  • 1. Data: 2018-02-11 23:13:58
    Temat: DVI + audio -> HDMI
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Problem:
    a) jest komputer którego nie chce zmieniać.
    b) komputer ma wbudowany GPU i nie mogę dodać innego (to terminal HP)
    c) GPU ma tylko wyjście DVI
    d) monitor ma tylko HDMI

    Podpinając prosta przelotką DVI->HDMI nie uzyskam sygnalu audio w
    monitorze. Nie spodziewałem sie. Zależy mi na tym aby wykorzystac
    wbudowane w monitor (a nie bazować na głosnikach zewnętrznych) bo nie
    mam miejsca na dodatkowe głosniki.

    Szukam dłuższa chwile po internecie stosownego urzadzenia i nie potrafie
    znaleźć. Wyobrażam sobie ze znajdę kabel który na jednym końcu ma HDMI a
    na drugim DVI plus dodatkowy kabelek jack do wpięcia w output dzwięku.
    Nie ma nic takiego. Pomyślałem że może znajdę jakieś pudełko. Też nie widzę.

    Zdaje sobie sprawę że to bedzie musiał być jakiś scalak i nie oznacza to
    tanio. Ale z drugiej strony konwertery VGA na HDMI są powszechne, mają
    dziurkę audio i kosztują grosze wiec nie jest to nieosiągalne.

    Teraz: zanim poddam się i podepne przez VGA->HDMI chce zapytac, czy ktoś
    widział *coś* dzieki czemu mogę z sygnał DVI wpleść audio analogowe i
    wysłać do monitora? Oczywiście jak to "coś" kosztować będzie 500zł to
    dziękuje, użyje vga.

  • 2. Data: 2018-02-11 23:52:40
    Temat: Re: DVI + audio -> HDMI
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2018-02-11 at 23:13, Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > widział *coś* dzieki czemu mogę z sygnał DVI wpleść audio analogowe i
    > wysłać do monitora? Oczywiście jak to "coś" kosztować będzie 500zł to

    Pudełko można znaleźć, ale tanio nie jest.

    https://www.startech.com/AV/Converters/Video/DVI-to-
    HDMI-Video-Converter-with-Audio~DVI2HDMIA

    --
    mrg

  • 3. Data: 2018-02-12 00:24:29
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Sebastian Biały, 11 lut 2018 w
    news:p5qf7n$ppm$1@node1.news.atman.pl napisałeś/aś:

> [...]
    > monitorze. Nie spodziewałem sie. Zależy mi na tym aby wykorzystac
    > wbudowane w monitor (a nie bazować na głosnikach zewnętrznych) bo

    Może się wygłupię, bo nie zakumałem w czym rzecz, ale...
    https://www.morele.net/adapter-av-club-3d-dvi-hdmi-c
    aa-dmd-hfd3-740621/
    coś takiego nie może być?

  • 4. Data: 2018-02-12 00:27:52
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Czy ten monitor ma głośniki, a nie ma żadnego wejścia analogowego audio?
    W razie czego możesz podwiesić pod monitorem beleczkę z głośnikami (przykładowo od
    Della), praktycznie nie zajmuje miejsca.

    -----

  • 5. Data: 2018-02-12 00:38:56
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj pueblo, 12 lut 2018 w news:5a80d0ad$0$662$65785112
    @news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Witaj Sebastian Biały, 11 lut 2018 w

    > Może się wygłupię, bo nie zakumałem w czym rzecz, ale...
> [...]
    to chyba jednak nie, może to?
    https://www.morele.net/adapter-av-lechpol-zlacze-hdm
    i-wt-dvi-gn-24-5-
    zla0618-702860/
    Szeczerze pisząc nie wiem czym się różnią adaptery z opisem video i
    video-audio skoro wyglądają tak samo.

  • 6. Data: 2018-02-12 01:42:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-11, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > znaleźć. Wyobrażam sobie ze znajdę kabel który na jednym końcu ma HDMI a
    > na drugim DVI plus dodatkowy kabelek jack do wpięcia w output dzwięku.

    https://www.aliexpress.com/item/DVI-to-HDMI-audio-co
    nverter-L-R-stereo-DVI-to-HDMI-DVI-L-R-stereo-audio/
    32825807135.html
    https://www.ebay.com/itm/DVI-to-HDMI-audio-converter
    -DVI-L-R-audio-in-to-HDMI-out-with-power-adapter/282
    218473361

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2018-02-12 10:19:52
    Od: JaNus <bez@adresu>

> [...]

    > drugim DVI plus dodatkowy kabelek jack do wpięcia w output dzwięku.

    > czy ktoś widział *coś* dzieki czemu mogę z sygnał DVI wpleść audio

    Zbliżony problem usiłowałem rozwiązać zbliżoną drogą, i dopiero uwaga
    jednego z kolegów oświeciła mnie, że ewidentnie oślepłem!

    Otóż: nie trzeba dźwięku posyłać tą drogą, którą się tu upierasz, lecz
    wykorzystać najbanalniejszą ścieżkę via jack! Głośniki takie wejście
    mają na 99%, a komp wyjście też gdzieś na 90.
    Ja to w swoim przypadku po prostu prze-ślepiłem. Przyjrzyj się, niemal
    na bank prześlesz jack'ami ten dźwięk.

  • 8. Data: 2018-02-12 23:55:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/12/2018 12:27 AM, ń wrote:
    > Czy ten monitor ma głośniki, a nie ma żadnego wejścia analogowego audio?

    Ma, ale nie działa jak jest HDMI.

    > W razie czego możesz podwiesić pod monitorem beleczkę z głośnikami (przykładowo od
    Della), praktycznie nie zajmuje miejsca.

    Można. Ale to gra dośc kiepsko w porownaniu z wbudowanymi głosnikami. W
    zasadzie to nie monitor a telewizor.

  • 9. Data: 2018-02-12 23:56:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/12/2018 1:42 AM, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    32825807135.html
    > https://www.ebay.com/itm/DVI-to-HDMI-audio-converter
    -DVI-L-R-audio-in-to-HDMI-out-with-power-adapter/282

    No tak, przypuszczalem ze tanio nie bedzie. Dzieki, w tej cenie nie ma
    sensu bo mogę to zrobić z VGA.

  • 10. Data: 2018-02-12 23:59:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2/12/2018 12:38 AM, pueblo wrote:
    > Szeczerze pisząc nie wiem czym się różnią adaptery z opisem video i
    > video-audio skoro wyglądają tak samo.

    Niektore karty graficzne potrafiły wysylac audio na DVI. Moja nie
    potrafi. Wymaga dodatkowego "mieszacza" w postaci scalaka ktory wplecie
    audio w strumień cyfrowy. Więc sam kabel bez wtyku jack prawie na pewno
    bazuje na tym bajerze którego nie mam.