  • 41. Data: 2009-09-24 22:40:54
    Temat: Re: DVB-T
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Wed, 23 Sep 2009, Jan Kowalski wrote:

    | Raczej o zwyczajny lobbing. NDS to nisza stosowana tylko w sporadycznych
    | przypadkach. TVP używa go od lat do kodowania dosyłów więc wprowadzenie tego
    | do odbiorników jest tylko konsekwencją wyboru (dość nieszczęśliwego) sprzed lat.

    Oj, to Ty niewiele w zyciu widziales.

    Rupert Murdoch
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Rupert_Murdoch

    i SKY (ostatnie tez Premiere):

    British Sky Broadcasting (BSkyB)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sky_Television_plc

    Ci cos mowi?

    jp

  • 42. Data: 2009-09-24 23:08:16
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Wed, 23 Sep 2009, Marek Wodzinski wrote:

    | Po prostu TVP korzysta już od dawna z NDS-a. Inwestycje w sprzęt i licencje na
    | kodowanie pewnie są niższe niż zmiana systemu kodowania. Tak samo jak ludzi
    | tym się zajmujących.

    Jest to najdrozsza licencja na nadawanie rozgloszeniowe.

    BBC nie bylo stac na ten system i przeszla na "wiazke punktowa".
    Ale w tej wiazce, anteny sa nie wieksze niz 45 cm, a nie
    co najmniej 80 cm jak aktualnie w Szczecinie (przy dobrej pogodzie).

    NDS jest prawdopodobnie wynikiem koligacji z korporacja Murdoch'a
    (TV Puls). Ko na tym wyjdzia dobrze zobaczymy.
    Na pewno nie konkurencja. Miejmy nadzieje, ze widzowie.

    Byc moze pojawi sie w sieci "edukacja"?

    jp

  • 43. Data: 2009-09-25 09:56:39
    Od: "Jan Kowalski" <c...@N...gazeta.pl>

    Odnosiłem się do stwierdzenia, że "zgrywany jest rozkodowany strumień TS"
    niepoprzedzonego żadnymi zastrzeżeniami. Ktoś kto to czyta mógłby odnieść
    wrażenie, że dzieje się to samo z siebie bez udziału jakiegokolwiek systemu
    dekodowania.
    Co do NDS to istnieją softy na odbiorniki dogadujące się z tym kartami, ale
    nie istnieje emulator systemu nie wymagający karty.

  • 44. Data: 2009-09-25 10:19:33
    Od: "Jan Kowalski" <c...@N...gazeta.pl>

    Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl> napisał(a):

    > at.

> [...]

    I ty to nazywasz szerokim stosowaniem? Znakomita większość operatorów
    europejskich (i nie tylko) nie używa NDS, trudno więc mówić o szalonej
    popularności systemu.

  • 45. Data: 2009-09-25 10:22:05
    Od: "Jan Kowalski" <c...@N...gazeta.pl>

    Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl> napisał(a):

    > Byc moze pojawi sie w sieci "edukacja"?

    Oświata nauczona czytać karty istnieje, musi tylko douczyć się paru liter gdy
    pojawią się elementarze TVP. Nie istnieje natomiast szkoła ucząca czytać z
    myśli bez elementarza.

  • 46. Data: 2009-09-29 22:29:56
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Thu, 17 Sep 2009, Jerzy Pastusiak wrote:
    | Aktualnie w Szczecinie, z tego transpondera mam sygnal ~6dB nizszy, niz ze
    | wszystkich innych transponderow Astry (moze podstroja wiazke - footprint).
    |
    | Czyli, zeby miec ta sama jakosc sygnalu jak przy antenie 60cm,
    | musze postawic 120cm. FEC=5/6 dalsze 1-2dB, chmurki ~2-3dB.

    Podstroili wiazke.

    Udalo mi sie zlapac transponder (TVP HD) na antenie kempingowej 35cm.
    http://hollex.pl/index.php?page=prod&kat=20&id=762

    Konwerter Inverto Black Ultra Twin; F = 0,2dB. Odbiornik DM 800.

    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/test/hd_A
    1_35.gif

    Jak widac SNR = 10,8db. Okolo 1,5 dB powyzej progu odbioru, wiec
    BER oczywiscie 0.

    Pzdr.J.P.