  • 11. Data: 2018-01-12 16:35:09
    Temat: Re: Dieselgate 2018
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 2018-01-12 o 15:15, J.F. pisze:

    >Myślenie w czasie teraźniejszym na niewiele się zdaje. Lepsze efekty
    >daje myślenie w czasie przyszłym. Pomyślmy o nas na starość, o
    >naszych dzieciach i wnukach itd. Piętnastoletni dezel pojeździ
    >jeszcze 2 lata i pójdzie na złom i nareszcie przestanie zasmradzać.
    >Nowy VW będzie emitował spaliny przez 15 lat od dziś. Gdyby od jutra
    >wszedł zakaz rejestrowania nowych samochodów spalinowych, to za 15-20
    >lat mielibyśmy emisję nowych zanieczyszczeń z rur wydechowych bliską
    >zeru. Pozostałyby tylko nagromadzone w glebie i wodzie skumulowane
    >zanieczyszczenia z wcześniejszych lat.

    Cos w tym jest, tylko czym proponujesz jezdzic od jutra ? Ok, moj
    jeszcze pare lat pojezdzi, ale niektorzy beda musieli kupic nowy ...
    niedopracowany elektryczny ?

    Po czym ... ile masz lat ? Jeszcze do 1990 jezdzilismy w Polsce na
    etylinie, czyli benzynie z ołowiem.
    Nie pamietam dokladnie kiedy wycofano calkiem, gdzies chyba w polowie
    lat 90-tych.
    Na swiecie moze z 10 lat wczesniej ... we Francji w okolicach roku
    1991 jeszcze normalnie na stacjach byla.

    O trujacych właściwosciach ołowiu nie ma co sie spierac, sa
    stwierdzone i potwierdzone, przez rure musialo to zanieczyszczac
    mieszczuchow, przydrozne pola, wody gruntowe ... a ile bylo przypadkow
    ołowicy ?
    Od samochodow chyba zadnego.

    Fakt - dlugosc wieku nam podskoczyla. Ale czy z powodu braku
    podtruwania olowiem ?

    >Tak, ale VW dostał po kieszeni i każdy następny dwa razy się
    >zastanowi zanim spróbuje wykonać podobny szwindel.

    Owszem, ale Ty zdaje sie potepiasz diesle w calosci, a nie te VW :-)

    Przy czym w Niemczech pewna swiadomosc ekologiczna byla, niektorzy
    znacznie wczesniej mowili "nie kupie diesla, bo tworzy smog w
    miescie".
    A alarm smogowy oglaszano w niektorych miastach czesto.

    Przy czym ... diesel to nie tylko oszczednosc na paliwie, w Niemczech
    to byl tez znacznie wyzszy podatek drogowy, wiec jak ktos malo
    jezdzil, to nie musial bys swiadomym ekologiem, zeby policzyc "to mi
    sie nie bardzo oplaca" :-)

    >Już pisałem, że polskiego konsumenta najczęściej nie obchodzi, że
    >truje swoje i nieswoje dzieci. Widać to i czuć na ulicach - ilu
    >obywateli zatruwa gołym okiem widocznym dymem z rury?

    Znow nie az tak duzo, te nowoczesne samochody coraz mniej dymia.
    Ale kto tu mowi o truciu - jest szansa oddania samochodu i odebrania
    pieniedzy, to jest wystarczajacy powod :-)

    >Ilu Januszy podgrzewa samochód w czasie postoju?

    Jak dyskutowalismy - czesto nie da sie inaczej.

    > Ilu Januszy wyrzuca śmiecie z samochodu? Wszędzie jest syf, latają
    > torebki foliowe, leżą butelki PET i opakowania po czipsach i
    > alkoholu. W lasach pełno śmieci. Tego syfu nie zrobił rząd, ani nikt
    > inny, tylko sami obywatele Polski.

    No ale widzisz - w Niemczech butelki PET sa drogie.
    A skupy funkcjonuja - choc butelka jest jednorazowa.
    To juz sprawka rzadu.
    Ciekawe - za duzo Turkow i Polakow, czy "porzadny Niemiec" tez by
    zasmiecil swoj kraj, gdyby skup nie oddawal pieniedzy za puste butelki
    ? :-)

    J.

  • 12. Data: 2018-01-12 17:15:29
    Od: p...@g...com

    Kaucja jest zwrotna czyli niezależnie czy kosztuje 1 czy 2 PLN dostaniesz ja z
    powrotem. Polskie rządy zaś robią dobrze producentom i efektem jest plastikowy syf
    gdzie tylko się nie obejrzeć a w Niemczech żuliki pracowicie zbierają każdego
    bezpańskiego PET-a ;-)

  • 13. Data: 2018-01-12 19:24:42
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 12.01.2018 o 16:12, Poldek pisze:

    > Już pisałem, że polskiego konsumenta najczęściej nie obchodzi, że truje
    > swoje i nieswoje dzieci. Widać to i czuć na ulicach - ilu obywateli
    > zatruwa gołym okiem widocznym dymem z rury?

    Dymem z rury? Ja takie auta widzę rzadko, może jedno na tysiąc i nie do
    końca jest to dym, tylko sadza.

    > Ilu Januszy podgrzewa
    > samochód w czasie postoju?

    Wyjaśnij mi proszę, czym różnią się spaliny emitowane podczas postoju od
    tych, które powstają podczas jazdy?

    > Ilu Januszy ....

    Ilu Poldków wypowiada się na tematy, o których nie mają zielonego pojęcia?

    P.S. "Januszów" - tak to się pisze po polsku.

    --
    Kaczin

  • 14. Data: 2018-01-13 13:25:35
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-01-12 o 17:15, p...@g...com pisze:
> [...]
    gdzie tylko się nie obejrzeć a w Niemczech żuliki pracowicie zbierają każdego

    Butelka plastikowa rozkłada się ok. 80 lat. Szkło - nawet kilka tys.
    lat. Jedno i drugie powstaje z surowców mineralnych.
    T.

  • 15. Data: 2018-01-15 10:58:54
    Temat: Re: Dieselgate lenią się.
    Od: "Przewielebny" <t...@f...pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Polskie rządy zaś robią dobrze producentom i efektem jest
    > plastikowy syf gdzie tylko się nie obejrzeć a w Niemczech żuliki
    > pracowicie zbierają każdego bezpańskiego PET-a ;-)

    To nie polski rząd jest winien.
    To różne organizacje ekologiczne lenią się i nie chce
    im sie zaproponowac ustawy obowiązkowego skupowania zuzytych PETów
    i zużytego szkła.
    A może p osłowie boją się suwerena, bo cena towaru nieco wzrośnie.

  • 16. Data: 2018-01-15 11:12:41
    Od: p...@g...com

    --To nie polski rząd jest winien.

    oczywiscie

    --To różne organizacje ekologiczne lenią się i nie chce im sie zaproponowac ustawy
    obowiązkowego skupowania zuzytych PETów i zużytego szkła.

    wskaz winnych a wyciagniemy konsekwencje :-)

    --A może posłowie boją się suwerena, bo cena towaru nieco wzrośnie.

    albo siedza po uszy w kieszeniach lobbystow :-)