nadal
    działają w trybie USB3 (nie przełączają się na 2).

    Mam już ten nowy czytnik Kingstona, o którym pisałem, na starym laptopie
    odczyt wynosi ponad 130 Mbytes/s, zapis - prawie 90 Mbytes/s (karta SD
    ta sama). Wieczorem sprawdzę ze świeżo złożonym stacjonarnym. Cały
    plastikowy, bardzo lekki i prawie nie grzeje się.

  • 13. Data: 2020-03-23 23:21:07
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > ta sama). Wieczorem sprawdzę ze świeżo złożonym stacjonarnym. Cały
    > plastikowy, bardzo lekki i prawie nie grzeje się.

    Wynik tego czytnika (Kingston MobileLite Plus) na płycie MSI B450-A PRO
    MAX z procesorem Ryzen 5 3600, karta SD SanDisk Extreme Pro 128 GB:

    Writing speed: 98.9 MByte/s
    Reading speed: 164 MByte/s
    H2testw v1.4

    IMHO całkiem przyzwoicie. I z gniazd na przednim panelu dokładnie ten
    sam wynik.

  • 14. Data: 2020-03-24 06:57:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ten sam chip Realteka?
    Zdecydowanie krócej niż H2testw sprawdza się prędkość programikiem USBDeview
    (Nirsoft).
    Dwoją drogą ciekawa przypadłość:
    Większość podobnych programików narzędziowych nie widzi kart w czytniku wbudowanym w
    komputer (laptopa) - bo wbudowane czytniki nie
    idą przez USB, lecz przez PCI-to-PCI Bridge (przynajmniej u mnie).

    -----

  • 15. Data: 2020-03-24 10:47:22
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 24.03.2020 06:57, ąćęłńóśźż wrote:

    > Ten sam chip Realteka?

    Nie wiem, hardware ID ma inne: USB\VID_11B0&PID_3306&REV_0003

    Na liście Universal Serial Bus controllers występuje jako "USB Mass
    Storage Device" (poprzedni występował jako "Realtek USB 3.0 card reader").

    > Zdecydowanie krócej niż H2testw sprawdza się prędkość programikiem
    > USBDeview (Nirsoft).

    Główną funkcją H2testw w ogóle nie jest mierzenie prędkości, po prostu
    miałem go pod ręką i sprawdziłem na transferze 10 GB.

  • 16. Data: 2020-04-11 21:50:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dziś doszły do mnie karty pamięci SDXC UHS-II, co prawda aparat obsługuje tylko
    UHS-I, ale zamawiając karty UHS-II 1667x zależało mi
    na szybszym ściąganiu z karty zrobionych zdjęć na serwer / do komputera (do tej pory
    miałem 400x-667x).
    Potrzebuję więc czytnika ze złączem UHS-II i widzę, że oferta na rynku chudziutka, oj
    chudziutka i drogo (!!), jednym z tańszych
    (90-100 zł) jest przykładowo:
    http://rad-wik.pl/produkt/czytnik-kart-sandisk-uhs-i
    i-usb-3-0-sddr-399-g46/
    Ale za 1/5 tej ceny jest na eBay ta sama wersja tyle że na USB-C:
    www.ebay.pl/itm/SanDisk-USB-3-0-Reader-Card-Reader-U
    HS-II-Extreme-PRO-USB-C-SDDR-389-for-SD-Card/1139194
    89126
    www.ebay.pl/itm/SanDisk-USB-3-Reader-Kartenleser-UHS
    -II-Extreme-PRO-USB-C-SDDR-389-fur-SD-Karte/11374141
    4545
    więc zamówiłem z HK, a zanim przyjdzie muszę znaleźć kabelek-przejściówkę z gniazdem
    USB-C z jednego końca i klasyczną wtyczką USB
    3.0 z drugiego.

    -----
    > Dzisiaj zamówiłem nowszy czytnik Kingstona, który podobno w odczycie wyrabia do 300
    Mbyte/s:
    > www.x-kom.pl/p/550477-czytnik-kart-usb-kingston-mobi
    lelite-plus-sd-usb-32-gen1.html

