  • 1. Data: 2018-11-23 12:00:47
    Temat: Dlaczego sprowadzamy ludzi zamiast roboty?
    Od: s...@g...com

    U chińczyka mini drukarkę 3d można już za 300 solarów kupić,
    Komputery o mocy obliczniowej przewyższającej te co wysłały apollo
    na księżyc można kupić w cenie złomu.
    Dwa lata temu byłem na targach i widziałem urządzenie które
    z półproduktów robiło worki na śmieci.
    I ładnie pakowało w ruloniki jakie widać w sklepie.
    Po drogach jeżdża autonomiczne pojazdy
    (jakieś tam wypadki się zdarzają ale mniejsza o to).
    Komputer z człowiek wygrał w szachy dawno temu.
    Co jakiś czas czytam co to będzie jak roboty ludzi zastąpią ludzi.
    I z czego ci ludzie będą żyć.
    Jak jeszcze do technikum choodziłem to byłem w Bielsku w fabryce fiata
    gdzie "samo się robiło"

    No i coś mi tu się nie zgadza.
    Angela zaprosiłą uchodżców z Afryki żeby im pomóc.
    Chociaż niektórzy mówią że to ma być tania siła robocza.

    No a Polski rządz oficjalnie chce sprowadzić ze wschodu ludzi
    bo brakuje rąk do pracy.

    wiec zadaje sobie pytanie
    skoro nasza gospodarka od 20 stawia na inowacyjność
    to dlaczego mamy sprawdzać ludzi a nie roboty?

    toż nawet na allegro można kupić za 100 kzł robota lekko używanego

    https://allegro.pl/kategoria/maszyny-i-urzadzenia-au
    tomatyka-przemyslowa-121338?string=robot%20przemys%C
    5%82owy&order=m&bmatch=baseline-n-com-1-1-1123

  • 2. Data: 2018-11-23 12:31:20
    Temat: Re: Dlaczego sprowadzamy ludzi zamiast roboty?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik suryga napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >U chińczyka mini drukarkę 3d można już za 300 solarów kupić,

    A produkt z niej dobry ?

    Bo wiesz - wtryskarka zrobi w 30s to co drukarka 3D w godzine.

    >Co jakiś czas czytam co to będzie jak roboty ludzi zastąpią ludzi.
    >I z czego ci ludzie będą żyć.

    Limes inferior :-)

> [...]

    >wiec zadaje sobie pytanie
    >skoro nasza gospodarka od 20 stawia na inowacyjność
    >to dlaczego mamy sprawdzać ludzi a nie roboty?

    Nie wszystko sie latwo robotyzuje.

    No i roboty kosztuja, a nasz przemysl ma maly kapital.

    No i ... kto ci emeryture zaplaci ? Lepiej sprowadzic ludzi :-)

    >toż nawet na allegro można kupić za 100 kzł robota lekko używanego
    >https://allegro.pl/kategoria/maszyny-i-urzadzenia-a
    utomatyka-przemyslowa-121338?string=robot%20przemys%
    C5%82owy&order=m&bmatch=baseline-n-com-1-1-1123

    ale na lekko uzywanego kredytu nie dostaniesz, poza tym to jakies 2
    lata pracy robotnika malo wykwalifikowanego.
    A za 2 lata ten lekko uzywany robot moze wymagac remontu :-)

    Poza tym on ci wszystkiego nie zrobi.
    Tym niemniej maszyn automatycznych coraz wiecej w kraju widac.

    Ostatnio slyszalem o pozytywnym wplywie takiego robota - starzy
    pracownicy zaczeli sie bardziej przykladac do roboty i jakos rzadziej
    mowia o podwyzce :-)

    J.

  • 3. Data: 2018-11-23 13:06:07
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    Pytasz o postęp , a to nie takie proste wybrać wynalazki naprawdę warte
    fatygi.
    Wiele nowości ma bardzo złe skutki czasem odległe.
    Weź takie buteli plastikowe: w komunie nieistniały. Czy komuniści nie
    wiedzieli, że na zahodzie istnieją?
    Wiedzieli, ale widzieli też śmieci.
    W komunie nie było śmieci.
    Czy teraz zdecydowałbyś się na masowe wycofanie plastiku?
    Ja nie , bo mniej noszenia, ale trudno jednak komunie nie pszyznać tu racji.

    Ale okna plastiki, według mnie mogły by nie istnieć.
    Drewniane lepsze, też bym kupiła plastiki, ale tylko ze względu na cenę.
    Jak by nie było plastiku na rynku z zadowoleństwem i bez gadania kupiła bym
    drewniane.
    Łatwo w takim wywiercić dziurę pod antenę, solidnie zszywaczem pszymocować
    siatkę na komary itp.
    Od plastikuw wszystko zaraz odpadnie, a i mikroklimat, i bezpieczeństwo na
    wypadek pożaru gorsze.

    A taki magiel, nigdy w nim nie byłam, ale na szczęście wyszedł z mody.

    A transport?
    Teraz mnustwo ludzi ma auta, i mamy mnustwo smogu.
    W komunie było postawione na transport masowy i było wiadomo że klimat w
    mieście gorszy,
    ale nie było pszekraczania norm 10 lub 15 razy jak popszedniej zimy.
    A w tę zimę nie będzie lepiej . 6, 7 razy już było.

    To samo z budownictwem. Po 89 każdy maży o własnym domu.
    W komunie stawiano na blokowiska łatwe w ogżaniu.
    Perspektywicznie smog byłby dużo mniejszy.
    Indywidualne ogżewanie prdukuje smog z 2 pszyczyn:
    nikt nie pilnuje tego co kto wsadzi do pieca,
    a i nawet jak jest "czyste", na gaz, to produkuje duże ilości smogu,
    bo jest niewydajne, bo duże straty, bo mała objętość domu jednorodzinnego.

    A drukarka 3d? Po co komu indywidulnie: do wydrukowania kolta, albo auta?
    :)

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 4. Data: 2018-11-23 13:06:20
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 23 listopada 2018 12:32:14 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik suryga napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A produkt z niej dobry ?
    >
    > Bo wiesz - wtryskarka zrobi w 30s to co drukarka 3D w godzine.
    Ale mi chodzi o to że są możliwości techniczne

    > Nie wszystko sie latwo robotyzuje.
    pod wzgledem manualnym roboty stoją na wyższym poziomie
    brakuje im chyba tylko "inteligencji" no ale jak sa autonomiczne samochody

    > No i roboty kosztuja, a nasz przemysl ma maly kapital.
    A niemiecki?

    > No i ... kto ci emeryture zaplaci ? Lepiej sprowadzic ludzi :-)
    Gates chce opodatkować roboty:)
> [...]
    > lata pracy robotnika malo wykwalifikowanego.
    > A za 2 lata ten lekko uzywany robot moze wymagac remontu :-)
    ale może pracować powiedzmy 20 godzin na dobę

    > Poza tym on ci wszystkiego nie zrobi.
    np?

  • 5. Data: 2018-11-23 13:51:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stokrotka" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >Wiele nowości ma bardzo złe skutki czasem odległe.
    >Weź takie buteli plastikowe: w komunie nieistniały. Czy komuniści nie

    G* tam. Smieci ich najmniej obchodzily.
    Po prostu - mielismy fabryke butelek szklanych, a nie mielismy
    plastikowych :-)

    A czy nie wiedzieli ze na zachodzie istnieja ... one dosc pozno
    weszly.
    Komuna juz chyba byla u schylku.

    Zachod policzyl, ze taka butelka plastikowa mniej energii potrzebuje
    niz szklana, nawet wielorazowego uzytku.
    A komuna pewnie policzyla, ze surowcem jest ropa, a ropa droga.

    >W komunie nie było śmieci.

    No jak nie bylo ? Byly tak samo jak teraz.

    A na tych smieciach m.in. pelno szklanych butelek, bo komuna miala
    wieczne problemy ze skupem.
    Komuna upadla, a problemy skupu sie zwiekszyly :-)

    >Czy teraz zdecydowałbyś się na masowe wycofanie plastiku?
    >Ja nie , bo mniej noszenia, ale trudno jednak komunie nie pszyznać tu
    >racji.

    To jest kwestia szerszego spojrzenia.
    Butelka jednorazowa ... ale jak ja spalic w miejskiej
    elektrocieplowni, to wychodzi na to, ze ropa posluzyla nam dwa razy.

    >Ale okna plastiki, według mnie mogły by nie istnieć.
    >Drewniane lepsze,

    Ale w czym lepsze ?
    Plastikowe okna IMO dobre sa, tzn uzytkowo patrzac, bez wnikania w
    ekologie.
    Chyba lepsze od drewnianych, choc nowoczene drewniane tez dobre.

    Problemem jest IMO, ze one sa z PCW ... to sie zle spala, bo zawiera
    chlor.
    Wiec wymaga osobnego recyklingu. Akurat okna sie zmienia na tyle
    rzadko, ze mozna by ten recykling zorganizowac.

    A moze sie myle i nie ma problemu ze spalaniem lub segregacja ...

    >Jak by nie było plastiku na rynku z zadowoleństwem i bez gadania
    >kupiła bym
    drewniane.
    >Łatwo w takim wywiercić dziurę pod antenę,

    W plastiku tez latwo, w stalowej ramie w srodku troche gorzej.

    >solidnie zszywaczem pszymocować siatkę na komary itp.
    >Od plastikuw wszystko zaraz odpadnie,

    Trzeba lepszy klej :-)

    >A transport?
    >Teraz mnustwo ludzi ma auta, i mamy mnustwo smogu.

    A nie mniej niz dawniej ?
    Zniknely dymiace Stary i Krazy, zniknely dymiace Jelcze ...

    >W komunie było postawione na transport masowy i było wiadomo że
    >klimat w mieście gorszy,
    >ale nie było pszekraczania norm 10 lub 15 razy jak popszedniej zimy.

