  • 91. Data: 2019-10-09 11:52:21
    Temat: Re: Diesel na krótkie dojazdy do pracy - brać pod uwagę?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-10-09 o 06:47, Shrek pisze:
    > To przeczytaj jeszcze raz tytuł wątku. A jak już porównujesz spalanie,
    > to mój pali w trasie 12 ale LPG:P Taniej wychodzi a pod kopytem 200 koni.

    Poddałem do rozważenia koszty zakupu bo jak widać nie wszyscy są na czasie.

    Ty proponujesz jeszcze założenie gazu a w tytule jest
    "krótkie dojazdy do pracy" ;-)

    A konstruktywnie to polecam 1,4 D4D 75KM w Yarisie na krótkie dojazdy do
    pracy. 4,3 w trasie a w zimie właśnie po mieście 5,7. Bez dwumasy i DPF

    Za mały? Do pracy po mieście? ;-)

  • 92. Data: 2019-10-09 15:39:13
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 8 października 2019 23:41:56 UTC-5 użytkownik Shrek napisał:

    > LOL. Człowiek który nigdy nie miał realnego wpływu na politykę i nawet
    > wywalili go z partii o jego własnym nazwisku miałby być punktem
    > odniesienia? Równie dobrze punktem odniesienia mogłby być paździoch z
    > kiepskich:P

    No Tak samo jak Marks jest. Tez nie wybrali go w zadnych wyborach.

    Ty o gruszce ja o pietruszce. Widze ze trudno jest sie skupic na slowie pisanym.
    Napisalem ze jest dobrym odniesieniem w zakresie pogladow. Ale widze ze nie umiesz
    rozgraniczyc mysli.

  • 93. Data: 2019-10-09 17:37:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.10.2019 o 11:52, z pisze:

    > Poddałem do rozważenia koszty zakupu bo jak widać nie wszyscy są na czasie.
    >
    > Ty proponujesz jeszcze założenie gazu a w tytule jest
    > "krótkie dojazdy do pracy" ;-)

    Nic nie proponuję. Odpisałem tylko, że jak już nie na temat piszesz, to
    LPG jeszcze tańsze. I tal po prawdzie to darmowe (bo w używkach PB czy
    PB/LPG kosztują tyle samo). Generalnie na krótkie przeloty, to nie ma za
    bardzo znaczenia ile pali.

    --
    Shrek

  • 94. Data: 2019-10-09 17:40:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.10.2019 o 15:39, s...@g...com pisze:

> [...]
    > Napisalem ze jest dobrym odniesieniem w zakresie pogladow. Ale widze ze nie umiesz

    Krul nie jest dobrym punktem odniesienia, bo utopie z definicji są
    słabym punktem odniesienia.

    EOT, bo to nie na temat. Niepotrzebnie zaczałem;)

    --
    Shrek

  • 95. Data: 2019-10-09 17:44:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Nic nie proponuję. Odpisałem tylko, że jak już nie na temat piszesz,
    >to LPG jeszcze tańsze. I tal po prawdzie to darmowe (bo w używkach PB
    >czy PB/LPG kosztują tyle samo).

    Ale jak ktos sprzedaje z gazem, to
    -albo juz auto zajechal i licznik cofnal,
    -albo gaz ch* i kiepsko dziala

    :-P

    J.

  • 96. Data: 2019-10-09 17:51:43
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-10-09 o 17:37, Shrek pisze:
    Nigdzie nie napisałem że dizel lepszy. Zwróciłem tylko uwagę że na
    benzyną trzeba wydać dużo więcej i można się pozastanawiać anie tylko
    jadąc stereotypem "Do miasta to benzyna"

  • 97. Data: 2019-10-09 17:52:45
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-10-09 o 17:37, Shrek pisze:
    > (bo w używkach PB czy PB/LPG kosztują tyle samo)

    To chyba też już nie prawda.

  • 98. Data: 2019-10-09 18:32:37
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-10-09 06:47, Shrek wrote:
    [...]
    > A koń jest koń. Więcej koni pojedzie (poza bardzo specyficznymi
    > przypadkami) lepiej, co więcej benzyna również pojedzie lepiej od dizla,
    > czego dowodem jest to, że we wszyskich motosportach króluje jednak
    > benzyna. Co najwyżżej namachać się więcej trzeba.
    No chyba nie we wszystkich, bo tractor pulling czy wyścigi ciągników
    siodłowych to chyba jednak dizle. :-) Ale fakt, IMO dizel z manualną
    skrzynią biegów do miasta to tragedia. Ch. mnie strzela, gdy
    okazjonalnie czymś takim po mieście muszę się przejechać. Ale z drugiej
    strony, dizle z automatem w lepszych matkach (np. BMW) mają takie same
    osiągi (przyspieszenie, Vmax) jak porównywalne pod względem mocy
    benzyny. Przynajmniej na papierze, bo w praktyce nie miałem okazji
    sprawdzić.

    BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
    beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej
    wchodzi na obroty.

  • 99. Data: 2019-10-09 18:43:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    On 2019-10-09 06:47, Shrek wrote:
    [...]
    >Ale fakt, IMO dizel z manualną
    >skrzynią biegów do miasta to tragedia. Ch. mnie strzela, gdy
    >okazjonalnie czymś takim po mieście muszę się przejechać.

    Benzyna z manualem lepsza ?

> [...]

    >BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
    >beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej

    Chyba jednak podobna, skoro osiagi na papierze takie same :-)

    Zakres ... roznie bywa, moj opelk przyzwoicie ciagnie 1500-4000 rpm, i
    to jest dosc szeroko.
    Starsze, majac zakres np 2-4krpm ... zalezy z jaka benzyna porownywac.

    Na obroty moze i wolniej wchodzi ... ale mniej ich potrzeba.

    Niestety - o dokladne dane techniczne coraz trudniej ... klienta
    przestalo interesowac, czy unijny przepis zabrania podawac ?

    Ze starych czasow pamietam, ze skoda SDI zdecydowanie dluzszy czas do
    setki miala niz model benzynowy o tej samej mocy ... ale w TDI sie
    wyrownywalo ...

    J.

  • 100. Data: 2019-10-09 18:49:07
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 9 października 2019 11:32:40 UTC-5 użytkownik JDX napisał:
    > On 2019-10-09 06:47, Shrek wrote:
    >
    > BTW. Ktoś wyżej wspomniał, że dizel ma lepszą dynamikę. IMO ma
    > beznadziejną, bo kreci się w węższym zakresie i na dodatek wolniej
    > wchodzi na obroty.

    Tyle ze to zupelnie nic nie znaczy :)

    Tam po drodze sa przelozenia i tak naprawde istotne jest kiedy trzeba zmieniac bieg a
    skoro benzyna ma 120KM, 5 biegow i na ostatnim jedzie 200 a dizel ma 120KM, 5 biegow
    i na ostatnim jedzie 200 to nie ma wielkiej roznicy.

    Bo male sa. Np. w tym jaka ma plaskosc charakterystyki mocy/momentu.

    W efekcie moja foka z 115 koniami na rope zbiera sie lepiej niz escape z 185koniami
    na benzyne ale z automatem.