eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Dlaczego plug-iny są cięższe?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 27

  • 1. Data: 2020-03-19 09:23:42
    Temat: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: $tipa <s...@w...pl>

    Ja tam laik jestem i nie mogę zrozumieć, czemu dołożenie do hybrydy
    wtyczki i jakiegoś przetwornika, coby baterie ładowały się nie tylko od
    silnika, sprawia, że taka hybryda jest 100 kg cięższa niż ta bez wtyczki.

    $tipa


  • 2. Data: 2020-03-19 09:37:20
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 19.03.2020 o 09:23, $tipa pisze:
    > Ja tam laik jestem i nie mogę zrozumieć, czemu dołożenie do hybrydy
    > wtyczki i jakiegoś przetwornika, coby baterie ładowały się nie tylko od
    > silnika, sprawia, że taka hybryda jest 100 kg cięższa niż ta bez wtyczki.
    >

    A to nie jest tak, że hybryda zwykła to ma akumulatory pozwalające na
    przejechanie 5 km, bo i tak zaraz włącza się silnik spalinowy, a hybryda
    z wtyczką jednak przejedzie 40 km na samym prądzie?

    MJ



  • 3. Data: 2020-03-19 09:45:32
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-03-2020 o 09:23, $tipa pisze:
    > Ja tam laik jestem i nie mogę zrozumieć, czemu dołożenie do hybrydy
    > wtyczki i jakiegoś przetwornika, coby baterie ładowały się nie tylko od
    > silnika, sprawia, że taka hybryda jest 100 kg cięższa niż ta bez wtyczki.

    Bo ma 10 razy większą i cięższą baterię i ładowarkę.


  • 4. Data: 2020-03-19 09:48:11
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-03-2020 o 09:37, Michal Jankowski pisze:
    > W dniu 19.03.2020 o 09:23, $tipa pisze:
    >> Ja tam laik jestem i nie mogę zrozumieć, czemu dołożenie do hybrydy
    >> wtyczki i jakiegoś przetwornika, coby baterie ładowały się nie tylko
    >> od silnika, sprawia, że taka hybryda jest 100 kg cięższa niż ta bez
    >> wtyczki.
    >>
    >
    > A to nie jest tak, że hybryda zwykła to ma akumulatory pozwalające na
    > przejechanie 5 km, bo i tak zaraz włącza się silnik spalinowy,

    Dokładnie tak jest.
    Takie hybrydy to czysta ściema, wykorzystująca nędzne procedury
    testowania zużycia paliwa - do niczego innego się nie nadaje i na nic
    innego nie wpływa.

    Plugin zresztą też to dotyczy.

    Gdyby testy rozpoczynali z pustym akumulatorem, to wyniki wychodziłyby
    prawdziwe - tzn. niewiele się różniące od zwykłych spaliniaków.


  • 5. Data: 2020-03-19 10:02:23
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello $tipa,

    Thursday, March 19, 2020, 9:23:42 AM, you wrote:

    > Ja tam laik jestem i nie mogę zrozumieć, czemu dołożenie do hybrydy
    > wtyczki i jakiegoś przetwornika, coby baterie ładowały się nie tylko od
    > silnika, sprawia, że taka hybryda jest 100 kg cięższa niż ta bez wtyczki.

    Bo ładowalna hybryda, żeby miała sens, powinna mieć większy akumulator
    niż zwykła hybryda.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 6. Data: 2020-03-19 10:21:38
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 19 Mar 2020 09:23:42 +0100, $tipa

    > Ja tam laik jestem i nie mogę zrozumieć, czemu dołożenie do hybrydy
    > wtyczki i jakiegoś przetwornika, coby baterie ładowały się nie tylko od
    > silnika, sprawia, że taka hybryda jest 100 kg cięższa niż ta bez wtyczki.

