eGospodarka.pl

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 156

  • 1. Data: 2019-10-04 19:58:42
    Temat: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Celuję w auto używane, 5-6 letnie, nie stać mnie na luksus nowego. Robię
    krótkie odcinki po 10-15 kilometrów w jedną stronę. Czasami dalej się
    zapuszczę.
    Niestety większość aut na wtórnym rynku ma silniki diesla.
    Kategorycznie zapomnieć czy jednak są takie co nie robią problemów?
    Raz miałem tylko Alfę 156 2.4JTD 10V przez 6 lat i nie było problemów,
    ale to był porządny silnik bez tych wszystkich fapów, srapów i innych
    gówien.

    Segment - mam 15 letnią Avensis liftback (2.0 benzynowy), więc coś
    podobnego - Avensis, Mondeo, Insignia jakaś taka ciasna więc chyba nie
    ten segment, Mazda 6 choć ta rdzewieje już na taśmie produkcyjnej, Kia?
    Hyundai?. Jest moda na SUV'y ale nie widzę nic praktycznego w nich a
    drogie. Czyli gama silnikowa z podobnych aut.
    2.0TDI raczej na pewno odpada.



    --
    Irokez


  • 2. Data: 2019-10-04 21:15:22
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 4 Oct 2019 19:58:42 +0200, Irokez

    > Mazda 6 choć ta rdzewieje już na taśmie produkcyjnej,

    Bez przesady, moja się trzymała dobrze przez 8 lat od wyjazdu z salonu,
    potem dopiero ją zaczęło jeść. Ostatnie 3 lata jeździłem interwały po 2-3km
    dwa razy dziennie, raz w tygodniu trochę dalej i mimo DPFu na pokładzie nie
    było żadnych problemów. Inna sprawa że jam uzależniony od ogrzewania
    postojowego, zawsze przed jazdą sobie odpalałem żeby do lodówki nie wsiadać
    -- więc silnik był zagrzany.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 3. Data: 2019-10-04 21:24:34
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 4 października 2019 12:58:34 UTC-5 użytkownik Irokez napisał:
    > Witam.
    >
    > Celuję w auto używane, 5-6 letnie, nie stać mnie na luksus nowego. Robię
    > krótkie odcinki po 10-15 kilometrów w jedną stronę. Czasami dalej się
    > zapuszczę.
    > Niestety większość aut na wtórnym rynku ma silniki diesla.
    > Kategorycznie zapomnieć czy jednak są takie co nie robią problemów?
    > Raz miałem tylko Alfę 156 2.4JTD 10V przez 6 lat i nie było problemów,
    > ale to był porządny silnik bez tych wszystkich fapów, srapów i innych
    > gówien.
    >

    Dzisiejsze dizle az takie zle nie sa. Ale bez dpf/fap to znalezc bedzie ciezko.
    A wyciac tez nie zawsze ma sens.
    Jak bedziesz krotkie odcinki robic to szybko filter zapelnisz.

    Ale cos tam moze znajdziesz. Choc bedzie trudno.

    > Segment - mam 15 letnią Avensis liftback (2.0 benzynowy), więc coś
    > podobnego - Avensis, Mondeo, Insignia jakaś taka ciasna więc chyba nie
    > ten segment, Mazda 6 choć ta rdzewieje już na taśmie produkcyjnej, Kia?
    > Hyundai?. Jest moda na SUV'y ale nie widzę nic praktycznego w nich a
    > drogie. Czyli gama silnikowa z podobnych aut.
    > 2.0TDI raczej na pewno odpada.
    >

    Czekac, i celowac w cos z benzyna, cos tam sie czasem na alegro/olx pojawi.
    A jak nie to wybrac jedna z lepszych jednostek polecanych w danym modelu i tyle.
    Przy zakupie sprawdzic czy sie nie poci, nie kopci, nie halasuje podejrzanie,
    pojechac na badanie spalin. Zadbac aby przy ogledzinach silnik byl zimny. Zima
    sprzyja, poczekaj az sie mocniej ochlodzi. Umow sie na ogledziny rano. Przed
    uruchomieniem silnika pomacaj czy wlasciciel go nie odpalil niedawno.

    Jak bedziesz sprawdzal OBD to zobacz ile km temu byly resetowane kody.

    I nie strachaj sie przebiegami rzedu 200kkm. dizle bez problemu i bez remontu robia
    400-600kkm jak sie o nie dba.

    Tyle ze jezdzac 10-15km to ty bedziesz ten co je zajedzie. Bo taki silnik to po tym
    czasie dopiero sie letko cieply robi juz nie mowiac o tym ze do kabiny tez nie
    nadmucha cieplego.


  • 4. Data: 2019-10-04 22:03:09
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: adam <a...@a...pl>

    Panuje opinia, że diesel na krótkie odcinki jest be, pewnie to zależy od
    silnika. Ja mam Opla Combo 1.7 DTI (Isuzu), rocznik 2002, kupiłem go
    nowego i do dziś używam. Przez wiele lat głównie dojeżdżałem do pracy 6
    km w jedną i 6 km w drugą stronę, latem i zimą.
    Teraz ma blisko 400 tys i nie widzę żadnych ujemnych skutków takiej
    eksploatacji. Tylko że wtedy nie było różnych dziwnych filtrów.


