  • 1. Data: 2016-05-25 23:57:25
    Temat: Dachówka - nie rozumiem
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Jaki jest sens budowania domów ze spadami, czyli z dachówką, skoro:
    1- pierdzielnik z idiotycznymi oknami w dachu
    2- pierdzielnik z ocieplaniem - w kółko ciągle ten temat tu się pojawia
    3- skosy w pomieszczeniach
    4. itd
    5. itp
    6 masaj

    Jaki kuźwa sens? Jakie to ma zalety?

  • 2. Data: 2016-05-26 00:18:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A czy mieszkanie we wlasnym domu ma jakies zalety? Rolnicy musza a cala reszta nie
    musi.

  • 3. Data: 2016-05-26 00:29:10
    Temat: Re: Dachówka - nie rozumiem
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 25.05.2016 o 23:57, Ghost pisze:
> [...]
    > 1- pierdzielnik z idiotycznymi oknami w dachu
    > 2- pierdzielnik z ocieplaniem - w kółko ciągle ten temat tu się pojawia

    Trwałość - teoretycznie ponad 50 lat, reszta pokryć 20-30

  • 4. Data: 2016-05-26 09:10:58
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 25 maja 2016 23:58:08 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Jaki jest sens budowania domów ze spadami, czyli z dachówką, skoro:

    zrobie test czy potrafisz dyskutowac bez obrazania przeciwnika, w takim temacie
    bedzie łatwiej :)

    > 1- pierdzielnik z idiotycznymi oknami w dachu
    > 2- pierdzielnik z ocieplaniem - w kółko ciągle ten temat tu się pojawia
    > 3- skosy w pomieszczeniach

    Abo to element polskiej kultury. W naszym klimacie potrzebne jest odprowadzenie
    chwilami sporej ilosci wody deszczowej i śniegu. Zaglądasz 100-500lat wstecz gdzie
    żadnych nowocesnych materiałów nie było, z materiałów odpornych na wodę była
    praktycznie wyłącznie wypalana ceramika, a ta ze względu na swą budowę wymaga dachów
    skośnych.
    A my oglądając takie budynki utrwalony w kulturze mamy obraz "ładny budynek".
    Ładny budynek to budynek z dachem skośnym, najlepiej z ceglaną w kolorze dachówką. I
    długo tego nic nie zmieni. A poniewaz miejscowe plany raczej utrwalają tą koncepcje
    zatem spodziewac sie mozna ze to sobie tak bedzie trwac mimo technologicznych
    mozliwosci budowania innych brył.
    No i dachy skosne w miare obnizania kosztów solarów będą ich konstrukcjami - i tez
    sie nie bedzie dało od tego odejsc.

    Pkt 2,3 itd to tylko racjonalizacja i najlepsze wykorzystanie tego co narzuca
    estetyka/kultura.

    b.

  • 5. Data: 2016-05-26 09:30:20
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    zadałem to pytanie tutaj parę lat temu i większość odpowiedzi była typu
    jesteś głupi i dodatkowo garbaty. Jedyne co miało sens to fakt, że w
    wielu przypadkach plan zagospodarowania przestrzennego nie przewiduje
    dachu płaskiego. (Co podobno można objeść tarasem dachowym). Dachówka
    wytrzymuje 50, może i nawet 100 lat, ale nie dach z dachówek. dzisiejsze
    dachy płaskie można pokryć natryskiwanym "plastikiem", a jego trwałość
    będzie zależała tylko od staranności pracowników.
    Może ktoś kiedyś rzetelnie policzy co jest tańsze.

    ToMasz

  • 6. Data: 2016-05-26 09:31:55
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    oglegroups.com...

    >A czy mieszkanie we wlasnym domu ma jakies zalety? Rolnicy musza a cala
    >reszta nie musi.

    Rolnicy też nie muszą. Idąc twoim tokiem moglibyśmy "mieszkać" w szuflandii
    (japońskie hotele kapsułowe) i korzystać ze wspólnych pomieszczeń do nauki
    itp. Jednak nie jesteśmy owadami i jako ludzie potrzebujemy prywatności, dom
    zapewnia jej po prostu więcej.

  • 7. Data: 2016-05-26 09:32:37
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 26 maja 2016 09:30:22 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
    > Może ktoś kiedyś rzetelnie policzy co jest tańsze.

    a co za różnica? akurat tu to nie cena decyduje

    b.

  • 8. Data: 2016-05-26 09:33:07
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "MK" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Trwałość - teoretycznie ponad 50 lat, reszta pokryć 20-30

    Przeliczając na koszt, słabo ta trwałość będzie wyglądać.

  • 9. Data: 2016-05-26 09:51:41
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    >zadałem to pytanie tutaj parę lat temu i większość odpowiedzi była typu
    >jesteś głupi i dodatkowo garbaty.

    Komuś się zapewne zdaje, że dachówka to jest "na bogato", czy ki czort?

  • 10. Data: 2016-05-26 11:09:05
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Jaki kuźwa sens? Jakie to ma zalety?
    ale o co dokladnie pytasz?
    dlaczego dachowka a nie inne pokrycie dachu /skosnego/ 'czymstam'
    czy tez
    dlaczego dach skosny a nie pelne dwa pietra i dach plaski?