eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Do Tomka Pyry - elektronika ponoć wiele potrafi
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 32

  • 1. Data: 2018-12-04 22:53:13
    Temat: Do Tomka Pyry - elektronika ponoć wiele potrafi
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Znalazłem właśnie to, co na myśli miałem i widziałem (obróciło BMW na
    prostej na obwodnicy od strony Gdyni Chyloni - zero manewrów,
    elektronika nie pomogła). Pierwszy klip:

    https://youtu.be/1JvHJiH0BNU

    To miejsce, to składnica części karoserii. Bez przerwy ktoś rozwala
    sobie auto gdy jest mokro. Zapewne znasz to miejsce doskonale. Ktoś
    farciarsko udostępnił nagrane zdarzenie.

    Gość jedzie BMW mniej więcej tak jak poprzedzający go samochód - raczej
    nie szaleje. W dodatku ścina zakręt by łagodniej było. Mimo to zaczyna
    go znosić do lewego krawężnika i wszczyna bałagan. Elektronika nie
    zadziałała. Nie sądzę by on i dziesiątki innych aut z tego zakrętu jej
    nie miało.

    Wspominałeś w niedawnej dyskusji o mocnych samochodach, że mocniejsze
    depnięcie nie powinno odwrócić samochodu przy włączonej elektronice. Tu
    depnięcia nie było a mimo to...

    Ja również pod okiem instruktora miałem okazję testować ESP (napęd 4x4)
    na lodowym torze i bez problemu dało się wprowadzić auto w
    niekontrolowany poślizg przy 20km/h.

    Więc jak to jest z tą elektroniką, która wymięka ponoć tylko przy
    nieodpowiedzialnych manewrach, jak to mniej więcej określiłeś?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 2. Data: 2018-12-04 23:59:54
    Temat: Re: Do Tomka Pyry - elektronika ponoć wiele potrafi
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 4 Dec 2018 22:53:13 +0100, Marek S napisał(a):

    > Znalazłem właśnie to, co na myśli miałem i widziałem (obróciło BMW na
    > prostej na obwodnicy od strony Gdyni Chyloni - zero manewrów,
    > elektronika nie pomogła). Pierwszy klip:
    >
    > https://youtu.be/1JvHJiH0BNU
    >
    > To miejsce, to składnica części karoserii. Bez przerwy ktoś rozwala
    > sobie auto gdy jest mokro. Zapewne znasz to miejsce doskonale. Ktoś
    > farciarsko udostępnił nagrane zdarzenie.
    >
    > Gość jedzie BMW mniej więcej tak jak poprzedzający go samochód - raczej
    > nie szaleje. W dodatku ścina zakręt by łagodniej było. Mimo to zaczyna
    > go znosić do lewego krawężnika i wszczyna bałagan. Elektronika nie
    > zadziałała. Nie sądzę by on i dziesiątki innych aut z tego zakrętu jej
    > nie miało.
    >
    > Wspominałeś w niedawnej dyskusji o mocnych samochodach, że mocniejsze
    > depnięcie nie powinno odwrócić samochodu przy włączonej elektronice. Tu
    > depnięcia nie było a mimo to...

    To jest E46 i to chyba nawet przedliftowe, co oznaczałoby rok produkcji
    między 1998 a 2002 i takie sobie szanse na wyposażenie w ESP, jak coś to
    raczej ASR.

    I z zachowania pojazdu powiedziałbym że ESP tam nie było, albo nie
    działało, bo byłoby widać interwencję jeszcze przed wjechaniem w krawężnik.
    A przyczyna tego co widać na filmie to jakieś kiepskie opony, pewnie łyse z
    tyłu (a to w pełnoletnich BMW częsty temat).
    Bo jak sam zauważyłeś reszta przejechałą bez problemów, a jego jednego
    sponiewierało.



    > Ja również pod okiem instruktora miałem okazję testować ESP (napęd 4x4)
    > na lodowym torze i bez problemu dało się wprowadzić auto w
    > niekontrolowany poślizg przy 20km/h.

    Bo "praw fizyki pan nie zmienisz", jak nie ma przyczepności to ESP jej nie
    urodzi.
    ESP doskonale pomaga wytłumić "rybę" - i w sumie tylko tyle (a może aż
    tyle).
    W sytuacji z filmu ESP raczej zrobiłoby korektę już tego pierwszego
    poślizgu i powinno dość ładnie wytłumić chwilę przerzucenia skrętu z jednej
    strony w drugą.


  • 3. Data: 2018-12-05 11:17:31
    Temat: Re: Do Tomka Pyry - elektronika ponoć wiele potrafi
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:uwucrcufhieq.1fxszvxd84a16$.dlg@40tude.
    net...
    Dnia Tue, 4 Dec 2018 22:53:13 +0100, Marek S napisał(a):
    > https://youtu.be/1JvHJiH0BNU
    >
    >> Gość jedzie BMW mniej więcej tak jak poprzedzający go samochód -
    >> raczej
    >> nie szaleje. W dodatku ścina zakręt by łagodniej było. Mimo to
    >> zaczyna
    >> go znosić do lewego krawężnika i wszczyna bałagan. Elektronika nie
    >> zadziałała. Nie sądzę by on i dziesiątki innych aut z tego zakrętu
    >> jej
    >> nie miało.
    >
    >> Wspominałeś w niedawnej dyskusji o mocnych samochodach, że
    >> mocniejsze
    >> depnięcie nie powinno odwrócić samochodu przy włączonej
    >> elektronice. Tu
    >> depnięcia nie było a mimo to...

    trudno mi nawet dostrzec kiedy on w ten poslizg wpada i w ktora strone
    najpierw,
    ale mam wrazenie ze przyspieszyl.
    A moze to filmujacy zwolnil ... ten po prawej tez chyba zwolnil.

    >To jest E46 i to chyba nawet przedliftowe, co oznaczałoby rok
    >produkcji
    >między 1998 a 2002 i takie sobie szanse na wyposażenie w ESP, jak coś
    >to
    >raczej ASR.

    >> Ja również pod okiem instruktora miałem okazję testować ESP (napęd
    >> 4x4)
    >> na lodowym torze i bez problemu dało się wprowadzić auto w
    >> niekontrolowany poślizg przy 20km/h.

    >Bo "praw fizyki pan nie zmienisz", jak nie ma przyczepności to ESP
    >jej nie
    >urodzi.
    >ESP doskonale pomaga wytłumić "rybę" - i w sumie tylko tyle (a może
    >aż
    >tyle).

    Ale czy nie powinno to zadzialac tak, ze nie bedzie "niekontrolowanego
    poslizgu" tylko wyjazd przodem do rowu ?
    Niezbyt kontrolowany, ale bez piruetow :-)


    J.



  • 4. Data: 2018-12-05 11:37:02
    Temat: Re: Do Tomka Pyry - elektronika ponoć wiele potrafi
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-12-04 o 22:53, Marek S pisze:
    > Znalazłem właśnie to, co na myśli miałem i widziałem (obróciło BMW na
    > prostej na obwodnicy od strony Gdyni Chyloni - zero manewrów,
    > elektronika nie pomogła). Pierwszy klip:
    >
    > https://youtu.be/1JvHJiH0BNU
    Światła awaryjny włączają się automatycznie?

    Robert


  • 5. Data: 2018-12-05 11:44:01
    Temat: Re: Do Tomka Pyry - elektronika ponoć wiele potrafi
    Od: p...@g...com

    --ale mam wrazenie ze przyspieszyl.

    przyspieszyl, dociaga do Punto i bajka sie konczy


    --Ale czy nie powinno to zadzialac tak, ze nie bedzie "niekontrolowanego
    poslizgu" tylko wyjazd przodem do rowu ? Niezbyt kontrolowany, ale bez piruetow :-)

    ESP od wrzesnia 2001r czyli moze jechal na swiety obrazek albo rozaniec :-)




  • 6. Data: 2018-12-05 23:25:30
    Temat: Re: Do Tomka Pyry - elektronika ponoć wiele potrafi
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-04 o 23:59, Tomasz Pyra pisze:
    >
    > To jest E46 i to chyba nawet przedliftowe, co oznaczałoby rok produkcji
    > między 1998 a 2002 i takie sobie szanse na wyposażenie w ESP, jak coś to
    > raczej ASR.

    ESP to przy napędzie 4x4. Nie sugerowałem, że ten gość miał ESP.
    Napisałem, że eksperymentowałem u mnie z ESP pod okiem instruktora jedynie.

    > I z zachowania pojazdu powiedziałbym że ESP tam nie było, albo nie
    > działało, bo byłoby widać interwencję jeszcze przed wjechaniem w krawężnik.
    > A przyczyna tego co widać na filmie to jakieś kiepskie opony, pewnie łyse z
    > tyłu (a to w pełnoletnich BMW częsty temat).
    > Bo jak sam zauważyłeś reszta przejechałą bez problemów, a jego jednego
    > sponiewierało.

    Ok, zapewne znasz ten odcinek w okolicach Nieźwiednika. Wiesz zatem, że
    wszelkiej maści samochody zatrzymują się tam na barierkach przy dwóch
    ostatnich leśnych zakrętach. Na przestrzeni lat widziałem tam każdy
    chyba rodzaj osobówek w sensie półki cenowej. Akurat ta BMWcha została
    utrwalona. Stąd moje pytanie.

    > ESP doskonale pomaga wytłumić "rybę" - i w sumie tylko tyle (a może aż
    > tyle).

    Tak, to wiem, na 100% pomoże.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 7. Data: 2018-12-05 23:28:27
    Temat: Re: Do Tomka Pyry - elektronika ponoć wiele potrafi
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-05 o 11:37, Robert Wańkowski pisze:

    > Światła awaryjny włączają się automatycznie?

    A no właśnie. W 2002r raczej takich bajerów nie było.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 8. Data: 2018-12-06 01:20:51
    Temat: Re: Do Tomka Pyry - elektronika ponoć wiele potrafi
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 5 Dec 2018 23:28:27 +0100, Marek S napisał(a):

    > W dniu 2018-12-05 o 11:37, Robert Wańkowski pisze:
    >
    >> Światła awaryjny włączają się automatycznie?
    >
    > A no właśnie. W 2002r raczej takich bajerów nie było.

    Tu ktoś pisze o czymś takim w Astrze z 2004:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1849411.html

    Wydaje się to na tyle proste, że nidzę przeszkód żeby awaryjne uruchamiały
    się po odpaleniu poduszek nawet w samochodach 30 lat temu :)


  • 9. Data: 2018-12-06 09:04:55
    Temat: Re: Do Tomka Pyry - elektronika ponoć wiele potrafi
    Od: p...@g...com

    --Światła awaryjny włączają się automatycznie?
    >
    > A no właśnie. W 2002r raczej takich bajerów nie było.

    a jednak

    https://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatforum/bmw_cod
    ieren_datenbank.asp?goto=78



  • 10. Data: 2018-12-06 09:25:00
    Temat: Re: Do Tomka Pyry - elektronika ponoć wiele potrafi
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 grudnia 2018 23:25:41 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:

    > ESP to przy napędzie 4x4.
    Peugeot 307 przy napędzie na jedną oś tez ma ESP

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: