  • 1. Data: 2018-07-05 13:32:17
    Temat: Debilny SmartWatch
    Od: JaNus <bez@adresu>

    Nie piszę tego, by uzyskać jakąś poradę (nnno, może jedną), lecz by
    wylać trochę żółci. Co do oprogramowania smartłocza. Z dolnej półki, co
    pewnie ma znaczenie, ale kretynizmy w nim są jednak ponad ową taniość.
    Grupa powinna być OK. bo przecież taki zegarek, prócz możliwości jedynie
    "współdziałania" z prawdziwą komórką, sam w sobie też ma kieszonkę na
    SIM-a, i może pracować jako pełno-gębny telefon. Acz raczej tego nie
    polecam, choć nie próbowałem nawet, od razu oceniając to jako opcję
    nieprzydatną.

    Oto lista żalów:
    1. Największy "bug": no, ja rozumiem, że gdy się przyjmuje połączenie
    przychodzące klikając na jego ekran, to dźwięk idzie "przez niego" czyli
    wbudowane weń głośnik, i mikrofon. Ale tak samo przechwytuje on "obsługę
    dźwięku", gdy usiłuję rozmawiać bez jego pośrednictwa (połączenie
    przyjmuję "na telefonie", który jest z tym SmWatchem sparowany). Nie da
    się! Trzeba wyłączyć sukinsyna, ale...
    a) Gdy wciska się "power off" to wpierw następuje odrzucenie połączenia,
    a dopiero po drugim wciśnięciu knopka "zasilanie" telefon pozwala się
    wyłączyć. Bez sensu!
    b) W jednym egzemplarzu dźwięk z SmartWatcha (w skrócie: SW) jest dość
    słyszalny, ale drugi z właśnie nabytych ledwo skrzeczy, nie da się nic
    podgłośnić, no, pomyłka.
    2. Funkcji jest wiele, ale ikony ani nie są podpisane (fatalnie, nie mam
    pamięci do ikonek), ani też jakoś klarownie (najlepiej byłoby
    "dwustopniowo", bo jest ich kilka "przewinięć" ekranu) ponumerowane. i
    żeglowanie po menu to po prostu lusówka!
    3. Trudno się /off course/ spodziewać, aby maleńki ekranik SW-cza dawał
    komfort obsługi. Ale w takim razie po kiego grzyba zaimplementowano w
    nim różne fjuczery, które wymagają wprowadzania literek, z zestawu
    pełno-alfabetycznego?? Wszak nawet "klawiatura telefoniczna", gdzie są
    po 3 literki "na jeden klawisz" - też nie da się obsłużyć (na tym tycim
    ekranie). Wszystkie takie, obsługiwane "po zegarmistrzowsku", przez
    klikanie, funkcje - choć niby są, ale praktycznie bezużyteczne. Dlatego:
    4. Zamiast "kliknięciowo" większość wyborów powinno się obsługiwać
    głosowo. Nie wiem, czy są jakieś typy SW-aczy, które mają odsłuch
    "voice", ale zainteresowanym kupieniem czegoś lepszego, polecałbym
    rozejrzeć się za "głosowym".
    5. Jak taki traficie, to dajcie znać, najlepiej od razu z recenzją,
    gdzieś tak po 3 miesiącach używania.
    6. A może ktoś jeszcze podzieli się wrażeniami, tym razem pozytywnymi,
    po używaniu lepsiejszego SW-cza?

  • 2. Data: 2018-07-08 11:47:15
    Temat: Re: Debilny SmartWatch
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Thu, 5 Jul 2018 13:32:17 +0200
    JaNus <bez@adresu> wrote:
    > Oto lista żalów:

    Dałeś się nabrać na gadżet, którego do niczego nie potrzebujesz. Wiara kupuje takie
    badziewie bo fajne, "wszyscy to majo" i potem okazuje się, że praktycznego
    zastosowania to nie ma - nawet jak działa dobrze. Dostajesz powiadomienia o
    wiadomościach, na które żeby odpowiedzieć - i tak musisz wyjąć telefon. Podobnie jak
    kiedyś z szałem na tablety, które potem wiara trzyma w kiblu na pralce jak kiedyś
    kolorowe magazyny.

    Podobnie jak z zegarkami do fitnessu. Lubie biegać i rejestrować trasy i wyniki,
    korci mnie żeby taki kupić, ale dałem spokój jak pomyślałem, że połowę razy będzie
    mnie tylko wk..wiać - a to zgubi gps, albo będzie go szukać długo, albo sie rozładuje
    w połowie.

    No i myślmy o środowisku. Wyprodukowanie i zutylizowanie każdego takiego badziewia to
    jakiś ślad.

    P.

  • 3. Data: 2018-07-17 00:12:34
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-07-08 o 11:47, Piotr C. pisze:
    > No i myślmy o środowisku. Wyprodukowanie i zutylizowanie każdego
    > takiego badziewia to jakiś ślad.

    No i to jest powód, aby kupić coś, co się nie "zużyje moralnie" po roku.
    Albo nawet po dwóch... dniach zabawy :)

    No więc pytam: czy ktoś zna niedrogi model SmartWatch'a, który na ten
    przykład pozwoli mi odebrać połączenie bez jego wpierniczania się, jako
    "zestaw głośnomówiący"? Ale żeby przy tym informował, że coś tam z
    telefonem się dzieje: a to połączenie, a to SMS.

  • 4. Data: 2018-09-20 23:11:59
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-07-17 o 00:12, JaNus pisze:
> [...]
    > "zestaw głośnomówiący"? Ale żeby przy tym informował, że coś tam z
    > telefonem się dzieje: a to połączenie, a to SMS.

    W końcu, po przejrzeniu kilkuset (~ 600) ofert na Allegro, znalazłem
    takie dwa:
    https://allegro.pl/smartband-x9-vo-opaska-sportowa-k
    olor-pulsometr-i7310127529.html
    https://allegro.pl/opaska-sportowa-iwown-i5-plus-sma
    rtband-fit-i7014364288.html

    A jeszcze: dosyć ciekawe są smartowatche dedykowane dla dzieci, czy
    raczej ich rodziców. Zawierające GPS, dzięki któremu na smartfon
    rodzicielski będzie, w razie zaginięcia dziecka, przekazana jego
    lokalizacja. Nawet niedrogie.
    Oczywiście gdy dziecko uzna, że to "narusza jego prywatność", to może
    zegarek schować do szuflady :)

  • 5. Data: 2018-09-21 13:54:15
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "JaNus" <bez@adresu> napisał w wiadomości
> [...]
    > lokalizacja. Nawet niedrogie.
    > Oczywiście gdy dziecko uzna, że to "narusza jego prywatność", to może

    A rodzic wystosować ostrzeżenie, o możliwości "naruszenia" jego dupska
    pasem...
    Ale to prawda, lepiej, aby dziecko wiedziało, że rodzice mają na niego oko.
    Jednak bez przesady w stylu Blanche Monnier
    https://www.youtube.com/watch?v=pZdRbe5awT4
    Uprzedzam, dla odpornych...

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 6. Data: 2018-09-21 18:16:07
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-09-21 o 13:54, HF5BS pisze:
    > Ale to prawda, lepiej, aby dziecko wiedziało, że rodzice mają na
    > niego oko.

    W Polsce więcej osób staje się zaginionymi, niż jest utonięć. Dokładnej
    liczby nie pamiętam. Znikają, i żaden ślad o nich nie pojawia się.
    Powody mogą być różne, ale na pewno jednym z istotniejszych jest handel
    żywym towarem: trafiają gdzieś do burdeli. Przypadki, gdy ofierze uda
    się uciec, czyli zdarzenia ujawnienia porwania, to jedynie czubek góry
    lodowej. Dlatego warto dziecku sprawić takiego elektronicznego pastucha.

  • 7. Data: 2018-09-23 20:31:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-21 o 18:16, JaNus pisze:

> [...]
    > się uciec, czyli zdarzenia ujawnienia porwania, to jedynie czubek góry
    > lodowej. Dlatego warto dziecku sprawić takiego elektronicznego pastucha.

    Akurat przed porwaniem nie zabezpieczy, więc argumentacja pudło.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2018-09-23 21:56:15
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Akurat przed porwaniem nie zabezpieczy, więc argumentacja pudło.

    Wiadomo. Ale może dać ślad, gdzie rzecz się stała - gdzie "zniknęło z
    radaru". A to może czasem pomóc.

  • 9. Data: 2018-09-23 22:07:22
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2018-09-23 o 21:56, HF5BS pisze:

    > wiadomości news:po8m61$31n$3@node2.news.atman.pl...

    > Wiadomo. Ale może dać ślad, gdzie rzecz się stała - gdzie "zniknęło
    > z radaru". A to może czasem pomóc.

    Ważne też, że zasygnalizuje to, że dziecko opuściło zadany obszar, no i
    kiedy to zaszło. Dzięki temu dużo szybciej można będzie rozpocząć
    poszukiwania. A każda minuta na plus, to większa szansa że się odnajdzie.

  • 10. Data: 2018-09-23 22:32:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Sep 2018 18:16:07 +0200, JaNus napisał(a):
> [...]
    > Powody mogą być różne, ale na pewno jednym z istotniejszych jest handel
    > żywym towarem: trafiają gdzieś do burdeli. Przypadki, gdy ofierze uda

    A jak to wyglada wiekowo i plciowo ?
    Wiekszosc zaginionych to mlode dziewczyny, czy wcale nie ?

    > się uciec, czyli zdarzenia ujawnienia porwania, to jedynie czubek góry
    > lodowej. Dlatego warto dziecku sprawić takiego elektronicznego pastucha.

    Pomoze na porwanie ? Raczej nie ...

    J.