  • 81. Data: 2022-10-02 22:31:28
    Temat: Re: DAB zabije retro radio?
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2022-09-07 13:17, J.F wrote:
    (ciap)

    > A o dziwo magii starego telewizora nie ma, i kineskopy na smietniku
    > :-)

    Oj zdziwiłbyś się!

    Włodek

  • 82. Data: 2022-12-12 16:46:53
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 07.09.2022 o 21:17, Grzegorz Kurczyk pisze:
> [...]
    rego%20radia%20RCA/20191025_185748.jpg

    > Ma Kolega na myśli ten? (a właściwie jego resztki)
    > http://www.grzegorz.kurczyk.pl/galeria.php?usr=&gal=
    Radio+1982

    > swego czasu mało za niego do pierdla nie trafiłem ;-)

    Bez przesady:)
    To jest nadajnik do sterowania, jak byśmy to dzisiaj powiedzieli, dronami:)
    Brakuje mu oprócz lampy (podwójna trioda) jeszcze jednej cewki
    sprzęgającej która była umieszczona współosiowo w tej dużej.
    To samoróbka z książki Wojciechowskiego "Jak zbudować sterowany radiem
    model".

    Sam to zrobiłem to wiem:)

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 83. Data: 2022-12-12 16:51:25
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

> [...]
    >
    > Film taki był, przedwojenny. Poruszając bardzo interesującą kwestię,
    > wyprzedził swoje czasy. Młody wynalazca (Tadeusz Fijewski) skonstruował
    > miniaturowe radio. Poza tym że malutkie (i zapewne energooczczędne)
    > gra tak samo dobrze jak inne. Ale nikt nie chce tego kupić, bo klienci
    > uważają, że radioodbiornik to powinien być porządny mebel na dwanaście
    > osób. Kupują więc jakąś superheterodynę w dwie pentody szarpaną, a nie
    > nowoczesny wynalazek.

    > Reakcyjne radio, to była na przykład "Wolna Europa".

    To żart?
    Radia tzw.superreakcyjne były jak najbardziej budowane i jest to całkiem
    niezłe rozwiązanie na podwyższenie czułości takiego odbiornika.

  • 84. Data: 2022-12-13 08:14:33
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 08.09.2022 o 09:22, J.F pisze:
    > Jakis bardziej widowiskowy. Cewka moze byc, lampa moze byc,
    > ale obudowa elegancka pod spodem :-)

    > UKF? a jak zrobilem modulacje FM - warikapem ?

    Bez stabilizacji kwarcowej modulacja siatkowa na tyle zmieniała
    pojemności wewnętrzne lampy, że oprócz AM-u pojawiała się modulacja
    częstotliwosci. Ogranicznik w radiu skutecznie wycinał AM.

    > Na lampach ?

    No nie... ;-) K936 oczywiście półprzewodnikowy. Sygnał MPX po
    wzmocnieniu szedł na siatki w nadajniku.

    Grzegorz

  • 85. Data: 2022-12-13 09:38:17
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 13.12.2022 o 08:14, Grzegorz Kurczyk pisze:

    > Bez stabilizacji kwarcowej modulacja siatkowa na tyle zmieniała
    > pojemności wewnętrzne lampy, że oprócz AM-u pojawiała się modulacja
    > częstotliwosci. Ogranicznik w radiu skutecznie wycinał AM.

    Modulacja siatkowa zmienia pojemności wewnętrzne lampy?
    Mógłbyś to rozwinąć? :)