  • 11. Data: 2019-09-10 18:02:45
    Temat: Re: Dimmable LED -- do bani
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2019-09-10 o 12:42, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz"  napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Spotkalem taka informacje, bo sciemniacza to nie,

    W rękach nie miałem, dokumentacje widziałem.

    > ale jak to zadziala z taka najprostsza lampa z szeregowym kondensatorem ?
    > Przy otwarciu ponad 90 stopni nadal bedzie pelny zakres zmian napiecia.
    > I nadal bedzie pik pradowy przy wlaczeniu kolejnej polowki ...

    Wiesz, nie sądzę żeby LEDy "dimmable" były takimi prostymi lampami.
    Raczej nie darmo kosztują (kosztowały?) sporo więcej. Pewnie by trzeba
    jakąś taką lampę wziąć i rozebrać, tylko ja bardzo (żeby nie użyć
    mocniejszego określenia) nie lubię takich napięć ani niczego co jest z
    nimi związane. Coś mi się kołacze po głowie że jest tam przetwornica
    sterowana napięciem wejściowym, ale to takie mgliste skojarzenie, być
    może pod wpływem jakiegoś artykułu.

    Pozdrawiam

    DD

  • 12. Data: 2019-09-11 12:18:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >W rękach nie miałem, dokumentacje widziałem.

    >Wiesz, nie sądzę żeby LEDy "dimmable" były takimi prostymi lampami.
    >Raczej nie darmo kosztują (kosztowały?) sporo więcej.

    Kosztowaly, na allegro taniutkie.
    Maja jednego scalaka ... tylko czy te sciemniacze to nie powinny inny
    typow tez sciemiac?

    No dobra, z porzadna przetwornica pewnie sobie nie poradza, ale z
    prostym kondensatorem szeregowym ?

> [...]
    > jest tam przetwornica sterowana napięciem wejściowym, ale to takie
    > mgliste skojarzenie, być może pod wpływem jakiegoś artykułu.

    W niektorych widac
    https://allegro.pl/oferta/zarowka-6-sztuk-led-g9-4w-
    30w-bialy-cieply-mengs-8272589967

    Tylko czy ona naprawde sciemnialna ?

    Producent niby takie robi
    https://www.mengsled.com/portfolio-items/mengs-g9-7w
    -led-dimmable-light-80x-2835-smd-led-bulb-lamp-in-wa
    rm-whitecool-white-energy-saving-light/?portfolioID=
    2230

    J.

  • 13. Data: 2019-09-11 21:20:50
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2019-09-11 o 12:18, J.F. pisze:
> [...]
    pl...

    > Kosztowaly, na allegro taniutkie.
    > Maja jednego scalaka ... tylko czy te sciemniacze to nie powinny inny

    Ściemniają. Mają kilka trybów pracy. Z jakiegoś powodu, ale nie
    zastanawiałem się nad tym. Może kwestia jednak nie całkiem
    rezystancyjnego charakteru żarówki? Zobacz co podesłał Adam.

    > No dobra, z porzadna przetwornica pewnie sobie nie poradza, ale z
    > prostym kondensatorem szeregowym ?

    Pewnie dlatego jest oznaczenie na opakowaniu.

    > W niektorych widac
    > https://allegro.pl/oferta/zarowka-6-sztuk-led-g9-4w-
    30w-bialy-cieply-mengs-8272589967

    Tu raczej widzę tylko mostek. Nawet nie wiem na czym ograniczenie prądu
    jest zrobione.

> [...]
    -led-dimmable-light-80x-2835-smd-led-bulb-lamp-in-wa
    rm-whitecool-white-energy-saving-light/?portfolioID=

    Na Philipsach czy OSRAMach podobnie to oznaczenie wygląda, chociaż jest
    inne niż jeszcze rok temu czy trochę więcej.

    Pozdrawiam

    DD

  • 14. Data: 2019-09-11 22:20:28
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2019-09-10 o 18:02, Dariusz Dorochowicz pisze:
> [...]
    > nimi związane. Coś mi się kołacze po głowie że jest tam przetwornica
    > sterowana napięciem wejściowym, ale to takie mgliste skojarzenie, być

    Witam,
    zobacz np. RT7302 to jest kontroler przetwornicy ściemialnej do ledów.
    Ma on wejście MULT na podstawie którego to przetwornica jest sterowana
    sygnałem PWM a nie startuje na 100%.

    --
    pzdr, j.r.

  • 15. Data: 2019-09-12 11:25:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    30w-bialy-cieply-mengs-8272589967

    >Tu raczej widzę tylko mostek. Nawet nie wiem na czym ograniczenie
    >prądu jest zrobione.

    Na kondensatorze. Widac bez rozbierania, ale trzeba miec "zarowke",
    albo dobre zdjecia.

    Ale napisane, ze sciemnialna, wiec ciekawe - sprzedawca sciemnia, czy
    nie chcialo mu sie drugich zdjec robic :-)

> [...]

    >Na Philipsach czy OSRAMach podobnie to oznaczenie wygląda, chociaż
    >jest inne niż jeszcze rok temu czy trochę więcej.

    Tylko tam nie mozna zobaczyc co w srodku :-)

    J.

  • 16. Data: 2019-09-12 18:57:47
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2019-09-12 o 11:25, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Ale napisane, ze sciemnialna, wiec ciekawe - sprzedawca sciemnia, czy
    > nie chcialo mu sie drugich zdjec robic :-)

    Jeżeli tam jest szeregowy kondensator to raczej jest ściemnialna
    normalnym regulatorem, pod warunkiem że albo masz ich dość dużo, albo
    podłączysz jeszcze jakieś obciążenie żeby triak miał podtrzymanie. ZTCP
    to są "dedykowane obciążenia" w postaci kondensatora.

    -led-dimmable-light-80x-2835-smd-led-bulb-lamp-in-wa
    rm-whitecool-white-energy-saving-light/?portfolioID=
    2230

    > Tylko tam nie mozna zobaczyc co w srodku :-)

    Ano nie można. Chyba że się w naukę zainwestuje ;)

    Pozdrawiam

    DD

  • 17. Data: 2019-09-12 19:01:04
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2019-09-11 o 22:20, jacek pisze:
> [...]
    > zobacz np. RT7302 to jest kontroler przetwornicy ściemialnej do ledów.
    > Ma on wejście MULT na podstawie którego to przetwornica jest sterowana

    Dzięki :) Pewnie robić na czymś takim niczego nie będę, ale dobrze
    wiedzieć, nigdy nic nie wiadomo.

    Pozdrawiam

    DD

  • 18. Data: 2019-09-12 19:44:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]

    >podłączysz jeszcze jakieś obciążenie żeby triak miał podtrzymanie.
    >ZTCP to są "dedykowane obciążenia" w postaci kondensatora.

    IMO nie bardzo.
    Raz - przy katach otwarcia ponad 90 stopni ciagle mamy pelne napiecie
    pik-pik, wiec i pelny ladunek przez kondensator przeplynie.
    Dwa - przy tych skokach napiecia poplynie duzy prad, ucierpi rezystor
    szeregowy, mostek, ledy ... no sam kondensator szeregowy, ale moze
    najmniej.

    Zreszta przy innych nie zaznaczaja "sciemnialna".

    A tu widac :-)

    J.