  • 1. Data: 2015-03-02 09:55:26
    Temat: Darowizna czy coś innego - podatek cross
    Od: Badabum <narazkaUSUŃ@gazeta.pl>

    Moja mama dokonuje co miesiąc wpłaty na moje konto w wysokości 500 zł.
    Tych wpłat było do tej pory pięć. Wcześniej spłaciła moje długi w
    łącznej kwocie ok. 20 tys. złotych. Co mam zrobić, aby uniknąć podatku
    od darowizny? Słyszałem, że trzeba to zgłosić do US. Kto ma to zrobić?
    Ja czy mama? Ewentualnie, czy można potraktować te wpłaty jako coś
    innego aniżeli darowizna?

  • 2. Data: 2015-03-02 13:04:41
    Temat: Re: Darowizna czy coś innego - podatek cross
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Mar 2015, Badabum wrote:

    > Ewentualnie, czy można potraktować te wpłaty jako coś
    > innego aniżeli darowizna?

    O, do tego zdążyłem się odnieść na .podatki :)
    (choć tam nie pytałeś o TEN kontekst)
    Skrót:
    - spłata czyjegoś długu IMVHO jest OK, ale dobrze sobie
    udokumentować "intencję" (że to nie była "odpuszczona pożyczka")
    - seria wpłat niby też, ale podejrzanie przypomina rentę,
    jak tu wywieść, że to nie "na utrzymanie" (bądź inny *cel*)?

    pzdr, Gotfryd