eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Daleko jeździsz rano w korkach do pracy?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 37

  • 1. Data: 2016-05-25 01:12:31
    Temat: Daleko jeździsz rano w korkach do pracy?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Kup sobie teslę z autopilotem, wyśpisz się przed pracą:
    https://www.youtube.com/watch?v=Z2L_mjNFTIU&feature=
    youtu.be

    :-)


  • 2. Data: 2016-05-25 10:06:26
    Temat: Re: Daleko jeździsz rano w korkach do pracy?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 24 May 2016 18:12:31 -0500, Pszemol

    > Kup sobie teslę z autopilotem, wyśpisz się przed pracą:
    > https://www.youtube.com/watch?v=Z2L_mjNFTIU&feature=
    youtu.be

    Wczoraj "test" autopilota oglądałem:
    https://www.youtube.com/watch?v=tq_OTcncPH0

    Samodzielny wyjazd z garażu, łącznie z automatycznym
    otwieraniem i zamykaniem bramy, też niezła opcja. :D

    Się właśnie biorę do budowy domu i sobie jednak
    przygotuję instalację elektryczną w garażu pod
    jakiegoś elektryka... :D Może kiedyś się doczekamy
    wiecej SC i może jakichś dopłat jak to właśnie zrobili
    u niemca...

    BTW, w zeszłym tygodniu jechałem na Czecha za T P85D.
    Ale to zap...la. :P

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 3. Data: 2016-05-25 10:35:18
    Temat: Re: Daleko jeździsz rano w korkach do pracy?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-05-25 o 10:06, Myjk pisze:

    >> Kup sobie teslę z autopilotem, wyśpisz się przed pracą:
    >> https://www.youtube.com/watch?v=Z2L_mjNFTIU&feature=
    youtu.be
    >
    > Wczoraj "test" autopilota oglądałem:
    > https://www.youtube.com/watch?v=tq_OTcncPH0
    >
    > Samodzielny wyjazd z garażu, łącznie z automatycznym
    > otwieraniem i zamykaniem bramy, też niezła opcja. :D
    >
    > Się właśnie biorę do budowy domu i sobie jednak
    > przygotuję instalację elektryczną w garażu pod
    > jakiegoś elektryka... :D Może kiedyś się doczekamy
    > wiecej SC i może jakichś dopłat jak to właśnie zrobili
    > u niemca...
    >
    > BTW, w zeszłym tygodniu jechałem na Czecha za T P85D.
    > Ale to zap...la. :P
    >
    O ile otwarcie bramy z pilota to nic strasznego to otwarcie
    garażu który ma połączenie z resztą domku to jak ułatwianie
    wejścia złodziejowi.
    Przemyśl czy naprawdę warto.


    Pozdrawiam


  • 4. Data: 2016-05-25 10:52:10
    Temat: Re: Daleko jeździsz rano w korkach do pracy?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-25 o 10:35, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2016-05-25 o 10:06, Myjk pisze:
    >
    >>> Kup sobie teslę z autopilotem, wyśpisz się przed pracą:
    >>> https://www.youtube.com/watch?v=Z2L_mjNFTIU&feature=
    youtu.be
    >>
    >> Wczoraj "test" autopilota oglądałem:
    >> https://www.youtube.com/watch?v=tq_OTcncPH0
    >>
    >> Samodzielny wyjazd z garażu, łącznie z automatycznym
    >> otwieraniem i zamykaniem bramy, też niezła opcja. :D
    >>
    >> Się właśnie biorę do budowy domu i sobie jednak
    >> przygotuję instalację elektryczną w garażu pod
    >> jakiegoś elektryka... :D Może kiedyś się doczekamy
    >> wiecej SC i może jakichś dopłat jak to właśnie zrobili
    >> u niemca...
    >>
    >> BTW, w zeszłym tygodniu jechałem na Czecha za T P85D.
    >> Ale to zap...la. :P
    >>
    > O ile otwarcie bramy z pilota to nic strasznego to otwarcie
    > garażu który ma połączenie z resztą domku to jak ułatwianie
    > wejścia złodziejowi.
    > Przemyśl czy naprawdę warto.

    Garaż może mieć w środku drzwi do domu takie, jak wejściowe.

