  • 1. Data: 2018-01-11 15:05:31
    Temat: Dieselgate 2018
    Od: p...@g...com

    https://www.n-tv.de/wirtschaft/VW-Manager-Schmidt-we
    hrt-sich-article20221928.html

    20 lat w firmie i jak wpadl w tarapaty to kopa w dupe :-) dobra lekcja dla wszystkich
    pracownikow VW zeby zbytnio sie z firma nie bratali :-)

    a tu niemieckie panstwo dzielnie wspomaga magiczny update VW nie dajac przegladu
    autom ktorych wlasciciele nie chcieli przystac na warunki VW czyli magiczny update
    bez zadnych gwarancji, brawo pani Merkel porzadek musi byc :-) wlasnie ubylo jakies
    200 tys wyborcow

    https://www.n-tv.de/wirtschaft/Behoerden-legen-erste
    -VW-Diesel-still-article20187225.html

    no i kolej na Forda (ktory z nieoceniona pomoca firmy Bosch) sprzedawal Super
    Czystego Diesla w pick-upach i ciezarowkach

    https://www.n-tv.de/wirtschaft/Ford-wird-wegen-Abgas
    -Manipulation-verklagt-article20224550.html

    PS dla nieszprechajacych google translator albo chrome

  • 2. Data: 2018-01-11 16:21:16
    Temat: Re: Dieselgate 2018
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-11 o 15:05, p...@g...com pisze:

    > PS dla nieszprechajacych google translator albo chrome

    Wygodniej olać typa nagminnie zaśmiecającego grupę linkami w
    niecywilizowanym języku.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2018-01-11 22:19:19
    Od: Poldek <p...@i...eu>

> [...]

    bez zadnych gwarancji, brawo pani Merkel porzadek musi byc :-) wlasnie ubylo jakies

    Ubyło 200 tys. wyborców, co nie chcieli uparcie aktualizować softu, bo
    zależy im na tym, żeby zatruwać. Przybyło dużo więcej takich wyborców,
    którzy nie lubią inhalować spalin z diezela, ani też aby ich dzieci
    inhalowały nadmiar rakotwórczych wyziewów z 200 tys. rur wydechowych.

  • 4. Data: 2018-01-12 07:39:57
    Od: p...@g...com

[...]

    jestes wyjatkowo odporny na fakty :-) w realnych warunkach auto przed i po magicznym
    update truje tak samo, ten update to sciema aby przejsc nierealny test przyklepany
    przez urzednikow na zyczenie lobby motokoncernow

  • 5. Data: 2018-01-12 08:18:47
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    Nie prosciej podac producenta do sądu i żądac zwrotu kasy? Przed updatem czy
    po updacie... WYstarczy podpiąć tester spalin w czasie jazdy i wszystko
    jasne. I oczywiście na hamowni sprawdzić moc. Jezeli jest mniejsza od
    deklarowanej zwrot kasy.
    Dziwie sie wlascicielom VW że nie ma jeszcze pozwu zbiorowego.

    Pzdr

  • 6. Data: 2018-01-12 08:28:29
    Od: p...@g...com

    --Dziwie sie wlascicielom VW że nie ma jeszcze pozwu zbiorowego.

    tak sie przypadkowo i dziwnie sklada ze prawo niemieckie nie dopuszcza pozwu
    zbiorowego :-) to nie dzika Ameryka to jest EU :-)

  • 7. Data: 2018-01-12 13:21:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >--Dziwie sie wlascicielom VW że nie ma jeszcze pozwu zbiorowego.
    >tak sie przypadkowo i dziwnie sklada ze prawo niemieckie nie
    >dopuszcza pozwu zbiorowego :-) to nie dzika Ameryka to jest EU :-)

    Ale sa jeszcze polscy wlasciciele i polskie sady ... a te nie wiedziec
    czemu powiedzialy, zeby pozywac w niemieckim ...

    J.

  • 8. Data: 2018-01-12 13:48:51
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-12 o 13:21, J.F. pisze:
    > Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ale sa jeszcze polscy wlasciciele i polskie sady ... a te nie wiedziec
    > czemu powiedzialy, zeby pozywac w niemieckim ...

