  • 1. Data: 2015-05-11 21:04:27
    Temat: Darmowy prosty program do rysowania - jaki?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Jaki darmowy program polecacie do okazjonalnego robienia rysunków
    technicznych (dla tokarza, frezera, ślusarza)?
    Dotychczas męczyłem się w Corelu 3.0 ale niestety działał tylko pod Win XP.
    Jacek

  • 2. Data: 2015-05-11 21:49:35
    Temat: Re: Darmowy prosty program do rysowania - jaki?
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Mon, 11 May 2015 21:04:27 +0200, Jacek pisze:
    > Jaki darmowy program polecacie do okazjonalnego robienia rysunków
    > technicznych (dla tokarza, frezera, ślusarza)?
    > Dotychczas męczyłem się w Corelu 3.0 ale niestety działał tylko pod Win XP.

    Jeśli ma być coś w stylu Corela, to może Inkscape?

    https://inkscape.org/

    k.
    PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D

  • 3. Data: 2015-05-11 22:01:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Rysunki 2D?
    DraftSight darmowy, ale nie do użytku komercyjnego
    LibreCad, FreeCad darmowe, chyba BobCAD też darmowy.

    Inkskape do rysowania rys. dla tokarz, ślusarza... to jak z deszczu pod
    rynnę (Corel).

    Robert

  • 4. Data: 2015-05-11 23:46:45
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    Jest Mon, 11 May 2015 22:01:10 +0200, Robert Wańkowski pisze:
> [...]
    > LibreCad, FreeCad darmowe, chyba BobCAD też darmowy.
    >
    > Inkskape do rysowania rys. dla tokarz, ślusarza... to jak z deszczu pod

    Człowiek chciał zamiennika dla Corela (3.0), więc Inkscape się jak
    najbardziej nadaje. Oczywiste jest, że każdy CAD spełni to zadanie
    lepiej, ale odniosłem wrażenie, że pytającemu chodziło o coś ,,bardziej
    znajomego''.

  • 5. Data: 2015-05-12 05:46:38
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-05-11 o 23:46, Krzysztof Gajdemski pisze:
> [...]
    > najbardziej nadaje. Oczywiste jest, że każdy CAD spełni to zadanie
    > lepiej, ale odniosłem wrażenie, że pytającemu chodziło o coś ,,bardziej
    No właśnie niekoniecznie szukam zamiennika do Corela, bo Corel średnio
    się nadaje do narysowania i zwymiarowania wałka, czy tulei. Można to
    zrobić nawet w Paincie, ale wtedy wolę bazgrać ołówkiem na papierze.
    Nigdy nie pracowałem na CAD i moja wiedza o tych programach jest taka,
    że rysują biało na czarnym ;-)
    Zależy mi też, aby program był w miarę prosty, bo dla kilkunastu
    rysunków rocznie zwyczajnie jestem za leniwy, żeby się uczyć setek
    funkcji (ale kilkanaście już jakoś strawię).
    Jacek

  • 6. Data: 2015-05-12 09:02:03
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Jacek"
    > Zależy mi też, aby program był w miarę prosty,

    No to z tych wymienionych to LibreCad.

    Robert

  • 7. Data: 2015-05-13 09:00:20
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-05-12 o 05:46, Jacek pisze:
> [...]
    > rysunków rocznie zwyczajnie jestem za leniwy, żeby się uczyć setek
    > funkcji (ale kilkanaście już jakoś strawię).

    Sketchup. Polecam.

    --
    MN

  • 8. Data: 2015-05-13 19:54:00
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 13 maja 2015 09:00:21 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Sketchup. Polecam.

    Miał być darmowy.

  • 9. Data: 2015-05-13 20:53:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Konrad Anikiel"
    > Miał być darmowy.
    Do użytku domowego jest darmowy. :-)

    Robert

  • 10. Data: 2015-05-14 06:44:57
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    A da się tym domowym darmowym zrobić zwymiarowany rysunek 2D?