    --
    Liwiusz


  • 5. Data: 2016-05-25 10:58:58
    Temat: Re: Daleko jeździsz rano w korkach do pracy?
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-05-25 o 10:06, Myjk pisze:
    > Tue, 24 May 2016 18:12:31 -0500, Pszemol
    >
    >> Kup sobie teslę z autopilotem, wyśpisz się przed pracą:
    >> https://www.youtube.com/watch?v=Z2L_mjNFTIU&feature=
    youtu.be
    >
    > Wczoraj "test" autopilota oglądałem:
    > https://www.youtube.com/watch?v=tq_OTcncPH0
    >
    > Samodzielny wyjazd z garażu, łącznie z automatycznym
    > otwieraniem i zamykaniem bramy, też niezła opcja. :D
    >
    > Się właśnie biorę do budowy domu i sobie jednak
    > przygotuję instalację elektryczną w garażu pod
    > jakiegoś elektryka... :D Może kiedyś się doczekamy
    > wiecej SC i może jakichś dopłat jak to właśnie zrobili
    > u niemca...
    >
    > BTW, w zeszłym tygodniu jechałem na Czecha za T P85D.
    > Ale to zap...la. :P
    >

    Obejrzałem ten filmik. Kilka wniosków.
    1. Normalnie niespotykane, żeby Amerykaniec miał dashkamerkę w aucie :-)
    2. Gość nadaje przez prawie 50 minut - dziób się mu nie zamyka.
    3. U nas taka jazda by się nie sprawdzała - kamera rozpoznaje linie
    wzdłuż jezdni - często są u nas wytarte i d...
    4. Ciekaw jestem, jak by to ustrojstwo zareagowało na jakiegoś crazy
    drivera, który zajechałby drogę z sąsiedniego pasa.

    Ps. Gdzieś widziałem bodaj BMW, które można zaparkować po "wysiąściu" z
    auta - dobre, jak jest ciasno i po wjechaniu na miejsce parkingowe nie
    byłoby jak wyjśc z auta. Jakie auta już to mają?

    T.


  • 6. Data: 2016-05-25 11:15:33
    Temat: Re: Daleko jeździsz rano w korkach do pracy?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 25 May 2016 10:58:58 +0200, T.

    > Obejrzałem ten filmik. Kilka wniosków.
    > 1. Normalnie niespotykane, żeby Amerykaniec miał dashkamerkę w aucie :-)

    Fakt, nie jak u ruskich. :P

    > 2. Gość nadaje przez prawie 50 minut - dziób się mu nie zamyka.

    Opowiada jednak cały czas o systemie który "testuje" oraz o swoich
    spostrzeżeniach z użytkowania i zachowania systemu w danej sytuacji.

    > 3. U nas taka jazda by się nie sprawdzała - kamera rozpoznaje linie
    > wzdłuż jezdni - często są u nas wytarte i d...

    Nie tylko, bo potrafi się trzymać także pojazdu jadącego wcześniej. Tak czy
    siak u nas większość dróg jednak jest oznakowana liniami.

    > 4. Ciekaw jestem, jak by to ustrojstwo zareagowało na jakiegoś crazy
    > drivera, który zajechałby drogę z sąsiedniego pasa.

    Nijak. Ten "autopilot" nie zwalnia kierowcy z konieczności zachowania uwagi
    i rekacji na sytuacje niespodziewane (w tym odpowiedzialności za kolizje).
    Jedyne z czego zwalania, to z konieczności ciągłego trzymania łap na
    kierownicy i nogi na pedałach w celu zwolnienia czy przyśpieszenia.

    Mnie jedyne co w tym AP irytuje, a na co zwracał także uwagę autor, to
    słaby czas reakcji przy ruszaniu ze świateł czy w korku.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 7. Data: 2016-05-25 11:19:38
    Temat: Re: Daleko jeździsz rano w korkach do pracy?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-25 o 11:15, Myjk pisze:
    >> 3. U nas taka jazda by się nie sprawdzała - kamera rozpoznaje linie
    >> > wzdłuż jezdni - często są u nas wytarte i d...
    > Nie tylko, bo potrafi się trzymać także pojazdu jadącego wcześniej. Tak czy
    > siak u nas większość dróg jednak jest oznakowana liniami.
    >

    Skąd założenie, że pojazd poprzedzający jedzie dobrze?

    Co z tego, że większość jest oznaczona liniami? Chodzi właśnie o tą
    mniejszą mniejszość, która nie jest. To już wystarczy, aby wywieźć
    autoauto w pole.

    --
    Liwiusz


  • 8. Data: 2016-05-25 11:45:29
    Temat: Re: Daleko jeździsz rano w korkach do pracy?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 25.05.2016 11:15, Myjk wrote:

    >> 4. Ciekaw jestem, jak by to ustrojstwo zareagowało na jakiegoś crazy
    >> drivera, który zajechałby drogę z sąsiedniego pasa.
    >
    > Nijak. Ten "autopilot" nie zwalnia kierowcy z konieczności zachowania uwagi
    > i rekacji na sytuacje niespodziewane (w tym odpowiedzialności za kolizje).
    > Jedyne z czego zwalania, to z konieczności ciągłego trzymania łap na
    > kierownicy i nogi na pedałach w celu zwolnienia czy przyśpieszenia.

    Czyli ma to, jeśli chodzi o bezpieczeństwo skutek przeciwny do
    zamierzonego. Cokolwiek byś nie napisał w instrukcji, to człowiek jadący
    na autopilocie, będzie mniej zwracał uwagę na sytuację na drodze i
    będzie miał daleko gorsze czasy reakcji.

    Jednym słowem, żeby to miało sens, to musi być to niezawoden i w pełni
    autonomiczne, a nie "jestem autopilotem i kieruję, ale jak sobie nie
    daję rady, to przestań żreć kanapke tylko ratuj".

    Taki system ma raczej sens w drugą stronę - kieruje człowiek, ale w
    razie jakby się zbliżył do poprzednika za mocno to hamuje automatycznie,
    jak zjeżdza (albo wydaje się automatowi, że zjeżdza) z pasa to trzęsie
    kierownicą, jak masz kogoś w martwym polu i wrzucasz kierunek albo
    skręcasz, to ostrzega itd. W prostych sytuacja, które automat ogarnie
    lepiej niż człowiek, ze względu na to, że jest zawsze gotowy i szybszy.

    Shrek


  • 9. Data: 2016-05-25 11:54:22
    Temat: Re: Daleko jeździsz rano w korkach do pracy?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 25 May 2016 11:19:38 +0200, Liwiusz

    > Skąd założenie, że pojazd poprzedzający jedzie dobrze?
    > Co z tego, że większość jest oznaczona liniami? Chodzi właśnie o tą
    > mniejszą mniejszość, która nie jest. To już wystarczy, aby wywieźć
    > autoauto w pole.

    Się w takich miejscach nie włącza autopilota
    -- czy to zbyt skomplikowane do wykoncypowania?

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 10. Data: 2016-05-25 11:58:34
    Temat: Re: Daleko jeździsz rano w korkach do pracy?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ni3s7k$ktn$...@n...news.atman.pl...
    On 25.05.2016 11:15, Myjk wrote:
    >> Nijak. Ten "autopilot" nie zwalnia kierowcy z konieczności
    >> zachowania uwagi
    >> i rekacji na sytuacje niespodziewane (w tym odpowiedzialności za
    >> kolizje).
    >> Jedyne z czego zwalania, to z konieczności ciągłego trzymania łap
    >> na
    >> kierownicy i nogi na pedałach w celu zwolnienia czy przyśpieszenia.

    >Czyli ma to, jeśli chodzi o bezpieczeństwo skutek przeciwny do
    >zamierzonego. Cokolwiek byś nie napisał w instrukcji, to człowiek
    >jadący na autopilocie, będzie mniej zwracał uwagę na sytuację na
    >drodze i będzie miał daleko gorsze czasy reakcji.

    >Jednym słowem, żeby to miało sens, to musi być to niezawoden i w
    >pełni autonomiczne, a nie "jestem autopilotem i kieruję, ale jak
    >sobie nie daję rady, to przestań żreć kanapke tylko ratuj".

    Dobrze piszesz, ale jednak - takie systemy tez powstaja.
    Kto tu ostatnio pokazywal, jak dziala taka automatyczna jazda w
    fordzie - trzyma sie pasa ladnie i nagle "ratuj, nie dam rady
    skrecic".

    >Taki system ma raczej sens w drugą stronę - kieruje człowiek, ale w
    >razie jakby się zbliżył do poprzednika za mocno to hamuje
    >automatycznie, jak zjeżdza (albo wydaje się automatowi, że zjeżdza) z
    >pasa to trzęsie kierownicą, jak masz kogoś w martwym polu i wrzucasz
    >kierunek albo skręcasz, to ostrzega itd. W prostych sytuacja, które
    >automat ogarnie lepiej niż człowiek, ze względu na to, że jest zawsze
    >gotowy i szybszy.

    To by z jednej strony jak najbardziej mialo sens, z drugiej jednak - a
    ile bedzie falszywych alarmow ?
    Jedziesz sobie, auto przed toba nagle staje, bo mu sie cos ubzduralo.
    Wyprzedzasz - kierownica trzesie, wiec hamulec, a tu znow sie cos
    ubzduralo.

    No i ... czy nie bedzie tak, ze przestaniesz pilnowac odstepu, bo auto
    to robi za ciebie, przestaniesz patrzec w lusterka, bo auto robi to za
    ciebie.

    Ja juz parkuje na ucho i czujniki ... w tym aucie akurat na oko to
    niewiele widac :-)


    J.


strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: