  • 1. Data: 2016-10-24 18:57:08
    Temat: Dlaczego ceny dysków nie spadają?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Szukam HDD 3,5'' 3-4TB i dziwi mnie, że ceny od dwóch lat się nie zmieniają, są
    owszem coraz większe pojemności, ale te to już w ogóle makabrycznie drogie.
    Najtańsza z 3TB to obecnie chyba Toshiba?
    Przy okazji mam pytanie:
    Czy któraś seria dysków przechodzi sama z siebie w stan uśpienia mimo braku wysłania
    komendy przez system (jakiś linuks nasopodobny w wersji netgeara, no akurat nie
    wysyła sleep no bo nie i co netgearowi zrobisz, "EOL")?
    Na dysku mają być głównie multimedia (przede wszystkim filmy odtwarzane 3-4 razy
    dziennie) i bez sensu jest pędzenie tego 24/7 z uwagi zarówno na dodatkowy pobór
    energii, wydzielane ciepło, jak i dodatkowy hałas.
    Nie mam akurat żadnego WD Greena, żeby wypróbować, czy może akurat WD Green (już
    nieprodukowany?) sam z siebie uśnie (w tej chwili siedzi SAMSUNG HD103SI 1TB).

  • 2. Data: 2016-10-24 19:51:58
    Temat: Re: Dlaczego ceny dysków nie spadają?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-24 18:57, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    wysłania komendy przez system
    > (jakiś linuks nasopodobny w wersji netgeara, no akurat nie wysyła sleep no bo nie i

    Jesli masz tam dostęp do shela to poczytaj o hdparm np tu:

    http://askubuntu.com/questions/137577/put-hdds-in-st
    andby-after-x-minutes-using-hdparm-doesnt-work

  • 3. Data: 2016-10-24 21:31:46
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Linuks to nie moja działka niestety, tu jest parę informacji o tym netgearze:
    wiki.openwrt.org/toh/netgear/wndr4700
    www.foxnetlab.com/index.php/16-reviews/96-netgear-wn
    dr4700

    -----

  • 4. Data: 2016-10-28 09:51:08
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2016-10-24 o 18:57, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    nieprodukowany?) sam z siebie uśnie (w tej chwili siedzi SAMSUNG HD103SI 1TB).

    W NASie od Netgeara mam 2 × WD Green 1 TB.
    Netgear normalnie usypia te dyski po ustawionym czasie.
    Był inny problem. Dyski WD Green parkują głowicę po kilku sekundach i
    zaraz odparkowują. W ciągu 1,5 roku nastukało 500 tysięcy
    parkowań/odparkowań. Trzeba przy użyciu specjalnego oprogramowania
    zmienić ustwienia w firmware dysków i wtedy przestaje parkować.

  • 5. Data: 2016-10-28 10:16:12
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Kiedyś nawet RED-y miały ten błąd.
    Ja bym akurat chciał, żeby dysk usypiał (po powiedzmy 20 minutach, czyli 600
    sekundach), ale akurat moja obudowa Netgear nie wysyła takiej komendy (w innej
    obudowie WD dysk Blue usypia pięknie).
    Może po zalogowaniu przez Telnet/SSH dałoby się temu Netgearowi WNDR4700 dodać jakieś
    polecenie, lub dodać i uruchomić jakiś skrypt?
    Szperałem w sieci, ale nie znalazłem ostatecznego rozwiązania.

    -----

  • 6. Data: 2016-10-28 16:55:58
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 28/10/2016 09:16, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    jakieś polecenie, lub dodać i uruchomić jakiś skrypt?
    > Szperałem w sieci, ale nie znalazłem ostatecznego rozwiązania.

    Dostałeś już odpowiedź od Sebastiana - hdparm. Wg. www, którą podałeś
    jest wśród komend tego firmware.

    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 7. Data: 2016-10-28 23:09:48
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    W dniu 2016-10-28 o 10:16, ąćęłńóśźż pisze:
    > po powiedzmy 20 minutach, czyli 600 sekundach

    Hm?
    Nie wymagaj od sprzętu aż tak dalece posuniętego... rozdwojenia jaźni.

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"

  • 8. Data: 2016-10-29 07:47:57
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    ;-)))

    -----

  • 9. Data: 2016-10-29 19:30:15
    Od: Podmiot liryczny <u...@m...pl>

    W dniu 28.10.2016 o 10:16, ąćęłńóśźż pisze:

    > Ja bym akurat chciał, żeby dysk usypiał (po powiedzmy 20 minutach, czyli 600
    sekundach)

    Niemożliwe, chyba, że wrócisz na ziemię ze swojej czasoprzestrzeni...

    LPPL

  • 10. Data: 2016-10-30 10:25:35
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Od razu widać, żeś nie wędkarz, to były taaaaakie sekundy ;-))

    -----