  • 1. Data: 2017-08-16 18:10:21
    Temat: Dieselgate - robi się ciekawie :-)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Na każdym kroku robią nas w konia:

    "Dziwne jest także to, że filtr cząstek stałych dopiero teraz powoli
    wchodzi do seryjnej produkcji silników benzynowych - tak jakby nigdy nie
    istniała konkurencja w kwestii ekologicznych rozwiązań. Podczas pomiaru
    spalin przez ADAC akurat miejski Smart Fortwo miał szokująco wysoką emisję
    cząstek stałych - kilkakrotnie wyższą niż wymagana dla diesli w normie
    Euro 6. Natomiast w Mercedesie S 500 od 2014 roku jest instalowany filtr
    cząstek stałych. Nikt jakoś szczególnie nie komunikował tej innowacji -
    czyżby po to, żeby nie zwracać uwagi na problem?"

    (...)

    Różnice pomiędzy danymi producenta a rzeczywistym spalaniem na drodze
    wzrosły w 2015 r. do przeciętnie 42 proc. - w 2001 r. średnie odchylenie
    wynosiło tylko 9 proc. W 2013 r. w raporcie organizacji Transport &
    Environment (T&E) ujawniono, jakie nieprawidłowości występują podczas
    badań spalania w warunkach laboratoryjnych - np. stosowanie specjalnych
    opon o niskim oporze toczenia lub odłączanie prądnicy - w celu obniżenia
    emisji CO2.

    http://www.auto-swiat.pl/prawo/zle-praktyki-branzy-m
    oto/wry3d5

    TG

  • 2. Data: 2017-08-16 19:14:32
    Od: p...@g...com

    O ile jestem w stanie zrozumieć chciwych Niemców z VW to pada pytanie czy taki wałek
    mógł przejść bez korupcji w organach kontrolnych na najwyższym szczeblu w Niemczech i
    oczywiście UE ?
    Co z setkami urzędników którzy pieczołowicie sprawdzają krzywiznę banana ? Dieselgate
    to chyba największy przekręt w dziejach UE zyski motokoncernow idą w miliardy euro
    taki numer nie przechodzi bez parasola ;-)

  • 3. Data: 2017-08-16 23:20:32
    Temat: Re: Dieselgate - robi się ciekawie :-)
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-16 o 19:14, p...@g...com pisze:
> [...]
    Dieselgate to chyba największy przekręt w dziejach UE zyski motokoncernow idą w
    miliardy euro taki numer nie przechodzi bez parasola ;-)

    Może zabrzmi to trochę jak fantasmagorie babci pod pierzyną, ale napiszę:
    Swego czasu pracowałem z człowiekiem, który miał kolegę piszącego
    felietony do gazet. Internetu jeszcze nie było.
    Dostawał od różnych firm sprzęt do przetestowania.
    Czasami kilka identycznych egzemplarzy.
    Rzadko bywało, aby firma chciała zwrot.

    Pisał o kamerach video, magnetowidach, tunerach tv-sat.

    Może coś podobnego jest w branży samochodowej?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2017-08-17 00:20:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-08-16 o 23:20, Adam pisze:

    > Pisał o kamerach video, magnetowidach, tunerach tv-sat.
    >
    > Może coś podobnego jest w branży samochodowej?

    Podobnego owszem.
    Nikt ci samochodu nie podaruje ale auto do testu dostajesz nie
    na kilka godzin tylko na kilka tygodni. Warto napisać laurkę
    i dostać następne, potem kolejne i tak do emerytury lub momentu
    kiedy napiszesz prawdę.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2017-08-17 01:02:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Rzadko bywało, aby firma chciała zwrot.

    >Pisał o kamerach video, magnetowidach, tunerach tv-sat.

    >Może coś podobnego jest w branży samochodowej?

    No jak nie, jak tak.

    Przy czym nawet jesli regula jest, ze firma chce zwrotu samochodu, to
    moze ci przeciez dac nastepny do testowania przez 3 miesiace.
    Ale trzeba dobrze pisac ;-)

    J.

  • 6. Data: 2017-08-19 17:23:33
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > pada pytanie czy taki wałek mógł przejść bez korupcji w organach kontrolnych na
    najwyższym szczeblu w Niemczech

    Parę lat temu była afera zwiazana z testami opon. Okazało się, że Niemcy
    fałszowali wyniki na potęgę.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2017-08-19 17:31:43
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-08-19 o 17:23, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Parę lat temu była afera zwiazana z testami opon. Okazało się, że Niemcy
    > fałszowali wyniki na potęgę.
    O aferach zawsze głośno. Ale jaki był finał to już nie słychać.

    Robert

  • 8. Data: 2017-08-19 20:38:38
    Od: p...@g...com

    Nie gryziesz ręki która cię karmi więc Tusk nie ugryzie ręki Merkel choćby niemieckie
    motokoncerny skorumpowaly każdego urzędnika w Brukseli. Schował się do szafy i udaje
    że go nie ma :-)

  • 9. Data: 2017-08-20 20:11:58
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    p...@g...com w