    <facepalm> :P

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 7. Data: 2020-03-20 06:58:31
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 19.03.2020 o 08:48, Cavallino pisze:
    > W dniu 19-03-2020 o 09:37, Michal Jankowski pisze:
    >> W dniu 19.03.2020 o 09:23, $tipa pisze:
    >>> Ja tam laik jestem i nie mogę zrozumieć, czemu dołożenie do hybrydy
    >>> wtyczki i jakiegoś przetwornika, coby baterie ładowały się nie tylko
    >>> od silnika, sprawia, że taka hybryda jest 100 kg cięższa niż ta bez
    >>> wtyczki.
    >>>
    >>
    >> A to nie jest tak, że hybryda zwykła to ma akumulatory pozwalające na
    >> przejechanie 5 km, bo i tak zaraz włącza się silnik spalinowy,
    >
    > Dokładnie tak jest.
    > Takie hybrydy to czysta ściema, wykorzystująca nędzne procedury
    > testowania zużycia paliwa - do niczego innego się nie nadaje i na nic
    > innego nie wpływa.
    >
    > Plugin zresztą też to dotyczy.
    >
    > Gdyby testy rozpoczynali z pustym akumulatorem, to wyniki wychodziłyby
    > prawdziwe - tzn. niewiele się różniące od zwykłych spaliniaków.

    takie testy to ogólnie są do bani...
    z drugiej strony co mnie interesuje zużycie paliwa z pustym aku jeśli
    taki będę miał 4 razy w roku?

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz


  • 8. Data: 2020-03-20 07:26:35
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-03-2020 o 06:58, ddddddddddddd pisze:

    >> Takie hybrydy to czysta ściema, wykorzystująca nędzne procedury
    >> testowania zużycia paliwa - do niczego innego się nie nadaje i na nic
    >> innego nie wpływa.
    >>
    >> Plugin zresztą też to dotyczy.
    >>
    >> Gdyby testy rozpoczynali z pustym akumulatorem, to wyniki wychodziłyby
    >> prawdziwe - tzn. niewiele się różniące od zwykłych spaliniaków.
    >
    > takie testy to ogólnie są do bani...
    > z drugiej strony co mnie interesuje zużycie paliwa z pustym aku jeśli
    > taki będę miał 4 razy w roku?

    Ale te testy nie są dla Ciebie, tylko do wyznaczenia ile smrodzi dany model.
    Więc powinny być robione w najgorszych możliwych warunkach, czyli w tym
    przypadku przy założeniu nienaładowanego aku.



  • 9. Data: 2020-03-20 11:53:19
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 20.03.2020 o 06:26, Cavallino pisze:
    >>
    >> takie testy to ogólnie są do bani...
    >> z drugiej strony co mnie interesuje zużycie paliwa z pustym aku jeśli
    >> taki będę miał 4 razy w roku?
    >
    > Ale te testy nie są dla Ciebie, tylko do wyznaczenia ile smrodzi dany
    > model.
    > Więc powinny być robione w najgorszych możliwych warunkach, czyli w tym
    > przypadku przy założeniu nienaładowanego aku.

    ok, myślałem że chodzi o testy zużycia paliwa a nie co2. Tylko nadal bez
    sensu byłoby testować tylko z rozładowanymi aku - bo wtedy wiadomo że to
    tylko silnik spalinowy z dodatkową masą albo nawet dodatkowym zużyciem
    na ładowanie baterii - jednak jak ktoś kupuje plugin, to zwykle nie po
    to, żeby jej nie ładować z gniazdka

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz


  • 10. Data: 2020-03-20 12:01:49
    Temat: Re: Dlaczego plug-iny są cięższe?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 20 Mar 2020 10:53:19 +0000, ddddddddddddd

    > ok, myślałem że chodzi o testy zużycia paliwa a nie co2. Tylko nadal bez
    > sensu byłoby testować tylko z rozładowanymi aku - bo wtedy wiadomo że to
    > tylko silnik spalinowy z dodatkową masą albo nawet dodatkowym zużyciem
    > na ładowanie baterii - jednak jak ktoś kupuje plugin, to zwykle nie po
    > to, żeby jej nie ładować z gniazdka

    A jednak na zachodzie kupowali pluginy tylko po to by dostać dotacje, a
    wcale ich nie ładowali -- tylko korzystali jak ze zwykłych hybryd. Chore,
    ale prawdziwe.

    Jeśli zaś chodzi o hybrydy, to w przypadku mojego Outlandera PHEV ma on w
    mieście, w trybie czysto hybrydowym (tj. bez naładowanej baterii), niższe
    zużycie niż odpowiednik spalinowy (ze skrzynią CVT) o 3-4L/100km. Także
    twierdzenie że to bez sensu jest, jeśli chodzi o emisję, jest bez sensu. :P
    W moim przypadku, gdy jeszcze ładuję baterie, spalam <2L/100kmw zimie (bo
    się spaliniak załącza nawet na pełnych bateriach żeby kabinę dogrzać) i
    <1L/100 w lato.

    --
    Pozdor
    Myjk

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: