  • 1. Data: 2019-07-14 14:17:20
    Temat: DVB-T > DVB-T2
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    Za 2 lata ma być przełączenie z DVB-T na DVB-T2.
    Czy cała różnica jest w głowicy telewizora i wystarczy ew. ją wymienić
    czy problem jest większy?
    Mam telewizor Sony 40x700 a w instrukcji stoi, że model 703 ma też T2.

  • 2. Data: 2019-07-14 15:06:11
    Temat: Re: DVB-T > DVB-T2
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 14-07-2019 o 14:17, t-1 pisze:
> [...]
    > czy problem jest większy?
    > Mam telewizor Sony 40x700 a w instrukcji stoi, że model 703 ma też T2.

    Głowica akurat może zostać, bo z tego co czytałem w projekcie wymagań,
    to nie są przewidywane kanały szersze niż 8 MHz. Będzie tylko obcięty
    UHF do 700 MHz.
    Do wymiany będzie demodulator oraz dekoder wizji i fonii.

    yabba

  • 3. Data: 2019-07-15 14:13:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Problem wydumany bo bedzie do kupienia pudelko ktore dopasuje sygnal do wejscia
    kazdego telewizora.

  • 4. Data: 2019-07-15 15:40:11
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

> [...]
    > UHF do 700 MHz.
    > Do wymiany będzie demodulator oraz dekoder wizji i fonii.

    Jaki demodulator i dekoder wizji i fonii ?
    Z głowicy wychodzi gotowy cyfrowy transport stream.

    Jeżeli coś trzeba będzie wymieniać to wyłącznie głowicę.

    Pzdr

    Adam Górski

  • 5. Data: 2019-07-15 15:52:28
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2019-07-15 15:40, Adam Górski wrote:

> [...]
    > Z głowicy wychodzi gotowy cyfrowy transport stream.
    >
    > Jeżeli coś trzeba będzie wymieniać to wyłącznie głowicę.

    No i kodowanie się zmieni na HVEC wiec nowy firmware.

    Adam Górski

  • 6. Data: 2019-07-15 18:47:19
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    > Problem wydumany bo bedzie do kupienia pudelko ktore dopasuje sygnal do wejscia
    kazdego telewizora.

    Takie pudełka już są od dawna dostępne, ale to jest właśnie problem, że
    jest to dodatkowe pudełko.

  • 7. Data: 2019-07-15 19:00:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie nie lubi.

  • 8. Data: 2019-07-15 23:50:56
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 15/07/2019 14:52, Adam Górski wrote:

    > No i kodowanie się zmieni na HVEC wiec nowy firmware.
    >
    > Adam Górski

    Szanse są raczej marne że nowy firmware doda dekodowanie HVEC (h.265)
    jeżeli nie jest sprzętowo zaimplementowany. (a raczej nie jest bo
    producenci SoCów też nie są głupi i nie dają ficzerów na wyrost)

    c.

  • 9. Data: 2019-07-16 09:33:43
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-15 o 23:50, Cezar pisze:

    > Szanse są raczej marne że nowy firmware doda dekodowanie HVEC (h.265)
    > jeżeli nie jest sprzętowo zaimplementowany. (a raczej nie jest bo
    > producenci SoCów też nie są głupi i nie dają ficzerów na wyrost)

    Szanse są zerowe, bo kto zapłaci za zrobienie tego FW do telewizora
    który już dawno został sprzedany i nic się na nim nie zarobi. Oni nawet
    swoich błędów nie poprawiają (stare dziurawe systemy w smart tv) a co
    dopiero dodawać nowy system do starego TV.
    Efekt jest taki że jak ktoś kupił TV cyfrowy żeby nie mieć 2 pilotów do
    TV to znowu ma wybór, albo 2 piloty albo utylizacja i nowy TV.
    Środowisko lubi to, szkoda że zieloni siedzą cicho jak w końcu mają
    jakiś sensowny powód do protestowania.

    Piotrek

  • 10. Data: 2019-07-16 10:15:21
    Od: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>

    On 16.07.2019 09:33, Piotr Dmochowski wrote:

> [...]
    > swoich błędów nie poprawiają (stare dziurawe systemy w smart tv) a co
    > dopiero dodawać nowy system do starego TV.
    Dokładnie. A tak czy siak implementacja software'owego dekodowania
    przekazu w 4K wymagałaby sporo mocy obliczeniowej. Były kiedyś karty CI
    przeprowadzające transkodowanie MPEG-4 do MPEG-2 (np. Neotion NP4+), ale
    nie słyszałem o czymś takim dla HEVC.
    Poza tym pozostaje jeszcze kwestia odbioru DVB-T2. Co ciekawe, nie
    słychać jakoś o następcy DVB-T2. Gdy wdrażane było w Polsce DVB-T było
    już słychać o T2. Wygląda więc, że standard ten zostanie z nami na
    dłużej (ale to zdanie to już moje przypuszczenie).
    A kwestia wsparcia Smart TV, to temat na dłuższą dyskusję. Przykładowo,
    HbbTV, nazywany następcą teletekstu, opiera się na wyświetlaniu strony
    internetowej. A przeglądarki to jedna z kategorii programów, w których
    najczęściej znajduje się luki (pewnie w sporej części ze względu na ich
    popularność) i trzeba je łatać. A, że telewizor używamy dłużej niż 2-3
    lata, to czas wsparcia musi być odpowiednio dłuższy.

> [...]
    > TV to znowu ma wybór, albo 2 piloty albo utylizacja i nowy TV.
    > Środowisko lubi to, szkoda że zieloni siedzą cicho jak w końcu mają
    Istnieje standard HDMI CEC, przewidujący możliwość sterowania
    telewizorem z poziomu pilota podłączonego po HDMI np. tunera satelitarnego.