  • 1. Data: 2019-04-08 19:05:10
    Temat: Dalej naciągają... (oszczędzacz energii)
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    https://allegro.pl/oferta/oszczedzacz-pradu-kondensa
    tor-napiecia-saving-box-7834968739
    Niby taniej. Niby tak nie cisną, ale diabeł w szczegółach... Powinni tego
    zabronić...
    Jak myślicie, wysłać gościa na lekcje fizyki w podstawówce?

  • 2. Data: 2019-04-08 19:55:32
    Temat: Re: Dalej naciągają... (oszczędzacz energii)
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 12:05:12 UTC-5 użytkownik HF5BS napisał:
> [...]
    > zabronić...
    > Jak myślicie, wysłać gościa na lekcje fizyki w podstawówce?

    "Urządzenie działa tylko na jednym obwodzie zasilania. Jedno urządzenie nie sprawi
    aby w całym domu był skuteczny. Jeżeli jest więcej obwodów sieci. Gdy jest więcej
    obwodów trzeba go zainstalować w innych obwodach aby uzyskać podane efekt powyżej w
    opisie."

    No miszcz marketingu.

    Tak dumam i sie zastanawiam czy sie nie minalem z powolaniem. Jak ktos glupi i kupi
    to w sumie dobrze. Bo to madrzejszy powinien pieniadze miec coby ich nie marnowac.
    A z drugiej strony 23% skapnie nam wszystkim ;)

  • 3. Data: 2019-04-08 21:34:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jeden facet sprzedał wieżę Eiffla na złom, i to dwa razy - obaj oszukani złomiarze
    tak się wstydzili, że nie zawiadomili policji...

    Ale ogólnoe to czy można mieć pewność, że taki domowy licznik energii biernej nie
    wykazuje? Cholera wie, w jaki sposób mierzy.
    Inna sprawa, że jak ktoś nie ma warsztatu z silnikami, to i tej biernej będzie mikro.
    Ale na tym się i zarządcy nieruchomości nie znają zbytnio, na ostatnim zebraniu
    mamrotali coś o montowaniu "dławików" - a okazuje się, że wspólnota podobno może mieć
    na części wspólne taryfę z grupy G (najlepiej G12W), co rozwiązuje i problem energii
    biernej i mocy zamówionej - zobaczymy, czy to prawda.

  • 4. Data: 2019-04-08 21:58:17
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-08 19:05, HF5BS wrote:
> [...]
    > tego zabronić...
    > Jak myślicie, wysłać gościa na lekcje fizyki w podstawówce?

    A djódki chociaż mrugają?

  • 5. Data: 2019-04-08 22:01:12
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-08 21:34, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    na części wspólne taryfę z grupy G (najlepiej G12W), co rozwiązuje i problem energii
    biernej i mocy zamówionej - zobaczymy, czy to prawda.

    Chciałes przez to powiedziec, że to, to to, kompensuje cokolwiek?

    // a te dławiki to będą zakładać, czy zdejmować?

  • 6. Data: 2019-04-09 08:29:20
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    "Ilona" <i...@u...net> wrote in message
    tor-napiecia-saving-box-7834968739

    > A djódki chociaż mrugają?

    Nie wiem, zresztą, problem zamontować MW na 2 tranzystorach przeciesobnie?
    To przecież banał, który chyba dziecko skleci z pamięci w 5-10 minut.
    wstawić do środka i miga... A jak ma zamigać po chwili, to mały uniwibrator,
    który po załączeniu z opóźnieniem poda zasilanie... i mamy "aparat się
    włączył". Zauważcie, że to gówno chodzi juz nie po 300 PLN, ale po 40... nie
    sadzę, aby środek się zmienił - kondzioł 5 uF, więc co sie zmienilo? :)

  • 7. Data: 2019-04-09 09:21:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 8 Apr 2019 12:34:39 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:
    > Ale ogólnoe to czy można mieć pewność, że tak
    > i domowy licznik energii biernej nie wykazuje?

    Nowy elektroniczny tak, kody obis 5.8.*,6.8.*,7.8.*, 8.8.*.
    To że liczy nie oznacza, że za nią płacisz. Ważne czy na fakturze
    masz pozycję "moc bierna".

    --
    Marek

  • 8. Data: 2019-04-09 10:17:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 kwietnia 2019 22:01:47 UTC+2 użytkownik Ilona napisał:

> [...]
    biernej i mocy zamówionej - zobaczymy, czy to prawda.

    > Chciałes przez to powiedziec, że to, to to, kompensuje cokolwiek?

    "To to" z allegro coś tam, malutko, ale coś, skompensuje, oczywiście jeśli ma w sobie
    jakikolwiek kondensator.
    Tyle że skompensuje wtedy, gdy to drugie urządzenie z cewką jest akurat włączone, bo
    jeśli jest wyłączone, to z kolei namarnuje energii biernej po stronie pojemnościowej.

    > // a te dławiki to będą zakładać, czy zdejmować?

    Nie no, powiedziałem im, że jak mają cokolwiek zakładać, to kondensatory.
    Zdjąć "dławiki" byłoby trudno - przyczyną "zużycia" energii biernej są oczywiście
    silniki wind (hmmm, choć w sumie podobno mają falowniki, więc sam falownik, o ile
    jest dobry, powinien problem rozwiązać).
    Podobno tej energii biernej jest na 900zł za miesiąc, a takie urządzenie jak na nasz
    blok kosztuje ok. 10k - w rok się zamortyzuje (o ile wytrzyma ten rok pracy).

  • 9. Data: 2019-04-09 10:21:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 9 kwietnia 2019 09:21:45 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Nowy elektroniczny tak, kody obis 5.8.*,6.8.*,7.8.*, 8.8.*.
    > To że liczy nie oznacza, że za nią płacisz. Ważne czy na fakturze
    > masz pozycję "moc bierna".

    Nie "moc bierna", tylko "enegia bierna".
    Jak "moc", to zamówiona.
    W C11 (części wspólne budynku) są takie pozycje na fakturze, w G1x (mieszkania) nie
    ma.

    Ale ja mam wątpliwość, czy sam licznik nie oszukuje w mierzeniu.
    Trzebaby zrobić taki test jak kiedyś zrobiłem - do mieszkania nikt nie wchodził przez
    2 tygodnie, włączone lodówka i wentylatory - i zużycie rzeczywiście wyszło takie, jak
    wynikało z dokumentacji lodówki i wentylatorów.
    Przy okazji wyszło, że zużycie lodówki jest pod warunkiem, że się jej nie otwiera ;P

    A sama bierna - hmmm, wszytko wyłączyć i podłączyć silnik?
    Mam taki wyjęty z pralki.

  • 10. Data: 2019-04-09 20:04:45
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-09 08:29, HF5BS wrote:

> [...]
    > mamy "aparat się włączył". Zauważcie, że to gówno chodzi juz nie po 300
    > PLN, ale po 40... nie sadzę, aby środek się zmienił - kondzioł 5 uF,

    Świadomość wzrosła :)

    //może to efekt 'setnej małpy'?
    https://www.ceneo.pl/52862113