    Właścicielom samochodów to prawie wisi, że zatruwają świat swoich dzieci
    ponad normę. Zainteresowani ew. podaniem do sądu są nie właściciele
    trujących samochodów, tylko właściciele zatruwanych ciał. W USA w ich
    sprawie stanął rząd. W Niemczech rząd nie stanie za swoimi obywatelami,
    bo za bardzo jest powiązany z lobby koncernów motoryzacyjnych. W Polsce
    nie stanie, bo obywatelom Polski jest w większości wszystko jedno, co
    wdychają ich dzieci. Sami chętnie zatruwają środowisko "bo tak jest taniej".

  • 9. Data: 2018-01-12 15:15:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Właścicielom samochodów to prawie wisi, że zatruwają świat swoich
    >dzieci ponad normę. Zainteresowani ew. podaniem do sądu są nie
    >właściciele trujących samochodów, tylko właściciele zatruwanych ciał.

    Myslisz ze taki nowy VW diesel zatruwa powietrze bardziej niz 20 letni
    WV albo ford diesel ?
    Albo niz 15-letni benzyniak ? ewentualnie 15-letni benzyniak z LPG ?

    >W USA w ich sprawie stanął rząd.

    I co - wyplacil im pieniadze, albo choc zafundowal bezplatne badania
    medyczne i leczenie ?
    Zgarnal kasiore i przeznaczyl na na nowe czolgi, hummery (diesle) i
    samoloty :-)

    >W Niemczech rząd nie stanie za swoimi obywatelami, bo za bardzo jest
    >powiązany z lobby koncernów motoryzacyjnych.

    To lobby to tez obywatele, ktorzy w tych fabrykach pracuja, albo u
    dostawcy czesci, albo oszczednosci maja w bankach, ktore maja akcje VW
    :-)

    Poza tym stanal za obywatelami, i teraz VW sie przestawi na elektryki,
    obywatele beda mieli czyste powietrze ... z kominem elektrowni w tle
    :-)

    >W Polsce nie stanie, bo obywatelom Polski jest w większości wszystko
    >jedno, co wdychają ich dzieci. Sami chętnie zatruwają środowisko "bo
    >tak jest taniej".

    Ale rzad to jedno, a my tu o sądzie.
    Normalna reklamacja konsumenta, ktorą sąd powinien wedlug
    obowiazujacych przepisow rozpatrzyc.
    Przepisow nawiasem mowiac uchwalonych na podstawie przepisow UE.

    J.

  • 10. Data: 2018-01-12 16:12:44
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-12 o 15:15, J.F. pisze:
> [...]
    > WV albo ford diesel ?
    > Albo niz 15-letni benzyniak ? ewentualnie 15-letni benzyniak z LPG ?

    Myślenie w czasie teraźniejszym na niewiele się zdaje. Lepsze efekty
    daje myślenie w czasie przyszłym. Pomyślmy o nas na starość, o naszych
    dzieciach i wnukach itd. Piętnastoletni dezel pojeździ jeszcze 2 lata i
    pójdzie na złom i nareszcie przestanie zasmradzać. Nowy VW będzie
    emitował spaliny przez 15 lat od dziś. Gdyby od jutra wszedł zakaz
    rejestrowania nowych samochodów spalinowych, to za 15-20 lat mielibyśmy
    emisję nowych zanieczyszczeń z rur wydechowych bliską zeru. Pozostałyby
    tylko nagromadzone w glebie i wodzie skumulowane zanieczyszczenia z
    wcześniejszych lat.

    > I co - wyplacil im pieniadze, albo choc zafundowal bezplatne badania
    > medyczne i leczenie ?
    > Zgarnal kasiore i przeznaczyl na na nowe czolgi, hummery (diesle) i
    > samoloty :-)

    Tak, ale VW dostał po kieszeni i każdy następny dwa razy się zastanowi
    zanim spróbuje wykonać podobny szwindel.

> [...]
    > przepisow rozpatrzyc.
    > Przepisow nawiasem mowiac uchwalonych na podstawie przepisow UE.

    Już pisałem, że polskiego konsumenta najczęściej nie obchodzi, że truje
    swoje i nieswoje dzieci. Widać to i czuć na ulicach - ilu obywateli
    zatruwa gołym okiem widocznym dymem z rury? Ilu Januszy podgrzewa
    samochód w czasie postoju? Ilu Januszy wyrzuca śmiecie z samochodu?
    Wszędzie jest syf, latają torebki foliowe, leżą butelki PET i opakowania
    po czipsach i alkoholu. W lasach pełno śmieci. Tego syfu nie zrobił
    rząd, ani nikt inny, tylko sami obywatele Polski.