  • 1. Data: 2019-07-02 22:20:05
    Temat: Diagnostyczny CD-ROM lub pendrive?
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el>

    Kiedyś funkcjonowały specjalne obrazy ISO zawierające różne
    oprogramowanie diagnostyczne, zazwyczaj bazujące na Linuxie. Takie
    obrazy nagrywało się na płycie CD-ROM albo na pendrive i można było
    używać do diagnostyki pecetów. Można było też "dograć" własne programy
    lub nawet całe własne obrazy, umieścić odpowiedni wpis w menu i używać.
    Czy coś takiego ciągle funkcjonuje? Jeśli tak to podajcie proszę jakieś
    konkretne nazwy, najchętniej tego co sami używacie do diagnostyki
    komponentów PC.

    JaceK

  • 2. Data: 2019-07-02 22:29:02
    Temat: Re: Diagnostyczny CD-ROM lub pendrive?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 2 Jul 2019 22:20:05 +0200, JaceK napisał(a):

    > najchętniej tego co sami używacie do diagnostyki
    > komponentów PC.

    Hiren's boot CD
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2019-07-02 22:30:11
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.07.2019 o 22:20, JaceK pisze:
> [...]
    > Czy coś takiego ciągle funkcjonuje? Jeśli tak to podajcie proszę jakieś
    > konkretne nazwy, najchętniej tego co sami używacie do diagnostyki

    nowoczesna wersja hirensboot. Taki windows plus 1001 programów
    narzędziowych na pendrivie.
    https://www.majorgeeks.com/files/details/sergei_stre
    lecs_winpe.html
    ToMasz
    ps
    A dla tych co nie tykają windowsa jest rescue boot cd

  • 4. Data: 2019-07-02 22:35:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/07/2019 22:20, JaceK wrote:
    > konkretne nazwy, najchętniej tego co sami używacie do diagnostyki
    > komponentów PC.

    System Recue CD
    Gandalf's PE
    Bart's PE
    Kali Live
    Ultimate Boot CD
    + kilka linuxów live
    bootowanie z PXE

    W nowych marudnych BIOSach z uefi czasem nie ma wyjścia tylko brać
    trzeba jakieś Debiany czy Super Grub2 Disk. Dotyczy to np. niektórych
    tabletów na windowsie które bootują 64 bitowy system 32 bitowym UEFI.

    Prywatnie bootuje linuxa z PXE jesli muszę coś sprawdzić na szybko,
    trafiłem na bios (śjakiś asus pod 7 generację) który nie bootował z
    pendrive nic innego jak instalator windowsa, ale z PXE odpalał wszystko.

  • 5. Data: 2019-07-04 17:58:51
    Od: Artur Frydel <a...@g...com>

    heby wrote:

> [...]
    > trafiłem na bios (śjakiś asus pod 7 generację) który nie bootował z
    > pendrive nic innego jak instalator windowsa, ale z PXE odpalał wszystko.

    Linux z PXE na zbuntowanych uefi... cos o czym wczesniej nie
    pomyslalem.
    Dzieki za podrzucenie swietnego pomyslu!

    --
    Artur Frydel
    Always look on the bright side of life.