  • 1. Data: 2014-07-01 01:26:29
    Temat: Dekodowanie strumieni online - buforowanie
    Od: Marek <f...@f...com>

    Testuje prototyp odbiornika radia internetowego (encj+mcu+vs1011) i
    mam pewne wątpliwości jak prawidłowo zaimplementować bufor odbiorczy
    (przynajmniej kilka sek. odtwarzania przy 128kbps). Testując różne
    urle "nadawcze" (pobieranie bez dekodowania) zauważyłem, że serwery
    dopuszczają na początek szybsze pobieranie (kosztem ich bufora
    nadawczego) a później transmisja spada do nominalnej bps. Niektóre
    serwery nawet zrywały połączenie jeśli pobieranie było zbyt długi
    czas szybsze niż nominalny bps strumienia (cwane, bo to wykrywa że po
    drugiej stronie nie ma dekodera). Jak w takim razie, w przypadku
    problemu z siecią, uzupełnić (szybko) bufor odbiorczy do pełna, skoro
    nie można przeskoczyć bps strumienia nadawanego przez serwer? W
    przypadku pobierania strumienia ze statycznego źródła (plik na
    serwerze) nie ma problemu - zawsze można zwiększyć chwilowo transfer
    aby uzupełnić bufor. Natomiast w przypadku dekodowania strumieni
    online uzupełnić można tylko kosztem bufora nadawczego po stronie
    serwera (jeśli ma spory) ale jakoś to nie wychodzi - serwer twardo
    nadaje w granicach nominalnej bps i przyspieszyć nie można aby
    uzupełnić skonsumowany bufor odbiorczy do pełna. W przypadku
    problemu z siecią po stronie odbiorczej konsumowany jest bufor
    odbiorczy ale w tym samym czasie po stronie nadawczej robi się górka
    w buforze nadawczym - i teoretycznie z niej powinno się udać
    skorzystać aby szybko uzupełnić bufor odbiorczy... ale to jakoś mi
    nie wychodzi. Jak to jest z tymi buforami w przypadku strumieni
    online?

    --
    Marek