  • 1. Data: 2019-01-20 23:43:46
    Temat: Dla kochających nie wymienianie oleju
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Na niniejszym forum niektóre osoby uważają mnie za przygłupa z moimi
    poglądami - jak Kris chociażby, tudzież Budzik. Ten pierwszy należy do
    zwolenników ignorowania potrzeb wymiany oleju.

    Mam zatem propozycję dla nich dodania kolejnego przygłupa do listy,
    który twierdzi, że olej warto często zmieniać:

    https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2019-01-21 00:01:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Mogl zwazyc opilki i obliczyc ile procent z masy silnika ubylo. Powinien rowniez
    zrobic taka sama probe po nastepnej wymianie oleju. Kolejny filmik, zrobiony przez
    tego samego goscia, ktory mam mniej z realem niz barwa na kurierze z kurwa na
    barierze.

  • 3. Data: 2019-01-21 07:17:55
    Temat: Re: Dla kochających nie wymienianie oleju
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.01.2019 o 23:43, Marek S pisze:

    > Mam zatem propozycję dla nich dodania kolejnego przygłupa do listy,
    > który twierdzi, że olej warto często zmieniać:
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo

    Gwoli ścisłości to jest filmik o tym co ile wymieniać olej przy
    docieraniu silnika i czy w ogóle proces docierania silnika w
    nowoczesnych silnikach zachodzi.

    A co do tego jak często wymieniać - ja uważam że jest to sprawa na tyle
    tania, że co 15 tysi. NIe dlatego, że jak wymienisz po 30 to coś się
    stanie, bo pewnie nie, ale nie warto ryzykować.

    Shrek

  • 4. Data: 2019-01-21 07:48:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 stycznia 2019 23:43:51 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:
> [...]
    >
    > Mam zatem propozycję dla nich dodania kolejnego przygłupa do listy,
    > który twierdzi, że olej warto często zmieniać:

    Głupszego filmiku wstawić nie mogłeś?
    Popatrz w google co o wymianie oleju pisze prezes(były chyba)Castrola
    A co do mnie jak już personalnie wyjechałes- odkąd mam prawo jazdy to olej
    wymieniałem tylko w dużym fiacie w okolicach 1995 roku
    Bo młody wtedy byłem i głupi

  • 5. Data: 2019-01-21 08:48:49
    Od: p...@g...com

    mam znajomego ktory sie szczycil ze w Insygnii oleju nigdy nie wymienia, prawie 300
    tkm zrobil az turbo padlo zrobil w ASO (bo mowi ze tyle na oleju zaoszczedzil) a 2
    dni pozniej silnik padl i auto poszlo za grosze do tureckiego, teraz nowa Insygnia ma
    serwis punktualnie jak w zegarku :-)

  • 6. Data: 2019-01-21 08:59:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2019 08:48:51 UTC+1 użytkownik
    p...@g...com napisał:
> [...]
    dni pozniej silnik padl i auto poszlo za grosze do tureckiego, teraz nowa Insygnia ma

    Skoro zrobił 300tys km bez wymiany to chyba jednak moje decyzje że oleju nie
    wymieniam złe nie są
    A dla jasności- nie wymieniam nie dla oszczędności- bo baniak oleju Orlen Platinum, w
    Biedronce ostatnio widziałem za chyba 50zł więc oszczędności tu zbytnich nie ma

  • 7. Data: 2019-01-21 09:19:40
    Od: p...@g...com

    --Skoro zrobił 300tys km bez wymiany to chyba jednak moje decyzje że oleju nie
    wymieniam złe nie są

    policzmy: rocznik chyba 2009r czyli ze 3-4 tys eur by wzial ale sie zniknelo, do tego
    koszta naprawy prawie tysiak tez przepadly, zakladajac 122 EUR na wymiane w ASO co
    roku po 10 latach 1200 EUR ledwo wychodzi

    --A dla jasności- nie wymieniam nie dla oszczędności- bo baniak oleju Orlen Platinum,
    w Biedronce ostatnio widziałem za chyba 50zł więc oszczędności tu zbytnich nie ma

    dexos 2 to jeden z tanszych olejow, gdyby kupil na ebay i podjechal do ATU to
    zszedlby do polowy tej ceny (20 olej+ 25 wymiana+ 17 filtr)

    https://www.atu.de/pages/meisterwerkstatt/wartung-se
    rvice/oelwechsel.html

    czyli 600 EUR po 10-ciu latach

    oczywiscie nie kazdy skonczy z utrupionym silnikiem ale uczmy sie na cudzych bledach
    :-)

  • 8. Data: 2019-01-21 14:07:07
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-01-21 o 08:48, p...@g...com pisze:
> [...]
    dni pozniej silnik padl i auto poszlo za grosze do tureckiego, teraz nowa Insygnia ma

    Ja sie nie znam, to podpytam fachowca.
    Silnik padł, to znaczy, że wypadł z samochodu, tak?

  • 9. Data: 2019-01-21 14:14:08
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 21-01-2019 o 08:48, p...@g...com pisze:
> [...]
    dni pozniej silnik padl i auto poszlo za grosze do tureckiego, teraz nowa Insygnia ma

    Przez 300 tys. km nie dolewał nigdy oleju?
    Ale co z tym silnikiem się stało dokładnie? Zatarł się z powodu braku
    oleju? Zepsuł się komputer? ASO źle naprawiło i coś się urwało?

    yabba

  • 10. Data: 2019-01-21 14:43:57
    Od: p...@g...com

    --Przez 300 tys. km nie dolewał nigdy oleju?

    nic sie nie chwalil ze olej bierze choc wolno nie jezdzi

    --Ale co z tym silnikiem się stało dokładnie? Zatarł się z powodu braku
    oleju? Zepsuł się komputer? ASO źle naprawiło i coś się urwało?

    Motorschaden szczegolow nie znam

    co ciekawe byla jaks akcja serwisowa na ta Insignie ale nie wiem czy zrobil

    https://www.handelsblatt.com/auto/test-technik/opel-
    rueckruf-insignia-droht-motorschaden/8534540.html?ti
    cket=ST-1351242-tBFjOyoh2XsYcnuAdF9y-ap5