    Teraz mowia, ze to wina piecow na wegiel.
    A przeciez za komuny bylo ich wiecej.

    >To samo z budownictwem. Po 89 każdy maży o własnym domu.
    >W komunie stawiano na blokowiska łatwe w ogżaniu.

    Bynajmniej. Niewiele sie zmienilo.
    Za komuny tez kazdy marzyl ... niewielu bylo stac, choc to bardziej
    kwestia organizacyjna niz finansowa byla.
    Dzis tez nie wszystkich.
    We Wroclawiu mieszkania buduja sie jak glupie ... ale IMO mniejsze niz
    za schylku komuny.

    A blokowiska z komuny - wielka plyta, slabo izolowana - i wcale nie
    taka latwa w ogrzaniu.
    Ale wegiel tani :-)

    No i duze miasta mialy siec cieplownicza, a mniejsze to niekoniecznie
    ... dzis tak samo.

    J.

  • 6. Data: 2018-11-23 14:14:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik suryga napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:
    >Ale mi chodzi o to że są możliwości techniczne

    >pod wzgledem manualnym roboty stoją na wyższym poziomie
    >brakuje im chyba tylko "inteligencji" no ale jak sa autonomiczne
    >samochody

    I 40 lat pracowano, zeby samochod mogl zaczac jezdzic.

    To kto zaplacic za 10 lat pracy programistow, zeby robot mogl np
    wymieniac detal w tokarce ?

    >A niemiecki?

    A niemiecki sie w wielu miejscach zrobotyzowal, a w innych ciagle
    ludzie lepsi.

    No i oni maja swoj NRD, gdzie pracownik tanszy, i pewnie jeszcze ulga
    podatkowa jest.

    >Gates chce opodatkować roboty:)

    To je biznesman postawi w kraju, gdzie nie ma takich durnych pomyslow.
    Albo na statku zamontuje :-)

> [...]
    > A za 2 lata ten lekko uzywany robot moze wymagac remontu :-)
    ale może pracować powiedzmy 20 godzin na dobę

    A to bys sie musial po fabrykach przejsc, co ci ludzie tam robia.

    Np w jednej pracownik stoi i wymienia detale w dwoch obrabiarkach CNC.
    Robot tego nie zrobi, bo ma za maly zasieg - trzeba dwoch.
    Ja ma odkladac do skrzynki, to trzeba to osobno zaprogramowac.
    Jak sie detal do obrobki w skrzynce przewroci, to trzeba robotowi
    kamerke ze sprytnym programem.

    Jak sie skrzynka zapelni, to nie pojedzie zdac do magazynu itp.

    Obicia/tapicerki na fotel tez nie naciagnie.
    Ani go nie uszyje.
    Ani nie wykroi - choc tu sa lepsze maszyny.

    Ostatnio slyszalem, ze taki robocik jest uzywany do ukladania workow
    na paletach.
    Bo jak worek ma 25kg, to juz z ludzmi zaczynaja sie klopoty - robic im
    sie za psie pieniadze nie chce, podwyzek by chcieli, a duzo za taka
    prace nie zaplacisz, po paru latach kregoslupy bola, wiec zaczynaja
    sie zwolnienia lekarskie ... a robot zap* 24h/dobe ... az mu sie
    przekladnia zuzyje :-)

    J.

  • 7. Data: 2018-11-23 15:02:16
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    Pszedżeźniasz się, a mało sensu w tym co piszesz.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 8. Data: 2018-11-23 15:09:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-11-23 o 12:31, J.F. pisze:
    > Użytkownik suryga  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Limes inferior :-)

    W Limes Inferior było genialnie :)
    Coś w tym rodzaju:

    Jakaś firma wykonała androidy (roboty człekopodobne) do seksu.
    Były osobniki męskie i żeńskie.
    Ktoś wpadł na pomysł, aby zaprezentować ich działanie poprzez
    "połączenie" i "wspólną pracę" robota męskiego i żeńskiego.
    Konkluzja była mniej-więcej taka: skoro już nawet same roboty ze sobą
    mogą się piep***, to po co, u licha, są jeszcze ludzie?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2018-11-24 06:03:38
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Nie sprowadzamy ludzi. Co najwyżej jesteśmy większymi albo mniejszymi kutasami jak
    sami przychodzą i potrzebują naszej łaski żeby ich wpuścić albo dać pozwolenie na
    pracę.

    A jak roboty same przyjdą, to ratuj się kto może. tiny.pl/thgw3

  • 10. Data: 2018-11-24 21:41:03
    Temat: Re: Dlaczego sprowadzamy ludzi zamiast zagonić 90% urzędników do roboty?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-11-23 o 12:00, s...@g...com pisze:

    > wiec zadaje sobie pytanie
    > skoro nasza gospodarka od 20 stawia na inowacyjność
    > to dlaczego mamy sprawdzać ludzi a nie roboty?

    Jak w temacie.
    Tylko czy byli by innowacyjni?