  • 1. Data: 2019-09-06 23:42:47
    Temat: Dimmable LED -- do bani
    Od: JaNus <p...@b...pl>

    Przynajmniej te, które ostatnio kupiłem po 21,99
    Moooże inne są OK. nie wiem.
    Ale te moje dają się ściemnić tyle co nic, poniżej pewnej granicy po
    prostu gasną. A nie są jeszcze porządnie ściemnione. Do tego gdy się je
    zapala, to ta granica jest sporo wyższa, inaczej nie zaświecą.

    Czyli; do ściemniacza to jednak klasyczne żar-żarówki!

  • 2. Data: 2019-09-07 01:42:51
    Temat: Re: Dimmable LED -- do bani
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    A używasz ściemniacza dedykowanego do LEDów?
    Takiego do którego dochodzi L i N, i z którego zasilana jest żarówka,
    czy takiego tradycyjnego wpinanego szeregowo w L?
    Efekt, który opisujesz pasuje mi do starego ściemniacza szeregowego, one
    wymagają minimalnej mocy na obciążeniu na poziomie kilku, kilkunastu watów.
    A LED przy kilkunastu W to już świeci na pełnej mocy....

    --
    AWa.

  • 3. Data: 2019-09-07 11:59:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak nie wiesz czy inne niz kupiles sie nie nadaja to dlaczego napisales ze
    sciemniacze sa do dupy? Nie mam zadnego sciemniacza ale widzialem w akcji sciemniacze
    do ledow, do swietlowek liniowych, do lamp wyladowczych i wszystkie dzialaly
    prawidlowo.

  • 4. Data: 2019-09-09 12:58:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JaNus" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Przynajmniej te, które ostatnio kupiłem po 21,99

    A konkretnie jakie ?

> [...]
    >je
    >zapala, to ta granica jest sporo wyższa, inaczej nie zaświecą.

    A jestes pewien, ze "sciemnialne" ?

    >Czyli; do ściemniacza to jednak klasyczne żar-żarówki!

    Raczej: jaki sciemniacz do LED.

    Bo zarowki sa passe, a sciemianie LED - temat rzeka sie robi.

    Sam sie ostatnio zastanawialem ... wyszlo mi, ze trzeba sie zastanowic
    nad malym autotransformatorem ... tylko jak to zrobic ?
    A moze trafo z odczepami przelaczanymi triakami ?

    Czy jednak pomyslec nad sprytnym falownikiem ?

    J.

  • 5. Data: 2019-09-10 01:38:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I co Ci da autotransformator jak ledowka bedzie z przetwornica dzialajaca od 100V?
    Autotransformator to do ledowek z kondensatorem sie nadaje.

  • 6. Data: 2019-09-10 06:54:55
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2019-09-09 o 12:58, J.F. pisze:
> [...]
    > A moze trafo z odczepami przelaczanymi triakami ?
    >
    > Czy jednak pomyslec nad sprytnym falownikiem ?

    Ściemniacze do LEDów są robione na mosfetach. I działają "odwrotnie",
    tzn wyłączają prąd, tzn zwykle mają przestawiane tryby pracy. I żeby
    było jeszcze ciekawiej, to kiedyś natknąłem się na "listę
    kompatybilności" lamp Osrama ze ściemniaczami. Na pewno były tam
    ściemniacze na triakach, bo były pozycje "działa od x lamp" czy jakoś
    tak, albo "regulacja powyżej 60%", ale były też pozycje "działa", wiec
    być może były mosfetowe. Generalnie pozycje dość egzotyczne na naszym
    rynku. A po wizycie w dużej hurtowni oświetleniowej nie było telefonu z
    obiecaną informacją (szukałem ściemniacza "na przyciski" działającego z
    lampami LED - nawet powiedziałem, że kupię takie jak zaproponują). Na
    razie temat czeka.

    Pozdrawiam

    DD

  • 7. Data: 2019-09-10 12:42:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Ściemniacze do LEDów są robione na mosfetach. I działają "odwrotnie",
    >tzn wyłączają prąd, tzn zwykle mają przestawiane tryby pracy. I żeby

    Spotkalem taka informacje, bo sciemniacza to nie,
    ale jak to zadziala z taka najprostsza lampa z szeregowym
    kondensatorem ?
    Przy otwarciu ponad 90 stopni nadal bedzie pelny zakres zmian
    napiecia.
    I nadal bedzie pik pradowy przy wlaczeniu kolejnej polowki ...

    J.

  • 8. Data: 2019-09-10 12:44:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >I co Ci da autotransformator jak ledowka bedzie z przetwornica
    >dzialajaca od 100V?

    Nic.
    Ale moze bedzie tania przetwornica, ktora jednak jest wrazliwa na
    napiecie.

    >Autotransformator to do ledowek z kondensatorem sie nadaje.

    A takich sporo, szczegolnie w mniejszych rozmiarach.

    J.

  • 9. Data: 2019-09-10 13:02:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-10 o 06:54, Dariusz Dorochowicz pisze:
> [...]
    > obiecaną informacją (szukałem ściemniacza "na przyciski" działającego z
    > lampami LED - nawet powiedziałem, że kupię takie jak zaproponują). Na

    Klawiszowego nie znalazłem.

    Znalazłem przyciskowo-obrotowy, "obrabiający" zbocze narastające lub
    opadające (tryb LT/LE), z dodatkową regulacją min/max oraz czasu timera.

    https://www.ospel.pl/sites/all/pliki/do_pobrania/ins
    trukcje/sciemniacz_uniwersalny.pdf

    U Ospela są to modele z oznaczeniem ŁP-8xL2, gdzie x to seria.

    Może komuś się przyda, gdyż to chyba najwszechstronniejsze urządzenia -
    zarówno LED, jak i żarówki oporowe.

    Jest jeszcze Shada 0190010 z przełącznikiem TE/LE/auto

    https://www.conrad.pl/p/shada-0190010-regulator-podt
    ynkowy-dobry-do-lampa-led-aluminiowy-1893173

    ale nie znalazłem nic więcej do niego (dokumentacja, pokrętło, ramka).

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2019-09-10 17:52:10
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2019-09-10 o 13:02, Adam pisze:
> [...]
    >

    > U Ospela są to modele z oznaczeniem ŁP-8xL2, gdzie x to seria.
    >
    > Może komuś się przyda, gdyż to chyba najwszechstronniejsze urządzenia -

    Fajna rzecz. Ten kręcioł trochę przeszkadza, żeby nie to to byłoby
    całkiem akceptowalne. Ale ja tego szukałem chyba ze dwa lata temu.

> [...]
    ynkowy-dobry-do-lampa-led-aluminiowy-1893173

    > ale nie znalazłem nic więcej do niego (dokumentacja, pokrętło, ramka).

    Wiesz, po obejrzeniu tego dokumentu Osrama i poczytaniu w sieci nabrałem
    trochę sceptycyzmu. Wiem o co chodzi, ale czego nie wiem?
    Tak czy inaczej - dzięki :) Może znów się za to wezmę.

    Pozdrawiam

    DD