  • 1. Data: 2015-03-27 13:42:37
    Temat: DPF i turbo
    Od: masti <g...@t...hell>

    tak na marginesie dyskusji o wypalaniu DFPa

    producenci twierdzą, ze to superważne, podobnie jak niewyłacznie silnika
    z trubo po pałowaniu. Gdyby tak było ty byłaby kontrolka czy wpis na
    wyślwietlaczu kompa o jednym i drugim, a nie ma.

    Psipadeg? Spiseg?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 2. Data: 2015-03-27 13:48:19
    Temat: Re: DPF i turbo
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >z trubo po pałowaniu. Gdyby tak było ty byłaby kontrolka czy wpis na
    >wyślwietlaczu kompa o jednym i drugim, a nie ma.

    Jesli cie dobrze rozumiem ... zaden spisek, komputer wypala i o nic
    nie pyta.

    J.

  • 3. Data: 2015-03-27 14:10:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup
    >
    > Jesli cie dobrze rozumiem ... zaden spisek, komputer wypala i o nic
    > nie pyta.

    ale nie ma kontrolki, ze nie wypala.

    Tak smao jak nie ma kontrolki, żeby nie wyłączać silnika ze względu na
    chłodzenie turbo

  • 4. Data: 2015-03-27 15:24:30
    Od: Trybun <i...@j...ru>

    W dniu 2015-03-27 o 13:42, masti pisze:
> [...]
    > z trubo po pałowaniu. Gdyby tak było ty byłaby kontrolka czy wpis na
    > wyślwietlaczu kompa o jednym i drugim, a nie ma.

    Jaki producent twierdzi że turbo należy schładzać przed wyłączeniem
    silnika?? Tą głupotę wymyślił jakiś fantasta, a inni podchwytują.
    Producentom chodziło nie o żadne schładzanie, a o to aby nie wyłączać
    silnika bezpośrednio z wysokich obrotów, bo bo po takiej operacji
    turbina jeszcze się kręci a smarowania już nie ma.

  • 5. Data: 2015-03-27 18:28:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    Trybun wrote:

> [...]
    > silnika bezpośrednio z wysokich obrotów, bo bo po takiej operacji
    > turbina jeszcze się kręci a smarowania już nie ma.

    i kontrolki też nie :)

  • 6. Data: 2015-03-27 19:42:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2015 o 18:28 masti <g...@t...hell> pisze:

    > i kontrolki też nie :)

    Bo nie ma takiej potrzeby.
    O turbo chłodzonym cieczą pchaną elektryczną pompką słyszał?
    Nawet parszywe francuskie dci to ma.
    Turbo jest chłodzona bez względu na to czy kierownik siedzi jeszcze za
    kierownicą, czy po "pałowaniu" zdążył już zgasić silnik.

    TG

  • 7. Data: 2015-03-28 00:27:47
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote in message
> [...]
    > Turbo jest chłodzona bez względu na to czy kierownik siedzi jeszcze za
    > kierownicą, czy po "pałowaniu" zdążył już zgasić silnik.

    większość turbin jest chłodzona przepływającym olejem a turbiny z chłodzeniem
    wodnym są raczej nieczęsto spotykane, co nei zmeinia faktu że wystaczy kilka
    sekund poczekać z gaszeniem gorącego silnika po ostrej jeździe a nie robić
    szopkę ze studzeniem przez kilka minut...

    Pzdr
    Piotr

  • 8. Data: 2015-03-28 10:10:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 27 Mar 2015 19:42:39 +0100, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
> [...]
    > Turbo jest chłodzona bez względu na to czy kierownik siedzi je=
    > szcze za =
    > kierownicą, czy po "pałowaniu" zdążył już =

    W nowych hyundaiach kilka lat temu widziałem naklejkę na drzwiach
    przestrzegająca przed nagłym gaszeniem silnika z wysokich obrotów.
    Dla pewności było coś o liczeniu do 20 przed każdym gaszeniem...

    --
    Marek

  • 9. Data: 2015-03-28 11:26:26
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-03-28 o 10:10, Marek pisze:
    > W nowych hyundaiach kilka lat temu widziałem naklejkę na drzwiach
    > przestrzegająca przed nagłym gaszeniem silnika z wysokich obrotów.
    > Dla pewności było coś o liczeniu do 20 przed każdym gaszeniem...

    Przyznasz że to w dzisiejszych czasach dość zabawne :-)

    A z drugiej strony. Mam teraz diesla i kilka razy mi się zdarzyło
    odpalić przed zgaśnięciem świec żarowych.
    Dlaczego nie ma automatycznej blokady zapłonu?
    (wiem to rocznika 2005 jest)
    Jak jest w nowych samochodach?

    PS. Jest za to wyłączanie zasilania radia, zapalniczki podczas zapłonu.
    Kiedyś sprzedawca ładowarki do tel. ostrzegał żeby nie wtykać podczas
    odpalania bo skok napięcia...
    Można? Można!

  • 10. Data: 2015-03-28 11:51:39
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-03-28 o 11:26, z pisze:

    > Przyznasz że to w dzisiejszych czasach dość zabawne :-)
    >
    > A z drugiej strony. Mam teraz diesla i kilka razy mi się zdarzyło
    > odpalić przed zgaśnięciem świec żarowych.

    Bo to nie było zgaśnięcie świec, tylko zgaśnięcie kontrolki. Świece
    żarowe pracują jeszcze nawet kilka minut po rozruchu.

    Nie ma też automatycznego gaszenia silnika w razie zapalenia się
    kontrolki oleju czy dojścia wskazówki temperatury do czerwonego pola.