  • 11. Data: 2019-09-06 11:31:04
    Temat: Re: DLGDIAG Full Erase
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 6 Sep 2019 11:21:22 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5d722513$1$538$65785112@news.neostrada.pl>
    od ąćęłńóśźż <...@...pl> :
    >Puściłem zerowanie dysku programem Aomei - co dla HDD 3TB trwało zaledwie parę
    godzin, hurra - ale to zerowanie wykonane przez Aomei
    >niestety nie wykasowało ze smarta żółtego ostrzeżenia o Pending Sectors Number Count
    x.
    >Swoją drogą ciekawe, że windowsowy menedżer zadań podczas zerowania dysku przez
    Aomei - odmiennie niż przy DLGDIAG - nie pokazywał
    >jakiejkolwiek aktywności dla podpiętego dysku.
    >Wyraźnie zerowanie programem WD i programem w tym przypadku Aomei odbywa się na
    różnych poziomach.

    >-----

    Olej te badziewia.
    Sprawdzonym programem jest Victoria i MHDD.
    Amen.

  • 12. Data: 2019-09-06 12:57:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Chwilowo leci (zapuściłem z ciekawości) systemowy Win 10:

    diskpart
    list disk
    select disk 1
    clean all

    Menedżer zadań pokazuje teraz zapis z prędkością ok. 57 MB/s, dla 3TB to będzie
    kilkanaście godzin.
    DLGDIAG jest skuteczny (zeruje Pending Sectors w Smart), ale już parę razy w czasie
    pracy niechcący go wyłączyłem (np. oglądałem
    jakieś wideo pełnoekranowe, zrobiłem Esc żeby wyjść, a to wyłączyło nie film lecz
    siedzący w tle DLGDIAG), najlepiej byłoby odstawić
    komp na 3-4 dni w ciemny kąt.

    Mi zależy na wyczyszczeniu ostrzeżenia Pending Sectors Count Number w Smart, nie na
    zerowaniu dysku jako takim.

    -----

  • 13. Data: 2019-09-06 13:21:50
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 6 Sep 2019 12:57:48 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5d723bad$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    od ąćęłńóśźż <...@...pl> :
> [...]
    >komp na 3-4 dni w ciemny kąt.
    >
    >Mi zależy na wyczyszczeniu ostrzeżenia Pending Sectors Count Number w Smart, nie na

    Victoria, wybrać prawidłowy dysk, menu test, zaznaczyć typ testu na READ oraz opcję
    REMAP, zapuścić test i czekać(przy remapowaniu będzie komunikat o sukcesie).
    Jeśli znasz LBA tego sektora, to można zawęzić zakres testu.
    Victoria 4.73b
    http://files.hddguru.com/download/Software/Victoria%
    20For%20Windows/

  • 14. Data: 2019-09-06 15:22:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dzięki, spróbuję.
    Wypróbuję przy okazji nową obudowę Fantec ze złączem eSata-6G do zewnętrznego 3,5''.
    Czy Victorię trzeba instalować na Win 7/10, czy działa może jako runtime?

    Tak swoją drogą szkoda, że nie ma podobnej apki na NAS - QNAP lub Synology (a
    przynajmniej o podobnej aplikacji nie słyszałem poza
    ich systemowymi niedoskonałymi testami dysków).
    Dziwne, skoro NAS-y stanowią spory docelowy segment sprzedaży HDD.

    -----

  • 15. Data: 2019-09-07 07:50:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Uff, sukces! :-)
    Okazuje się, że windowsowe polecenie diskpart -> clean all przeniosło oczekujące na
    realokację sektory HDD i zresetowało ostrzeżenie
    Pending Sectors Count Number w Smart do 0 :-)
    Czyli podobnie jak DLGDIAG, lecz 5-6 razy szybciej (kilkanaście zamiast
    kilkudziesięciu godzin).

    -----

  • 16. Data: 2019-09-07 22:08:55
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-06 o 15:22, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > systemowymi niedoskonałymi testami dysków).
    > Dziwne, skoro NAS-y stanowią spory docelowy segment sprzedaży HDD.

    A czy próbowałeś po kolei wyjmować dyski i je przeorać czymś w rodzaju
    MHDD?
    No, chyba że masz jakiś 12-zatokowy, to czas operacji byłby pewnie z
    miesiąc.

    Ja mam jeszcze stosunkowo młode dyski, 2 szt ST1000NM0 i 2 szt.
    WDC-WD10E w RAID5.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2019-09-08 08:38:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W NASie (QNAP) znalazłem funkcję zerowania dysku, nie użyłem bojąc się, że mi
    wyzeruje cały RAID ;-)
    Wg opisu służy raczej do anonimizacji, no ale tak opisują chyba wszystkie programy do
    zerowania (łącznie z DLGDIAG).

    -----