  • 121. Data: 2018-12-04 16:13:03
    Temat: Re: Dlaczego sprowadzamy ludzi zamiast roboty?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:1JuND.625597$2...@f...ams1...
    On 2018-12-04, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >No to może wyszło, że tak jednak taniej lub wydajniej lub
    >potencjalnie
    >bezpieczniej?

    Jak widze w tym drugim filmie pracownika wchodzacego miedzy polowki
    wtryskarki, to jak najbardziej wydaje mi sie, ze bezpieczniej :-)
    I pewnie wydajniej, bo robot wyciagnie zaraz jak to bedzie mozliwe,
    bez tego wchodzenia, wiec zaoszczedzi pare sekund.

    A jak widze jak robot trzyma kosz w gorze ... chyba go chlodzi :)

    >Bo to rozbudowane przykłady, ale tak nie musi być.

    Ale tak jest. Potrzebowali ukladac palety i tak sobie zrobili.
    Myslisz, ze celowo skomplikowali ?

    Oczywiscie mozna prosciej - dwoch ludzi, albo nawet jeden silny i
    bedzie ukladal :-)

    >Widziałem, jest tego faktycznie kupa.

    >Ale to nie zmienia faktu, że jest to niepotrzebne i można zrobić
    >prosty
    >automat.

    Automat wcale nie taki prosty.
    A potem sie okaze, ze prosto, wziac gotowego robota :-)

    >Opłacalny niekoniecznie oznacza technicznie optymalny :)

    W kazdym badz razie tanszy niz pracownik :-)

    J.

  • 122. Data: 2018-12-05 00:27:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-04, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup
    > A jak widze jak robot trzyma kosz w gorze ... chyba go chlodzi :)

    Albo czeka aż ludź skończy obrabiac wcześniejszy kubeł.

    > Ale tak jest. Potrzebowali ukladac palety i tak sobie zrobili.
    > Myslisz, ze celowo skomplikowali ?

    To są linie, które paletują z szybkościami trochę wiekszymi niż wyrobi
    się tani robot. A dla mniejszych prędkości taniej jest dać taniego
    robota.

    --
    Marcin

  • 123. Data: 2018-12-05 05:09:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 04 Dec 2018 23:27:56 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Albo czeka aż ludź skończy obrabiac wcześniejszy kubeł.

    Watpie.

    > To są linie, które paletują z szybkościami trochę wiekszymi niż wyrobi
    > się tani robot.

    Szybko ... ale czy tym tasmociagiem daje sie poruszac szybciej niz
    ramieniem ?

    https://www.youtube.com/watch?v=pbRR4MROnNg
    https://www.youtube.com/watch?v=Gnon4bJHucA

    Zenek ma chyba racje - widze ze jest kategoria "paletizing robot".
    tylko nie wiadomo - tanszy bo malo precyzyjny, czy drozzy bo szybki

    > A dla mniejszych prędkości taniej jest dać taniego robota.

    Albo dwa roboty :-)

    P.S. https://www.youtube.com/watch?v=_lH2snLVO7w

    Roboty, automatyczne wozki ... a z tylu Murzyn podklada pudla robotowi
    :-)
    O co tu chodzi ? Robot rowniej uklada, czy palety zbyt wysokie ?

    PPS. Kielbaski
    https://www.youtube.com/watch?v=aPTd8XDZOEk

    Ale czemu tak, a nie jakies proste urzadzenie do ustawiania kielbasek?

    Samo ustawianie nie wystarcza ?
    https://www.youtube.com/watch?v=Q3BA_0g7wV0

    J.

  • 124. Data: 2018-12-05 08:08:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-12-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Watpie.

    To źle. Przeciez widac na filmie, że na tasmociagu jest juz jeden, a
    wcześniejszy ludź obrabia.

    > Szybko ... ale czy tym tasmociagiem daje sie poruszac szybciej niz
    > ramieniem ?

    Pewnie tak, ale nie tylko o ruchy chodzi a pewnie też o odległości. Poza
    tym ramie jest jedno, a tasmociąg to stół i podajnik. Oba niezależne.

> [...]
    >
    > Zenek ma chyba racje - widze ze jest kategoria "paletizing robot".
    > tylko nie wiadomo - tanszy bo malo precyzyjny, czy drozzy bo szybki

    Jasne że jest. Tańszy bo masowy. Pewnie paletizing we chwytaku i
    oprogramowaniu. Reszta MZ standard. Mamy ze dwa stanowiska odlewnicze na
    takich (wizualnie) robotach.

    > Albo dwa roboty :-)

    Się pobiją.

> [...]
    >:-)
    > O co tu chodzi ? Robot rowniej uklada, czy palety zbyt wysokie ?

    Robot ma zapewne zaprogramowane podniesie z taśmy, a do tasmy tez trzeba
    jakoś dostarczyć skoro najwyraźniej nie jest to cześć produkcji. A to co
    dostarczają nie jest pewnie poukładana i pan robot by zgłupiał.

    > PPS. Kielbaski
    > https://www.youtube.com/watch?v=aPTd8XDZOEk
    >
    > Ale czemu tak, a nie jakies proste urzadzenie do ustawiania kielbasek?
    > Samo ustawianie nie wystarcza ?

    Bo jest więcej Tobie podobnych, bezkrytycznych maniaków robotyzacji. Ale
    po prawdzie mylę, że moze to być zwyczajnie linia bardziej uniwersalna i
    łatwiej miec kilka zestawów programów dla tych robotów, niż
    mechanicznych zestawów sortujących.

    > https://www.youtube.com/watch?v=Q3BA_0g7wV0

    Hehe. Ale dużo tych robotów.

    --
    Marcin

  • 125. Data: 2018-12-05 15:56:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2018-12-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >To źle. Przeciez widac na filmie, że na tasmociagu jest juz jeden, a
    >wcześniejszy ludź obrabia.

    Zmiescilby sie i drugi.
    Poza tym kladzie na tasmociag jak pierwszy jeszcze calkiem nie zjechal
    ... ale moze tak ma byc i moze gdzies tam maja czujnik.

    Mysle jednak, ze to po prostu taki cykl.

    >Pewnie tak, ale nie tylko o ruchy chodzi a pewnie też o odległości.
    >Poza

    Odlegosci wygladaja IMO dobrze - niezbyt duza ta paleta, pasuje do
    robota.

    >tym ramie jest jedno, a tasmociąg to stół i podajnik. Oba niezależne.

    wydaje mi sie jednak, ze szybciej poruszaliby ramieniem robota niz
    tasmociagiem, wiec to raczej nie w tym problem.

    >Jasne że jest. Tańszy bo masowy. Pewnie paletizing we chwytaku i

    Chwytaki akurat czesto sa wymienne lub ich wcale nie ma, wiec to
    raczej nie to.

    >oprogramowaniu.

    Tez chyba nie to - bo jednak robot.

    >Reszta MZ standard. Mamy ze dwa stanowiska odlewnicze na
    >takich (wizualnie) robotach.

    No i tak mi sie wczesniej wydawalo, ale teraz to juz nie dam glowy..

> [...]

    >co
    >dostarczają nie jest pewnie poukładana i pan robot by zgłupiał.

    No ale jak Murzyn ma postawic na tasmociagu, to moglby od razu na
    palecie :-)

> [...]
    >uniwersalna i
    >łatwiej miec kilka zestawów programów dla tych robotów, niż

    Byc moze.
    Ale tak sobie mysle - jesli jest taka potrzeba, to 30 lat temu ktos by
    zrobil linie ukladajaca,
    a teraz nawet nie pomyslal o robocie.
    Moze nie tak latwo zrobic taka linie ?

    >Hehe. Ale dużo tych robotów.

    I sie wcale nie biją miedzy soba :-)

    A byc moze to jest jakis tanszy typ, np za 5 tys euro, i sie zwraca w
    miesiac :-)

    J.

  • 126. Data: 2018-12-07 10:43:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik suryga napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    A propos
    https://www.msn.com/pl-pl/finanse/firmy/opel-finaliz
    uje-wielką-inwestycję-w-polsce-fabryka-w-tychach-wyp
    rodukuje-najlepszy-francuski-silnik/ar-BBQi5kq

    Nowa fabryka silnikow PSA-Opel.
    Czy moze raczej nowy silnik w starej fabryce.

    Na pierwszym zdjeciu piekne roboty ... ale czy to aby na pewno zdjecia
    z tej fabryki ?

    A moze ... fabryka dlatego w Polsce, ze duzo pracy ludzkiej wymaga, a
    u nas ludzie tansi :-)
    Tylko ... ludzie lepsi niz roboty czy Polacy tansi niz roboty ? :-)

    Co prawda Fiat mial juz ze 20 lat temu automatycna fabryke silnikow
    (FIRE).

    J.