  • 5. Data: 2019-10-04 22:18:36
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.10.2019 o 19:58, Irokez pisze:
    > Witam.
    >
    > Celuję w auto używane, 5-6 letnie, nie stać mnie na luksus nowego.
    czyli chcę kupić diesla który POSIADA fap/dpf i POSIADA dwumasę, potem
    będę narzekał że diesel to złoo
    > krótkie odcinki po 10-15 kilometrów w jedną stronę. Czasami dalej się
    > zapuszczę.
    jak to auto ma Cię WOZIĆ, a nie wyglądać, to kup xsarę, 307, z końca
    produkcji z normą euro4, gdzie nie było fapa, dwumasy, turbo nie miało
    zmiennej geometrii. za 5-10 tyś kupisz, kolejne parę tyś włożysz w
    remont na start i 3-5 lat pojeździsz nic nie robiąc przy aucie.

    ToMasz


  • 6. Data: 2019-10-04 22:57:10
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-10-04 o 22:03, adam pisze:
    > Panuje opinia, że diesel na krótkie odcinki jest be, pewnie to zależy od
    > silnika. Ja mam Opla Combo 1.7 DTI (Isuzu), rocznik 2002, kupiłem go
    > nowego i do dziś używam. Przez wiele lat głównie dojeżdżałem do pracy 6
    > km w jedną i 6 km w drugą stronę, latem i zimą.
    > Teraz ma blisko 400 tys i nie widzę żadnych ujemnych skutków takiej
    > eksploatacji. Tylko że wtedy nie było różnych dziwnych filtrów.

    Właśnie, taki rocznik miałem 2.4JTD. Oprócz tego że zimą ciepło leciało
    jak już prawie na miejscu silnik był mega super.


    --
    Irokez


  • 7. Data: 2019-10-04 23:04:46
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2019-10-04 o 22:18, ToMasz pisze:
    > W dniu 04.10.2019 o 19:58, Irokez pisze:
    >> Witam.
    >>
    >> Celuję w auto używane, 5-6 letnie, nie stać mnie na luksus nowego.
    > czyli chcę kupić diesla który POSIADA fap/dpf i POSIADA dwumasę, potem
    > będę narzekał że diesel to złoo

    2.4JTD miało dwumasę i spokojnie 200k km wytrzymało z nią a dalej nie
    wiem bo sprzedałem. Nie miało fapa itp. Jak napisałem, bardzo miło
    wspominam tego diesla, w dodatku w opluwanej przez wszystkich Alfie Romeo.

    >> krótkie odcinki po 10-15 kilometrów w jedną stronę. Czasami dalej się
    >> zapuszczę.
    > jak to auto ma Cię WOZIĆ, a nie wyglądać, to kup xsarę, 307, z końca
    > produkcji z normą euro4, gdzie nie było fapa, dwumasy, turbo nie miało
    > zmiennej geometrii. za 5-10 tyś kupisz, kolejne parę tyś włożysz w
    > remont na start i 3-5 lat pojeździsz nic nie robiąc przy aucie.
    >
    > ToMasz

    Dobra.
    Szukam benzyny.
    Tylko nie wymysłów dziadowskiego BMW w stylu 1.6THP. No i nic od VAG.
    Pozostaje Toyota, Mazda, Ford, Renault, Peugeot.

    Zdrówko.

    --
    Irokez


  • 8. Data: 2019-10-05 05:47:59
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-10-2019 o 23:04, Irokez pisze:

    > Szukam benzyny.
    > Tylko nie wymysłów dziadowskiego BMW w stylu 1.6THP. No i nic od VAG.
    > Pozostaje Toyota, Mazda, Ford, Renault, Peugeot.

    Przy czym Peugeot też ma 1.6 thp i pochodne, więc uważaj.

    A jaką moc ma mieć ten silnik, jakie nadwozie?


  • 9. Data: 2019-10-05 07:00:09
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    >> Mazda 6 choć ta rdzewieje już na taśmie produkcyjnej,
    >
    > Bez przesady, moja się trzymała dobrze przez 8 lat od wyjazdu z
    > salonu, potem dopiero ją zaczęło jeść. Ostatnie 3 lata jeździłem
    > interwały po 2-3km dwa razy dziennie, raz w tygodniu trochę dalej i
    > mimo DPFu na pokładzie nie było żadnych problemów. Inna sprawa że
    > jam uzależniony od ogrzewania postojowego, zawsze przed jazdą sobie
    > odpalałem żeby do lodówki nie wsiadać -- więc silnik był zagrzany.
    >
    Z tym rozgrzewaniem diesla to tez roznie. Przykładowo 2.3 w renault
    master rozgrzewa sie 2x szybciej niz ducato 2,3 które do złapania
    temeperatury roboczej potrzebuje ponad 10km jazdy...

    Ale to ogrzewanie postojowe rozgrzewajace silnik to nie rozumiem - co to
    za technologia?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.


  • 10. Data: 2019-10-05 09:19:20
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: "zhbick" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Irokez" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5d97b3e4$0$511$6...@n...neostrada.
    pl...



    > Dobra.
    > Szukam benzyny.

    I słusznie


    > Tylko nie wymysłów dziadowskiego BMW w stylu 1.6THP. No i nic od VAG.
    > Pozostaje Toyota, Mazda, Ford, Renault, Peugeot.


    Honda z silnikiem V-TEC

strony : [ 1 ] . 2 ... 10 ... 16



Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: