  • 1. Data: 2011-05-12 10:25:07
    Temat: Dlaczego Visual Studio 2010 jest tu taki tani?
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Witam,

    To nie spam. Chce kupić Visual Studio 2010 professional i trafiłem na
    taką stronkę:
    http://www.buga-soft.com/products/Microsoft-Visual-S
    tudio-2010-Professional.html

    Pytanie:
    Co to za licencja i dlaczego tak tanio? Czytałem FAQ i Terms and Conditions
    i nic nie znalazłem. Jednocześnie nie zaryzykowałbym kupna, bo nie ma
    informacji czy to OEM, BOX, czy cokolwiek.

    Swoją drogą, za tyle to mogę soft kupować :)

    Pozdro.

    M.

  • 2. Data: 2011-05-12 12:32:41
    Temat: Re: Dlaczego Visual Studio 2010 jest tu taki tani?
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Thu, 12 May 2011 12:25:07 +0200, "MarlonB" <z...@w...kon>
    wrote:

> [...]
    >informacji czy to OEM, BOX, czy cokolwiek.
    >
    >Swoją drogą, za tyle to mogę soft kupować :)

    "There's no trick. We simply sell OEM copies of the programs"

    Znaczy, sprzedaja soft ktorego nei maja prawa sprzedawac. Czyli soft
    jest nielegalny

    A.L.

  • 3. Data: 2011-05-12 12:55:06
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "A.L"
    >Czyli soft
    >jest nielegalny

    Oczywiście. Visual Studio jest nielegalne. Pewnie propaguje nazizm.

    --
    \------------------------/
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 4. Data: 2011-05-12 13:25:38
    Od: Tomek Łabuz <j...@g...com>

    W dniu 2011-05-12 14:55, Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "A.L"
    >
    > Oczywiście. Visual Studio jest nielegalne. Pewnie propaguje nazizm.

    nie propaguje ale sprzedaż OEM w ten sposób jest łamaniem licencji i nie
    można tym handlować w ten sposób
    dodatkowe pytanie - czy VS w ogóle występuje w wersji OEM?
    a co do stronki - najczęściej to naciągacze, cena niska, kusisz się,
    wpłacasz kasę kartą i pa pa pieniążki
    oni Ci przysyłają dla picu jakiś numerek, który oczywiście nie działa,
    wysyłasz reklamację, przepraszaja, przysyłają inny... aż któryś może
    zadziała a najcześciej nie... ale złap ich jak to gdzieś zainstalowane w
    kraju, który nawet na mapie nie występuje.... ;)

  • 5. Data: 2011-05-12 14:20:52
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomek Łabuz"
    >nie propaguje ale sprzedaż OEM w ten sposób jest łamaniem licencji i nie
    >można tym handlować w ten sposób

    Pierwsze i zasadnicze pytanie - czym się różni "soft", czyli
    oprogramowanie od egzemplarza tegoż.
    Drugie pytanie - w którym miejscu akceptuje licencję (już nawet
    pomijając zgodność jej zapisów z jakimkolwiek prawem) ktoś, kto w ogóle
    nie instaluje tego oprogramowania.
    Owszem, należy zauważyć, że prawdopodobnie sytuacja prawna, w której
    działa tamten sklep jest inna, niż gdyby działał w Polsce, więc tym
    bardziej jest to zawiłe.

    >a co do stronki - najczęściej to naciągacze, cena niska, kusisz się,
    >wpłacasz kasę kartą i pa pa pieniążki

    A to zupełnie inna bajka.

    --
    \------------------------/

  • 6. Data: 2011-05-12 14:39:58
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-05-12 16:20, Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "Tomek Łabuz"
    >
    > Pierwsze i zasadnicze pytanie - czym się różni "soft", czyli
    > oprogramowanie od egzemplarza tegoż.

    Egzemplarz nie musi występować. Licencja jest prawem, które nie musi
    być związane z żadnym fizycznym bytem.

    > Drugie pytanie - w którym miejscu akceptuje licencję (już nawet
    > pomijając zgodność jej zapisów z jakimkolwiek prawem) ktoś, kto w ogóle
    > nie instaluje tego oprogramowania.

    Pewnie w tym samym, w którym zawiera się umowę sprzedaży licencji.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 7. Data: 2011-05-12 15:32:26
    Od: pravus <t...@g...com>

    On Thu, 12 May 2011 07:32:41 -0500, A.L. wrote:

> [...]
    >
    > "There's no trick. We simply sell OEM copies of the programs"
    >
    > Znaczy, sprzedaja soft ktorego nei maja prawa sprzedawac. Czyli soft

    To raczej drogi piracki soft jest.

    Strona pomocy wygląda tak(bardzo ciekawe tematy):
    http://i.imgur.com/yXWCs.png
    Jedno z proponowanych rozwiązań dla Windows 7:
    http://i.imgur.com/oKQse.png
    Całkiem ciekawe rozwiązanie, link mający potwierdzić legalność naszego
    windowsa prowadzi pod adres widoczny na dole zrzutu. Link do aktywatora
    niedziała ale można znaleść podobną stronę:
    http://i.imgur.com/OLqkn.png
    Bardzo to wszystko podobne.
    Inne rozwiązanie dla CS4(5):
    http://i.imgur.com/AGHqb.png
    http://i.imgur.com/vGNAn.png

  • 8. Data: 2011-05-12 15:43:05
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On May 12, 3:20 pm, Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomek Łabuz"

    > Pierwsze i zasadnicze pytanie - czym się różni "soft", czyli
    > oprogramowanie od egzemplarza tegoż.

    Softu "jako takiego" nie można kupić ani sprzedać. Można kupić
    egzemplarz, można kupić jakieś prawa do robienia tego lub owego z
    softem, jedno i drugie w zależności od kontekstu można określić jako
    "zakup oprogramowania". zasadnicze pytanie brzmi: co właściwie
    nabywasz kupując od tych kolesi?

    > Drugie pytanie - w którym miejscu akceptuje licencję (już nawet
    > pomijając zgodność jej zapisów z jakimkolwiek prawem) ktoś, kto w ogóle
    > nie instaluje tego oprogramowania.

    W tym momencie, w którym nabywa egzemplarze?

    > Owszem, należy zauważyć, że prawdopodobnie sytuacja prawna, w której
    > działa tamten sklep jest inna, niż gdyby działał w Polsce, więc tym
    > bardziej jest to zawiłe.

    Ale właśnie prbole jest taki, że całkiem możliwe, że to, co oni robią,
    jest legalne w Vanuatu (a może nawet i w Polsce), i ty może nawet i
    wpłacając im pieniądze i otrzymując jakiś nośnik czy download nadal
    jesteś w zgodzie z prawem, ale już instalując to oprogramowanie albo
    łamiesz prawo autorskie, albo przynajmniej EULA. CZyli legalnie
    posiadasz kopię, której nie możesz legalnie zainstalować ani używać
    (ani, zapewne, odsprzedać).

    A jakbyś chciał się np. z kolesiami procesować, to sąd raczej nie
    uzna, że miałeś prawo oczekiwać w pełni funkcjonalnego produktu, skoro
    nabyłeś go za ułamek normalnej ceny, czyli w skrócie - caveat emptor.

  • 9. Data: 2011-05-12 18:45:50
    Od: A.L. <l...@a...com>

    Rzniesz glupa?...

    A.L.

  • 10. Data: 2011-05-12 18:46:24
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Thu, 12 May 2011 16:20:52 +0200, Mariusz Kruk
    <M...@e...eu.org> wrote:

    >epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomek Łabuz"
    >
    >Pierwsze i zasadnicze pytanie - czym się różni "soft", czyli
    >oprogramowanie od egzemplarza tegoż.

    Niczym, bo softu sie nie kupuje, kupuje sie tylko licencje

    A.L.