  • 1. Data: 2014-10-22 13:32:03
    Temat: Decha w betonie
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czesc,

    Dalem ciala - robiac wylewki, podzielilem pomieszczenie deska. Nie wyjalem,
    poki beton byl miekki i teraz za Chiny nie rusze. Beton mocny, zbrojony.

    Dlutowalem, rozwiercalem, pogialem breche. Wierzch moge odszeczpic i
    oderwac, dol ani drgnie.

    Dwa pytania:

    a) znacie jakies patenty na wyrwanie takie deski?
    b) czy jesli zerwe gorna polowe deski, to dolna moge zabetonowac, po
    uprzednim zalaniu papka z wapna? Czy pewnego dnia tryumfalnie pierdolnie mi
    wylewka?

    Pomieszczenie jest gospodarcze.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2014-10-22 14:25:38
    Temat: Re: Decha w betonie
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    et...

    > Dwa pytania:

    > a) znacie jakies patenty na wyrwanie takie deski?

    Pomysły sensowne:
    - Pracowite dłutowanie kawałek po kawałku
    - Pilarka o odpowiednio dużej tarczy którą dechę natniesz i wyciągniesz dwie
    połówki (albo chociaż tak głęboko jak się da)
    - Ręczna piła "zagłębiarka" i dużo wolnego czasu i samozaparcia

    Pomysł "trochę" mniej sensowne:
    - Poczekać pół roku - wyschnie minimalnie się skurczy i będzie łatwiej.
    Wbrew pozorom przy betonowaniu drewno dość mocno namaka i pęcznieje.

    Pomysły zupełnie odjechane:
    - Wypalić
    - Wytrawić
    - Dać jeść kornikom i poczekać 10 lat.
    - Okresowo zalewać wodą i poczekać aż zgnije

    > b) czy jesli zerwe gorna polowe deski, to dolna moge zabetonowac, po
    > uprzednim zalaniu papka z wapna? Czy pewnego dnia tryumfalnie pierdolnie
> [...]

    Nie napisałeś po co dzieliłeś deską - jeśli po to by uzyskać dylatację to ja
    bym wywalił tyle deski ile się da włożył pasek papy i zalał zaprawą. Ważne
    aby deska nie wystawała bo może kiedyś "wyjść" (np. wyschnie, zrobi się
    luźniejsza i następnie przy zmianie wilgotności lekko jeden koniec się
    wygnie do góry)

    Jeśli natomiast ta decha była tylko na czas betonowania i nie chcesz
    dylatacji to już i tak nic nie poradzisz - nawet jak tę dechę całkowicie
    wydłubiesz to jest spora szansa że wylewka w tym miejscu i tak pęknie.
    Trzeba by zrobić nacięcia poprzeczne i wstawić pręty - tak jak to się robi
    przy naprawianiu pęknięć.

    Pytanie czy warto tym się przejmować - poszukaj w archiwum tu i na muratorze
    to zobaczysz że pękająca wylewka to prawie "standard" :-)

    Nie napisałeś jak duże jest to pomieszczenie, co jest pod wylewką (mięki
    styropian czy XPS) ani co chcesz dać na nią?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2014-10-22 15:09:59
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Oct 2014 14:25:38 +0200, Ergie napisał(a):

> [...]

    > Nie napisałeś jak duże jest to pomieszczenie, co jest pod wylewką (mięki
    > styropian czy XPS) ani co chcesz dać na nią?

    Pomieszczenie ma 22 m2. Dzielilem na pol, zeby zalewac po 50%, bo beton
    krecilem w betoniarce i kubik z hakiem to bylo wszystko, co bylem w stanie
    dziennie zamieszac i ulozyc. Poza tym po tej desce ciagnalem late przy
    poziomowaniu. Mozna powiedziec, ze pelni tez funkcje dylatacji.

    Pod wylewka jest twardy styropian podlogowy. Na beton nic juz nie idzie
    (najwyzej farba).

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2014-10-22 15:21:29
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2014-10-22 13:32, Maciek pisze:

> [...]
    > b) czy jesli zerwe gorna polowe deski, to dolna moge zabetonowac, po
    > uprzednim zalaniu papka z wapna? Czy pewnego dnia tryumfalnie pierdolnie mi

    Zostawić, bo choćbyś nawet wyciągnął i zalał betonem, to i tak będzie
    pękać w tym miejscu.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2014-10-22 15:45:33
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    net...

> [...]
    > poziomowaniu. Mozna powiedziec, ze pelni tez funkcje dylatacji.

    > Pod wylewka jest twardy styropian podlogowy. Na beton nic juz nie idzie

    To ja bym tę dechę wydłubał ile się da i zalał na równo zaprawą bez
    wstawiania papy. Na 100% pojawi się w tym miejscu pęknięcie (rysa) ale jeśli
    pod spodem jest twardy styropian to jedyny problem jaki możesz z nim mieć
    jest wizualny :-)

    Jakbyś kiedyś chciał w przyszłości kłaść płytki to dobrze by było, aby w
    miejscu tej rysy wypadła fuga, ale tymczasem bym się tym nie przejmował.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2014-10-22 19:20:31
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Oct 2014 15:45:33 +0200, Ergie napisał(a):

    > Jakbyś kiedyś chciał w przyszłości kłaść płytki to dobrze by było, aby w
    > miejscu tej rysy wypadła fuga, ale tymczasem bym się tym nie przejmował.

    Jak mawial nasz noblista, "predzej sie noga przezegnam" niz drugi raz
    rozbiore te rupieciarnie, zeby klasc plytki ;)

    Dzieki za rady, ide dlutowac i zalewac betonem.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 7. Data: 2014-10-22 19:39:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 22 października 2014 13:31:59 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Dalem ciala - robiac wylewki, podzielilem pomieszczenie deska. Nie wyjalem,
    > poki beton byl miekki i teraz za Chiny nie rusze. Beton mocny, zbrojony.

    A wyschla juz calkiem? Jak wyschnie to troche sie beton skurczy - u mnie
    zawsze powstawala ~1mm szczelina, co powinno wystarczyc zeby wydlubac
    ta deche :) Tylko trzeba poczekac na wyschniecie - z miesiac? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2014-10-22 20:10:53
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Oct 2014 10:39:05 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

    > A wyschla juz calkiem? Jak wyschnie to troche sie beton skurczy - u mnie
    > zawsze powstawala ~1mm szczelina, co powinno wystarczyc zeby wydlubac
    > ta deche :) Tylko trzeba poczekac na wyschniecie - z miesiac? :)

    Minely prawie dwa :/
    Dobrze zmieszane i ubite, nie za rzadkie, to i skurcz mizerny ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 9. Data: 2014-10-22 20:48:55
    Od: Marek <m...@g...com>

    W dniu środa, 22 października 2014 20:10:49 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Minely prawie dwa :/
    >
    > Dobrze zmieszane i ubite, nie za rzadkie, to i skurcz mizerny ;)

    To poczekaj jeszcze miesiac.
    U mnie skurczylo sie po 3 miesiacach i popekalo.

  • 10. Data: 2014-10-22 20:54:39
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Oct 2014 11:48:55 -0700 (PDT), Marek napisał(a):

    > To poczekaj jeszcze miesiac.
    > U mnie skurczylo sie po 3 miesiacach i popekalo.

    Ale pewnie robiles typowa szlichte. U mnie to jest beton ze spoly ze spora
    zawartoscia zwiru.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl