  • 1. Data: 2013-05-03 10:33:57
    Temat: DCT
    Od: apl <a...@i...pl>

    Witam! Poszukuję gotowej procedury szybkiego przekształcenia kosinusowego
    jednowymiarowego. Preferowany język - Pascal. Byłbym wdzięczny, za wsparcie.
    Pozdrawiam - apl

  • 2. Data: 2013-05-03 18:15:09
    Temat: Re: DCT
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 3 May 2013 01:33:57 -0700 (PDT), apl <a...@i...pl> wrote:

    >Witam! Poszukuję gotowej procedury szybkiego przekształcenia kosinusowego
    jednowymiarowego. Preferowany język - Pascal. Byłbym wdzięczny, za wsparcie.
    Pozdrawiam - apl

    Jaka uczelnia? Kto prowadzi zajecaia? Kiedy zaliczenie?

    A.L.

  • 3. Data: 2013-05-03 20:13:46
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2013-05-03 18:15, A.L. wrote:

    jednowymiarowego. Preferowany język - Pascal. Byłbym wdzięczny, za wsparcie.
    Pozdrawiam - apl

    > Jaka uczelnia? Kto prowadzi zajecaia? Kiedy zaliczenie?
    >
    > A.L.

    Wlasnie sie zastanawiam jak tepic takich gosci co przez przypadek
    trafili na studia i kombinuja jak moga. Chyba nalezy przestac oceniac
    projekty a wprowadzic kolokwium z projektow - jak ktos nie pisal
    samodzielnie to powinno to wykazac.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 4. Data: 2013-05-03 20:24:09
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Friday, May 3, 2013 8:13:46 PM UTC+2, Marek Borowski wrote:
> [...]
    > trafili na studia i kombinuja jak moga. Chyba nalezy przestac oceniac
    > projekty a wprowadzic kolokwium z projektow - jak ktos nie pisal

    Pracujesz na uczelni?

    w.

  • 5. Data: 2013-05-03 21:42:52
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-03 20:13, Marek Borowski pisze:

> [...]
    > trafili na studia i kombinuja jak moga. Chyba nalezy przestac oceniac
    > projekty a wprowadzic kolokwium z projektow - jak ktos nie pisal

    W sensie jakaś mocniejsza 'obrona' projektu? Sporo czasu
    się na to zmarnuje. Jeśli nie i po prostu kolokwium
    z materiały, to chyba zły pomysł. Nie tego chcemy studentów
    nauczyć. Co z tego, że będzie umiał rozwiązać wypreparowane
    podzadania, ma umieć zrobić pewne rzeczy od początku do końca
    (po drodze napotykając na problemy:)

    pzdr
    bartekltg

  • 6. Data: 2013-05-03 22:09:11
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2013-05-03 20:24, Wojciech Muła wrote:

    > Pracujesz na uczelni?

    Obecnie nie. Generalnie nauka jest dla mnie bardzo wazna, staram sie
    miec z nia kontakt. To co sie dzieje w polsce mnie oslabia. Ludzie myla
    studia ze szkola zawodowa, naukowcy staja sie businessmenami walczacymi
    o granty i ogolnie nie wyglada to tak jak powinno wygladac.
    IMO 80% kierunkow studiow powinno sie przeksztalcic w szkoly zawodowe
    uczace tego czego chce rynek pracy i wspolczesni wykwalifikowani
    robotnicy. Zas na pozostale 20% powinni trafiac ci ktorzy naprawde chca
    sie uczyc i miec szersze horyzonty.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 7. Data: 2013-05-03 22:17:53
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 03 May 2013 20:13:46 +0200, Marek Borowski
    <m...@...borowski.com> wrote:

> [...]
    >trafili na studia i kombinuja jak moga. Chyba nalezy przestac oceniac
    >projekty a wprowadzic kolokwium z projektow - jak ktos nie pisal

    Jako osobnik ktory przepracowal ponad polowe zycia uczac studentow,
    stwierdzam ze gdy student przynosi projekt, przecietnie dociekliwemu
    sprawdzajacemu wystarczaja 2 - 3 minuty na to zeby stwierdzic czy to
    gotowiec, czy nie gotowiec albo rzecz zrobiona przez kogos innego.

    Tylko... MUSI SIE SPRAWDZAJACEMU CHCIEC poswiecic 10 minut na
    przepytanie autora projektu. Kiedys sie chcialo. Z tego co wiem od
    krewnych-i-znajomych, teraz olewa sie to rowno. Stad biznesy pisamia
    projektow za pieniadze, prac licencjackich, magosterskich a ponoc i
    doktorskich

    A.L.

  • 8. Data: 2013-05-03 22:18:09
    Od: A.L. <a...@a...com>

    A jakie to ma znaczenie?

    A.L.

  • 9. Data: 2013-05-03 22:20:23
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2013-05-03 21:42, bartekltg wrote:

    > W sensie jakaś mocniejsza 'obrona' projektu?
    No cos w ten desen. Ustna obrona jest dobra metoda (i chyba jedyna
    wmiare skuteczna) tylko obierajacy projekt zbyt czesto zamiast go
    odrzucic jako niesamodzielny po prostu obnizaja ocene - kombinator i tak
    jest wtedy zadowolony.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 10. Data: 2013-05-03 22:23:05
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    On Friday, May 3, 2013 10:09:11 PM UTC+2, Marek Borowski wrote:
    > Obecnie nie. Generalnie nauka jest dla mnie bardzo wazna, staram sie
    > miec z nia kontakt. To co sie dzieje w polsce mnie oslabia. Ludzie myla
    > studia ze szkola zawodowa,

    Ludzie, czyli studenci? Jeśli tak, to dlatego, że mogą pomylić i nikt
    im wyjścia z błędu nie utrudnia.

    > naukowcy staja sie businessmenami walczacymi o granty i ogolnie nie
    > wyglada to tak jak powinno wygladac.

    Wydaje się, że akurat staranie się o granty to chleb powszedni naukowca.

    > IMO 80% kierunkow studiow powinno sie przeksztalcic w szkoly zawodowe
    > uczace tego czego chce rynek pracy i wspolczesni wykwalifikowani
    > robotnicy.

    Ciekawa zbieżność. Profesor Marcinkowski, który jest (był?) członkiem
    komisji akredytacyjnej stwierdził, że ok. 80% wydziałów informatyki
    należy zaorać. :)

    > Zas na pozostale 20% powinni trafiac ci ktorzy naprawde chca
    > sie uczyc i miec szersze horyzonty.

    A kto by miał to robić? Przeglądam regularnie arxiv.org, dział
    Computer Science, nie kojarzę ani jednej publikacji z PL.

    w.