  • 17. Data: 2020-04-13 15:01:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czy dostałeś już ten nowy czytnik Kingston Mobile Lite Plus i wypróbowałeś, jak
    działa?
    Czytam w opisie, że ma styki UHS-II, ale po ciągłych przygodach z nierozpoznawaniem
    MobileLite G4 przez mój komp i Windows 10 boję
    się ryzykować zakupu (choć jest o połowę tańszy od Sandiska).
    Co więcej, próbowałem wczoraj pendrajwa Kingston (STM 30/16GB kupiony w połowie 2014
    podobnie z MobileLite) i sprawia te same
    problemy, co czytnik G4: wsadzam w port USB 3.0 i żadnej reakcji systemu (inna
    sprawa, że jak już działa to zapis jest zaledwie 8
    MB/s czyli na poziomie USB 2.0 natomiast odczyt aż 90 MB/s że szczena opada).
    Wyraźnie Kingston coś przekombinował albo z elektroniką (G4 jest na układzie Realtek)
    albo z firmware.
    Moje kompy z portami USB 3.0 na kontrolerze Renesas też mogą dokładać się do
    kłopotów, choć maję je tylko z Kingstonem.

    -----

  • 18. Data: 2020-04-13 15:28:14
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 13.04.2020 15:01, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > Moje kompy z portami USB 3.0 na kontrolerze Renesas też mogą dokładać
    > się do kłopotów, choć maję je tylko z Kingstonem.

    Przecież już dyskutowaliśmy to 23-24 marca. Działa bardzo dobrze. Wynik
    tego czytnika (Kingston MobileLite Plus) na płycie MSI B450-A PRO MAX z
    procesorem Ryzen 5 3600, karta SD SanDisk Extreme Pro 128 GB, system W10:

    H2Test:
    Writing speed: 98.9 MB/s
    Reading speed: 164 MB/s

    USBDeview:
    Writing speed: 58.79 MB/Sec
    Readinf Speed: 174.42 MB/Sec

    W odróżnieniu od poprzedniego modelu, przy podłączeniu do gniazd na
    przednim panelu prędkość nie spada.

    Bardzo lekki. Nie grzeje się (w odróżnieniu od poprzedniego modelu),
    jest na jakimś innym chipsecie, hardware ID ma inne:

  • 19. Data: 2020-04-13 16:59:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak dzięki, zapomniałem że było o tym nowym.
    Stary G4 też był super na początku, w necie masa info o niekontaktujących stykach po
    jakimś czasie (dziś po południu nie jestem w
    stanie go rozpoznać w kilku sprzętach, a rano był widziany przez komp (tylko w jednym
    z gniazd 3.0), więc to nie wina komputera,
    gniazda 2.0 rozpoznają G4 bez problemu.
    Jakby coś się działo (czego nie życzę) daj proszę znać, i jeszcze wrzuć na jakim
    chipsecie jest ten Plus (menedżer sprzętu powinien
    wykryć).
    W drodze do mnie Sandisk (niestety na USB-C + kabelek/przejściówka czyli ewentualne
    źródło kłopotów), porównamy chipsety.
    G4 ma pod Win 10 pewną ciekawą cechę: gdy chcesz wysunąć urządzenie , "wysuwasz"
    kartę (przykładowo "Remove F:, G:"), a nie czytnik.
    W przypadku czytnika Transcend to Win 10 chce wysuwać czytnik, a nie kartę.
    Jedno i drugie rozwiązanie ma zalety i wady.
    Jak jest z nowym Plusem?

    -----

  • 20. Data: 2020-04-13 20:26:44
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 13.04.2020 16:59, ąćęłńóśźż wrote:

    Ja z poprzednim czytnikiem Kingstona żadnych problemów nie miałem, nie
    licząc dwukrotnego spadku transferu z gniazd na przednim panelu (ale
    nadal chodził w trybie USB3). Z nowym zobaczymy, na razie wszystko działa.

    > i jeszcze wrzuć
    > na jakim chipsecie jest ten Plus (menedżer sprzętu powinien wykryć).

    Właśnie nie potrafię dojść, jaki to jest chipset. Może w złym miejscu
    szukam. Hardware Ids ma takie:

    USBSTOR\DiskKingstonUHS-II_SD_Reader0003
    USBSTOR\DiskKingstonUHS-II_SD_Reader
    USBSTOR\DiskKingston
    USBSTOR\KingstonUHS-II_SD_Reader0
    KingstonUHS-II_SD_Reader0
    USBSTOR\GenDisk
    GenDisk

> [...]
    > W przypadku czytnika Transcend to Win 10 chce wysuwać czytnik, a nie kartę.
    > Jedno i drugie rozwiązanie ma zalety i wady.

    Wysuwa czytnik. Wolałbym, żeby wysuwał kartę, jak w starym czytniku, bo
    ten nowy czytnik cały czas jest widoczny jako napęd, niezależnie od
    tego, czy jest z kartą w środku, czy bez.