  • 1. Data: 2020-02-08 12:37:32
    Temat: DR, OC a niedługo PJ
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Jak to w praktyce teraz wygląda podczas kontroli?
    Chcą dowód rejestracyjny i ubezpieczenie, a jak nie mam dokumentu to
    wtenczas sprawdzają w systemie? Czy z automatu od razu korzystają z bazy?

    Robert

  • 2. Data: 2020-02-08 12:44:03
    Temat: Re: DR, OC a niedługo PJ
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak to w praktyce teraz wygląda podczas kontroli?
    > Chcą dowód rejestracyjny i ubezpieczenie, a jak nie mam dokumentu to
    > wtenczas sprawdzają w systemie? Czy z automatu od razu korzystają z bazy?

    W sumie to nie wiem - ja swoje "noszę" w mobywatelu. Oryginały trzyma
    żona - ona cześciej jeździ i "mniej ogarniająca" nowinki jest.

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2020-02-08 12:56:04
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-02-08 o 12:44, Shrek pisze:

    > W sumie to nie wiem - ja swoje "noszę" w mobywatelu. Oryginały trzyma
    > żona - ona cześciej jeździ i "mniej ogarniająca" nowinki jest.

    A mogę mieć w mObywatelu żony auto?

    Robert

  • 4. Data: 2020-02-08 12:57:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > A mogę mieć w mObywatelu żony auto?
    Napisałem, nie pomyślałem. Głupie pytanie. :-)

    Robert

  • 5. Data: 2020-02-08 13:06:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A mogę mieć w mObywatelu żony auto?

    Racja - nie możesz. Chyba że się zalogujesz jako ty i dasz jej dostęp -
    ale to pewnie nielegalne. Ja mam auto na siebie, tylko żona głównie
    jeździ, bo mi wygodniej moto lub metrem.

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2020-02-08 13:06:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Napisałem, nie pomyślałem. Głupie pytanie. :-)

    Dlaczego głupie?

    Shrek

  • 7. Data: 2020-02-08 15:18:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/02/2020 12:37, Robert Wańkowski wrote:
    > Jak to w praktyce teraz wygląda podczas kontroli?

    Odpowiem zupłenie rykoszetem.

    Jestem sobie kilka dni temu w urzędzie bo sie miejsce na pieczątki
    skończyło.

    Wymana dowodu x zł ale można też dodatkowo 12.50zł za tymczasowy.

    I teraz:
    1) w moim okienku: "ale wie pan że nie jest potrzebny, chyba że Pan za
    granicę jedzie"

    2) w sąsiednim okienku w tym samym czasie inna: "ale lepiej żeby Pan
    miał tymczasowy bo policja czasem nie odpuszcza".

    I bądź tu mądry. Jaki kraj takie zasady.

    Z innej beczki: opowiadał znajomy jak to go policmani złapali kilka
    tygodni temu, sprawdzali dowód na kompie, komp się popsuł więc policmani
    stwierdzili że należy sprawę "wyjaśnić na komendzie". I tak oto zaliczył
    darmową taksówkę na komendę. Ale ... tylko w jedną stronę. A mogli pobić!

    PS. Pomykam bolidem od 17 lat. Skotrolowali dowód 1 raz. Gdzieś tydzień
    po kupnie pierwszego samochodu :D

  • 8. Data: 2020-02-08 15:46:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Feb 2020 15:18:15 +0100, heby napisał(a):

> [...]
    > miał tymczasowy bo policja czasem nie odpuszcza".
    > I bądź tu mądry. Jaki kraj takie zasady.

    ale po co jakis tymczasowy ?
    Zrobia, to odbierzesz, a do odbioru na starym.

    > PS. Pomykam bolidem od 17 lat. Skotrolowali dowód 1 raz. Gdzieś tydzień
    > po kupnie pierwszego samochodu :D

    Jak juz kontroluja, to raczej dokladnie.

    J.

  • 9. Data: 2020-02-08 15:47:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 08/02/2020 15:46, J.F. wrote:
    > ale po co jakis tymczasowy ?
    > Zrobia, to odbierzesz, a do odbioru na starym.

    Stary zostaje w urzędzie.

  • 10. Data: 2020-02-08 16:22:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-08 o 15:47, heby pisze:

    > Stary zostaje w urzędzie.

    Po co dowód w ogóle?
    W sierpniu ubiegłego roku zrobiłem zaległy przegląd
    w rezerwowym aucie i skończyło się miejsce na pieczątki,
    więc wypadałoby wyrobić nowy dowód.
    Ale jakoś nie miałem czasu do końca roku się wybrać do UM a teraz się
    zastanawiam
    czy w ogóle iść z tym teraz, bo jak poczekam do sierpnia, to
    zaoszczędzę kolejny rok miejsce.
    Ale jak się zastanawiam bardziej, to pewnie wtedy też nic nie zmienię,
    bo skoro można jeździć rok bez zmian, to dlaczego nie kolejny rok?