  • 1. Data: 2018-04-25 10:46:19
    Temat: Dlaczego samochody są drogie
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Tak a propo dyskusji o cenach samochodów elektrycznych i nie tylko,
    jest taki filmik Zachara, film taki sobie ale dyskusja pod ciekawa
    http://joemonster.org/filmy/90424/Dlaczego_nowe_auta
    _sa_takie_drogie_

    dla nieklikających, wnętrze samochodu jest jednym z najgorszych
    środowisk dla wszelkich elementów mechanicznych, kurz, wilgoć,
    temperatury, kremy z palców, środki myjące itp.
    Z tego powodu zaprojektowanie guzika elektrycznego z wdrożeniem
    produkcji trwa 2-2,5 roku, kosztuje w ch..j i mimo że firma korzysta z
    gotowych "klocków" to i tak każdy projekt robią "od nowa" i robią nowe
    matryce, projektują linię produkcyjną.
    Robią to oczywiście wyspecjalizowane firmy które tylko tym się zajmują.
    --
    Pozdr
    Janusz

  • 2. Data: 2018-04-25 12:06:16
    Temat: Re: Dlaczego samochody są drogie
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 25 Apr 2018 10:46:19 +0200, Janusz

    > Tak a propo dyskusji o cenach samochodów elektrycznych i nie tylko,

    No dobrze, ale popatrz sobie na takiego Mitsu I-MiEV. Tam jest pięć guzików
    na krzyż, kierownica, manetki, stacyjka, drzwi (z przyciskami) to wszystko
    pozbierane z innych modeli producenta. Tymczasem w 2011 to auto kosztowało
    160 tys. podczas gdy z fabyki wyjeżdżało ponoć poniżej 40. Ja rozumiem że
    auto to nie jest prosty proces, po tym filmie jeszcze lepiej to widać, lae
    tak czy siak ceny, szczególnie aut elektrycznych, to jakaś paranoja.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2018-04-25 12:44:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-25 o 12:06, Myjk pisze:
> [...]
    > auto to nie jest prosty proces, po tym filmie jeszcze lepiej to widać, lae
    > tak czy siak ceny, szczególnie aut elektrycznych, to jakaś paranoja.

    Ależ ja się z Tobą zgadzam, wiele firm czy ludzi ponosi fantazja a
    jelenie zawsze się
    znajdą, ile razy przeglądałeś aukcje i widziałeś cenę z czapy? :)
    Z drugiej strony patrząc na film i dyskusję proste rzeczy które nam się
    takie wydają
    wcale takie proste nie są, tam ktoś wspomniał o certyfikatach i
    wymaganiach jakie muszą
    takie guziki spełniać aby przy np: wypadku firma nie poszła z torbami,
    to wszystko kosztuje, czas, ludzie i pieniądze.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 4. Data: 2018-04-25 13:33:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 25 Apr 2018 12:44:21 +0200, Janusz

    > Ależ ja się z Tobą zgadzam, wiele firm czy ludzi ponosi fantazja a
    > jelenie zawsze się znajdą,

    Zatem wracając do poprzedniej dyskusji, jaką znajdujesz przyczynę wysokiej
    ceny? W samo łapanie jeleni nie wierzę, gdy obniżając cenę mogliby zarobić
    znacznie więcej.

> [...]
    > o certyfikatach i wymaganiach jakie muszą takie guziki spełniać aby przy
    > np: wypadku firma nie poszła z torbami, to wszystko kosztuje, czas,

    Ale też zaznaczali, że przycisk wraz z certyfikatem jest własnością firmy
    zamwiającej, zatem mogą jeden opracowany przycisk wykorzystywać
    wielokrotnie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2018-04-25 13:46:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-04-25 o 13:33, Myjk pisze:
> [...]
    > ceny? W samo łapanie jeleni nie wierzę, gdy obniżając cenę mogliby zarobić
    To jest ciekawe pytanie, chyba działa tutaj mechanizm jak ze wszystkimi
    nowościami
    że są po prostu drogie. Ale dlaczego to nie wiem.

    > Ale też zaznaczali, że przycisk wraz z certyfikatem jest własnością firmy
    > zamwiającej, zatem mogą jeden opracowany przycisk wykorzystywać
    > wielokrotnie.
    Ale projekt i tak muszą robić pod klienta jak w filmie powiedzieli,
    matryce, linie
    produkcyjną, nazbiera się. Wiele więcej się nie dowiemy bo wchodzimy w
    obszar tajemnic firmy którymi na pewno się nie podzieli, stąd tak wiele
    ogólników
    w filmie.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 6. Data: 2018-04-25 13:53:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-04-25 o 13:33, Myjk pisze:
    > Wed, 25 Apr 2018 12:44:21 +0200, Janusz

    Wiele z tego jest juz opanowane, wiec nie trzeba na nowo szukac
    odpowiednich materialow ... ale te materialy tez nie sa za darmo ...

    Hm, jesli zamowienie obejmowalo zaprojektowanie, to troche mnie to
    dziwi.

    >Ale projekt i tak muszą robić pod klienta jak w filmie powiedzieli,
    >matryce, linie produkcyjną, nazbiera się.

    akurat formy do wtryskarek maja swoja zywotnosc - iles tam sztuk
    zrobia, a potem trzeba nowa forme.
    Formy sa drogie glownie z uwagi na wykonanie, wiec zmiana typu nie
    jest az tak bardzo kosztowna.

    Tak czy inaczej - mnostwo ludzi przy takim projekcie samochodu musi
    pracowac.

    J.

  • 7. Data: 2018-04-25 15:37:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Iles tam sztuk to np 20 milionow wtryskow. Formy nie sa drogie w przeliczeniu na
    wtrysk. Formy bardzo stanialy jak weszly do produkcji obrabiarki cnc. W formach
    robocizna byla najdrozsza. Jak robi maszyna 24godziny na dobe przez siedem dni w
    tygodniu to zrobilo sie taniej.

  • 8. Data: 2018-04-25 17:54:28
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-04-25 o 10:46, Janusz pisze:
> [...]
    > matryce, projektują linię produkcyjną.
    > Robią to oczywiście wyspecjalizowane firmy które tylko tym się zajmują.

    Laptopy, komputery firmowe ... też kiedyś były drogie

  • 9. Data: 2018-04-25 19:57:40
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 25.04.2018 o 10:46, Janusz pisze:
    > Tak a propo dyskusji o cenach samochodów elektrycznych i nie tylko,

    Jak drogie jak _opla corse_ - http://tata.polmozbyt.olsztyn.pl/ - z
    fabryki z 3 letnią gwarancją masz w cenie 22 tys zł. Ile Twoim zdaniem
    cena jest naciągnięta na jeleni?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2018-04-25 20:18:33
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Jak drogie jak _opla corse_ - http://tata.polmozbyt.olsztyn.pl/ - z
    > fabryki z 3 letnią gwarancją masz w cenie 22 tys zł.

    Kto powiedział że to Corsa, a nie nędzna podróba tylko podobna z wyglądu?