  • 1. Data: 2014-10-23 09:49:45
    Temat: Discovery a Pajero
    Od: uciu <a...@g...com>

    Witam,

    chce kupić jakiegoś większego SUVa.

    Wybór padł na Discovery lub Pajero

    Lata 2000-2003

    Od razu mówie ze Pajero co mam na oku ma wymieniony bak na plastikowy, zregenerowaną
    pompe wtryskową i nowe zawieszenie. Podwozie zakonserwowane wiec nie wiem jak
    korozja...

    Z kolei Discovery ma wywaloną pneumatyke tylnej osi.

    Oba to diesie (3,2 i 2,5)

    LR ma automatyczną skrzynie.

    Co da więcej frajdy z jazdy i będzie mniej awaryjne.
    Nie zamierzam jeździć w ciężkim terenie.

    Ma ktoś doświadczenia z tymi autami?
    Jak z korozją w LR i z dostępnością części i ich cenami?

    MOże ma ktoś namiar na jakiś dobry serwis na górnym śląsku od Pajero i LR.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-10-23 09:54:46
    Temat: Re: Discovery a Pajero
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 23 Oct 2014 00:49:45 -0700 (PDT)
    uciu <a...@g...com> wrote:

    > chce kupić jakiegoś większego SUVa.
    >
    > Wybór padł na Discovery lub Pajero

    Pisanie o Dyskotece SUV to lekkie nieporozumienie, to całkiem sprawna
    terenówka :), ale jesli chcesz ją kupować, to starszą, czyli
    "jedynkę" ('89-'98), z wyglądu prawie to samo, ale technicznie
    dużo bezpieczniejsza finansowo, mniej awaryjna i tańsza, co do Mitsu się
    nie wypowiem.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 3. Data: 2014-10-23 10:42:24
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Oct 2014 00:49:45 -0700 (PDT), uciu napisał(a):

    > zakonserwowane wiec nie wiem jak korozja...

    To juz wiesz :>

    Automat w Disco potrafi byc bardzo kosztowna zabawka.

    Silniki 3,2 w Pajero maja fatalna opinie. Ja bym szukal Disco z manualem,
    bez poduch i z zaspawanym szyberdachem albo Pajero Classic z silnikiem 2,5
    i zdrowa rama.

    Po asfalcie lepiej jezdzi dyskoteka. W terenie dzielniejsze bedzie pewnie
    Pajero.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2014-10-23 10:55:17
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 października 2014 10:42:19 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Silniki 3,2 w Pajero maja fatalna opinie. Ja bym szukal Disco z manualem,
    > bez poduch i z zaspawanym szyberdachem albo Pajero Classic z silnikiem 2,5
    > i zdrowa rama.

    Pajero ma wymienimy napinacz rozrządu i pompe + bak - było to robione w e-pajero wiec
    pewnie dobrze... do tego ma MT (wymienione sprzęgło + jednomas) co dla mnie tez jest
    plusem.

    a Dyskoteka nie ma szyberdachóe, nie ma poduch tylko ten automat.

    Pajero z 96 ale 2,8 w super stanie przeszło mi koło nosa - żona kręciła nosem na
    pomysł zakupu prawie 20letniego auta...

    NIc szukam dalej:-)

    Dzieki

  • 5. Data: 2014-10-23 10:58:54
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Oct 2014 01:55:17 -0700 (PDT), uciu napisał(a):

    > Pajero z 96 ale 2,8 w super stanie przeszło mi koło nosa - żona kręciła nosem na
    pomysł zakupu prawie 20letniego auta...

    Classic jest pewnym kompromisem - bedzie po 2000 roku, ale silnik bedzie
    mial z II-gen. Niestety o ile wiem nie wystepuje w wersji super select,
    czyli 4wd tylko na sliskim.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2014-10-23 11:22:45
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 października 2014 10:58:50 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Classic jest pewnym kompromisem - bedzie po 2000 roku, ale silnik bedzie
    > mial z II-gen. Niestety o ile wiem nie wystepuje w wersji super select,
    > czyli 4wd tylko na sliskim.

    Pajero Classic to nie Pajero II???
    Bo jeśli to to samo to są z super selectem - taki wlasnie mi przeszedł koło nosa:-)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2014-10-23 13:09:53
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Oct 2014 02:22:45 -0700 (PDT), uciu napisał(a):

    > Pajero Classic to nie Pajero II???

    To taka dwojka z okresu po 2000 r., kiedy sprzedawano juz III gen.
    Czy na wszystkich rynkach byla ta sama nazwa, nie wiem.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 8. Data: 2014-10-24 12:13:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-23 13:09, Maciek pisze:

    > To taka dwojka z okresu po 2000 r., kiedy sprzedawano juz III gen.
    > Czy na wszystkich rynkach byla ta sama nazwa, nie wiem.

    Pajero Classic to Pajero II ale z nieco inną budą.
    Błotniki przednie nie są zakryte plastikami, tylko są blaszane i zaoblone.
    Inny przód, inny zderzak. Inna konstrukcja wewnętrzna drzwi przednich -
    tyle wiem ze swojego.
    Nie można kupić snorkela - produkuje je tylko jakaś indyjska firma, ale
    zgubiłem link :(

    "Klasyczne" Classiki powinny mieć silnik 2,5, jednak występowały też z 2,8.
    Były też pod różnymi nazwami, typu Shogun, i kilka innych - teraz nie
    pamiętam.
    Były produkowane (składane?) aż do roku 2012 lub 2013 na rynku indyjskim.

    Mój jest 2,8 automat, długi, rocznik 2001, SuperSelect, prod. japońskiej
    na rynek europejski, czyli "od urodzenia" kierownicę ma tam, gdzie trzeba ;)
    Jak będziesz w Warszawie, możesz obejrzeć.

    Więcej pytań czy informacji: forum.mitsumaniaki.pl

    Jeszcze jedna ogólna rzecz:
    autko w automacie powinno mieć z definicji zdrowszy silnik: nie ma
    sprzęgła ciernego, nie ma "uderzeń", ciężko przekręcić silnik.
    Skrzynia automatyczna Aisina w Pajero II niezniszczalna, o ile dba się o
    olej i chłodnicę oleju.

    Nie słyszałem o awarii "automatu" w Dyskotekach - ale mam tylko
    kilkunastu znajomych z takimi.
    Silniki w Disco 1 są takie same, różnią się pompą wtryskową:
    mechaniczna pompa to TD200, elektroniczna (bardziej wawryjne) to TD300.
    Silniki bardzo dobre, bardzo oszczędne, niezniszczalne.
    Silnik w Disco II to silnik chyba BMW, oznaczenie TD5, na
    pompowtryskach. Zadbany - bardzo dobry, oszczędny.
    W pierwszych rocznikach serii II Land Rover zrezygnował z blokady
    środkowego mechanizmu różnicowego, ale tylko ze sterowania - mechanizm
    został, więc można dorobić. Później już było - i takiego ewentualnie
    auta szukaj.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2014-10-24 13:08:30
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Oct 2014 12:13:36 +0200, Adam napisał(a):

    > Nie słyszałem o awarii "automatu" w Dyskotekach - ale mam tylko
    > kilkunastu znajomych z takimi.

    Ja mialem dwoch. Jednego skrzynia kosztowala kupe pieniedzy, a drugiego
    kupe pieniedzy i mase czasu. Nie naprawial pan Jozek, tylko 2 dosc znane
    serwisy 4x4.
    Zadna z tych dyskotek nie byla uzwana do katowania ani naet wypraw - asfalt
    i polne drogi.

    Zeby byla jasnosc - ja bardzo lubie automaty i o tym w Mitsu mam jak
    najlepsze zdanie, choc sam jezdzilem tylko manualem.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 10. Data: 2014-10-24 13:31:59
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-24 13:08, Maciek pisze:

> [...]
    > serwisy 4x4.
    > Zadna z tych dyskotek nie byla uzwana do katowania ani naet wypraw - asfalt

    Dzięki za info.
    Pytanie:
    Mieli te Dyskoteki od nowości, czy kupili używki?
    Czy wymieniali olej?

    Podstawowy błąd popełniany przez użytkownika, to włączanie N w czasie
    postoju np. na czerwonych światłach. Bo o tym, że włączenie N w trakcie
    jazdy potrafi bardzo szybko zniszczyć skrzynię, to już chyba każdy wie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam