  • 1. Data: 2020-01-30 11:20:50
    Temat: Dobór tranzystora
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Czy możecie polecić jakiś katalog tranzystorów, w którym będzie można
    szukać po możliwie szerokich kryteriach? Chodzi zarówno o BJT jak o
    tranzystory polowe.

    Znam tylko TME ale z jakiegoś powodu nie jestem w stanie znaleźć filtra,
    który umożliwi filtrowanie po Ucesat i Ice (chcę albo BJT z jak
    najmniejszym Ucesat i Ice minimum 1.25A, albo tranzystor polowy, który
    nasyci mi się przy Ugs = ok. 5V; polaryzacja dowolna, obudowa też, chcę
    po prostu przełączać 5V 1.25A z jak najmniejszymi stratami a nie mam w
    układzie innych napięć i niekoniecznie chcę je generować dla tranzystora).

    Jak i gdzie szukacie takich elementów?

  • 2. Data: 2020-01-30 16:57:47
    Temat: Re: Dobór tranzystora
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2020-01-30 o 11:20, Queequeg pisze:
> [...]
    > po prostu przełączać 5V 1.25A z jak najmniejszymi stratami a nie mam w
    > układzie innych napięć i niekoniecznie chcę je generować dla tranzystora).

    Na początek może Mouser? Ale nie tylko.

    Pozdrawiam

    DD

  • 3. Data: 2020-01-31 08:10:27
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 30.01.2020 11:20, Queequeg wrote:
> [...]
    > po prostu przełączać 5V 1.25A z jak najmniejszymi stratami a nie mam w
    > układzie innych napięć i niekoniecznie chcę je generować dla tranzystora).

    Czemu nie weźmiesz jakiegoś MOSa logic level? 2302 powinien wystarczyć.

    https://www.tme.eu/pl/katalog/tranzystory_112825/?se
    arch=2302&s_field=1000015&s_order=asc&limit=20&curre
    ncy=PLN&page=1

    > Jak i gdzie szukacie takich elementów?

    farnell, mouser.

  • 4. Data: 2020-01-31 10:59:57
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > po prostu przełączać 5V 1.25A z jak najmniejszymi stratami a nie mam w
    > układzie innych napięć i niekoniecznie chcę je generować dla tranzystora).

    Kiedyś (2014) z DigiKey udało mi się pobrać całe tabele (MOS, DCDC,
    LowDrop) do arkuszy kalkulacyjnych i potem sobie samemu uporządkować.
    Wtedy jeszcze mi oferta TME nie wystarczała, ale obecnie to jak czegoś
    szukam to prawie zawsze znajduję w ofercie TME.

    Do podobnych celów (praca z 3 paluszków) kilka lat temu wyszedł mi z TME
    DMP2100U, ale szukałem wtedy koniecznie P-MOS więc jak Tobie wszystko
    jedno to pewnie jakiś N-MOS będzie lepszy/tańszy.
    Zabezpieczenie bramki w DMP2100U uważam za istotną zaletę.

    Przed chwilą jak wpisałem w TME DMP2100U to nie wiem czemu wyskoczył mi
    też DMP2045U i wydaje mi się lepszy (w tej samej cenie, mają więcej więc
    chyba bardziej popularny). Sądzę, że go nie było te kilka lat temu bo
    pewnie bym go wybrał (a teraz to zaraz przejrzę jego kartę i pewnie
    dopiszę sobie jako zamiennik).
    P.G.

  • 5. Data: 2020-01-31 12:28:57
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2020-01-31 o 10:59, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > chyba bardziej popularny). Sądzę, że go nie było te kilka lat temu bo
    > pewnie bym go wybrał (a teraz to zaraz przejrzę jego kartę i pewnie

    Zacząłem trochę przeglądać TME w temacie P-MOS Sot23.
    Na razie spodobał mi się YJL3415A.
    P.G.

  • 6. Data: 2020-02-02 10:29:35
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    www.mouser.com
    www.digikey.com

    > Znam tylko TME ale z jakiegoś powodu nie jestem w stanie znaleźć filtra,
    > który umożliwi filtrowanie po Ucesat i Ice

    TME się nie przeszukuje po parametrach, tylko po symbolu elementu. :-)
    Tj. jak coś już znajdziesz w Mouserze, to sprawdzasz, czy TME ma to
    taniej. Jak ma, to dobrze, jak nie ma, to mnie nie interesuje, co ma.

    >(chcę albo BJT z jak najmniejszym Ucesat i Ice minimum 1.25A

    To też się szuka po firmie Zetex, a nie po parametrach. :-)
    Np. ZTX851, 100mV@1A, we happy?

    > Jak i gdzie szukacie takich elementów?

    www.mouser.com

    Pozdrawiam, Piotr

  • 7. Data: 2020-02-06 00:37:58
    Od: m...@s...com

    Deep inside the Matrix, convinced that Thu, 30 Jan 2020 10:20:50 +0000
    (UTC) is the real date, q...@t...no1 (Queequeg) has written
    something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

    >Jak i gdzie szukacie takich elementów?

    alltransistors.com, ale proszę mnie nie cytować :)

  • 8. Data: 2020-02-11 16:05:07
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Zbych <a...@o...pl> wrote:

    > Czemu nie weźmiesz jakiegoś MOSa logic level? 2302 powinien wystarczyć.

    Wziąłem 2302. Wlutowałem, steruję z MCU (5V) przez rezystor 56R...

    ...i od razu go przebiło, ale na rozwarcie (a przecież mosfety przebijają
    się na zwarcie?).

    Zastanawiam się czemu, przecież nie przekroczyłem SOA. Urządzenie, które
    chcę nim włączać i wyłączać, pobiera ok. 1.25A przy 5V...

  • 9. Data: 2020-02-11 16:10:22
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

> [...]
    > Wtedy jeszcze mi oferta TME nie wystarczała, ale obecnie to jak czegoś
    > szukam to prawie zawsze znajduję w ofercie TME.

    Są jeszcze dostępne do pobrania? Jeśli nie, a jeszcze je masz, to
    wysłałbyś?

    yeti (małpka) chmurka.net

    > Zabezpieczenie bramki w DMP2100U uważam za istotną zaletę.

    Tak... ciekawe. Często lutując BSS138 udaje mi się je upalić (przebić).
    W sumie jak sobie z tym radzić? Opaska na rękę na tym samym potencjale,
    co grot lutownicy? Uziemienie i opaski i grota? Mata przewodząca?

> [...]
    > chyba bardziej popularny). Sądzę, że go nie było te kilka lat temu bo
    > pewnie bym go wybrał (a teraz to zaraz przejrzę jego kartę i pewnie

    Kupiłem AP2302 i IRFML8244. Wlutowałem AP2302. Spaliło go. A może nie
    spaliło, tylko ja go zepsułem lutując...

  • 10. Data: 2020-02-11 16:14:30
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 11.02.2020 16:05, Queequeg wrote:

    > Wziąłem 2302. Wlutowałem, steruję z MCU (5V) przez rezystor 56R...
    >
    > ...i od razu go przebiło, ale na rozwarcie (a przecież mosfety przebijają
    > się na zwarcie?).

    To zależy ile mocy się wydzieli. Najpierw jest zwarcie a potem rozwarcie.

    > Zastanawiam się czemu, przecież nie przekroczyłem SOA. Urządzenie, które
    > chcę nim włączać i wyłączać, pobiera ok. 1.25A przy 5V...

    Zacznij od sprawdzenie oscyloskopem ile tam płynie w czasie włączania,
    bo może ładuje się jakaś bateria kondensatorów na starcie i prądy są
    dużo większe.